Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:00:43 GMT

شرکت آب منطقه ای تهران هشدار سیلاب داد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۷۰۲

شرکت آب منطقه ای تهران هشدار سیلاب داد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، سید حسن رضوی گفت: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه برای ارتفاعات البرز شرقی در استان های سمنان، شرق تهران، مازندران و گلستان، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و آذرخش همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند.

رضوی با بیان اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای تهران به منظور پایش رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی حضور میدانی دارند، ادامه داد: توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسوولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین در پایان یادآور شد: بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه امروز هواشناسی برای تهران البته هشدار سیلاب داده نشده اما برای بعدازظهر امروز و نیز با احتمال کمتر در فردا و پس فردا بویژه در ارتفاعات شرقی استان، گاهی رگبار پراکنده باران و احتمال آذرخش پیش بینی شده است.

تهرام/‏۸۱۳۸/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: براساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش‌بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند
  • مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند
  • ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه