Web Analytics Made Easy - Statcounter

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.

*تحولات قابل توجه درفضای مجازی از تیرماه

نظارت بر فضای مجازی از جمله مباحثی است که همه بر ان اشتراک نظر دارند؛ موضوعی که امروز دادستان کل کشور اشاره ای به آن داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در کردستان با اشاره به اهمیت کنترل فضای مجازی گفته است: از اول تیر ماه امسال شاهد تحولات قابل توجهی در این فضا خواهیم بود و اقدامات خوبی برای رفع مشکلات نظارت بر این حوزه از سوی متولیان امر انجام خواهد شد.

*تصویب اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای طرحهای هادی روستایی

محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در اهواز گفت: امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و سهم قیر برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاهای کشور مصوب و پیش بینی شد که این طرح ها بر اساس اعتبارات مصوب، برای سه هزار و۵۰۰ روستای کشور تهیه و اجرایی شود.

* خودروسازان از استاندارد حرف‌شنوی ندارند

در میان افزایش قیمت خودروهای داخلی و مباحث بسیار نسبت به کیفیت آنها، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مازندران گفت که خودروسازان از استاندارد حرف شنوی ندارند و این وضعیت، سالانه باعث درگیری ۲۰ هزار خانواده در تصادفات رانندگی می شود در حالی که استاندارد مجموعه موفقی است که مورد وثوق نیروهای دانشگاهی قرار دارد و معتقدیم که تولید کننده و مصرف کننده چشمشان به مجموعه استاندارد است.

*احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده توسط بسیج مستضعفین

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده کشور شامل مازندران، گلستان، ایلام، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی، توسط بسیج مستضعفین آغاز شده است، همچنین در دشت آزادگان و هویزه یک هزار واحد مسکونی سیل زده برای احداث و بازسازی پیش بینی شده که کار بین سپاه تهران، کرمان و خوزستان تقسیم شده است.

*پرداخت خسارت به سه هزارو ۷۰۰ واحد سیلزده لرستان توسط بیمه

مرکز خرم آباد هم به نقل از غلامرضا عبداللهی مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان اعلام کرد که سه هزار و ۷۰۰ واحد روستایی استان که بر اثر سیل آسیب دیده بود، خسارت خود را از بیمه دریافت کردند و در این راستا به سه هزار واحد، خسارت‌های تعمیری و ۷۰۰ واحد خسارت تخریب نیز پرداخت می‌شود.

* خانه های سیل زده بستر رودخانه های گلستان جابجا می شود

جابه جایی خانه های سیلزده بستر رودخانه در گلستان هم تیتر خبری از قول استاندار این خطه است که توسط مرکز گلستان انتشار یافته و هادی حق شناس در جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان با اشاره به تخریب و آسیب دیدن تعدادی از منازل مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه های استان در سیل اخیر گفت: با هدف ایمنی ساکنان این خانه‌ها، از ساخت دوباره منازل در این مکان‌ها جلوگیری شده و ساخت مسکن برای مالکان این منازل در زمین های ایمن و مناسب انجام خواهد شد.

*مرمت طاق کسرا در عراق توسط ایران

طاق کسری یا ایوان مدائن مشهورترین بنای بازمانده از دوران ساسانی است که در مدائن و حدود ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد در ساحل شرقی رود دجله قرار دارد؛ سازه ای که در شب ولادت نبی مکرم اسلام لرزید و ۱۴ کنگره آن سقوط کرد. امروز مرکز اردبیل خبری به نقل از حسن یعقوبی معاون وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در دیدار با استاندار این استان، مبنی بر آمادگی کشورش برای مرمت و بازسازی طاق کسری خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز برای کمک به مرمت این بنای تاریخی موافقت کرده است.

*ارتقا سلامت عمومی از طریق مبارزه با قاچاق دخانیات

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به کارگاه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی در مشهد گفت: مبارزه با قاچاق محصولات دخانی علاوه بر رونق تولید، سبب کاهش آسیب های حوزه سلامت و ارتقاء سلامت عمومی می شود و در این راستا، مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از اولویت‌های این وزارتخانه در سال جاری در نظر گرفته شده و همراهی همه دستگاه‌ها و متولیان امر نیز در این موضوع ضروری است.

*استارتاپ ها به عنوان صنعت در کشور به رسمیت شناخته شوند

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در حاشیه گشایش نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال گفت: استارتاپ ها و کسب و کارها در حوزه فناوری ارتباطات و فضای مجازی باید به عنوان یک صنعت در کشور به رسمیت شناخته شده و زمینه بهره گیری آنها از مزایای واحدهای صنعتی نیز فراهم شود چنانکه در ارائه تسهیلات باید به کسب و کارهای فضای مجازی مانند یک واحد صنعتی نگاه شود و استفاده از مزیت‌های شهرک‌های صنعتی چون برخورداری از تخفیف مالیاتی، امکان اخذ تسهیلات بانکی و بسترسازی برای استقرار آنها در شهرک‌های صنعتی نیز فراهم شود.

* نظر کمیته حقیقت یاب سیل، فاقد اعتبار قضایی

بعد از ماجراهای سیل پنجم فروردین ماه شیراز که منجر به کشته شدن ۱۹ نفر و مجروحیت دهها نفر دیگر شد، امروز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در خبری اعلام کرد: نظر کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شیراز درباره معرفی مقصران سیل شیراز فاقد اعتبار قضایی است.

حیدر آسیایی افزود: با توجه به تشکیل پرونده قضایی نسبت به موضوع و رسیدگی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز طبق قانون، مرجع تعیین هیات کارشناسی تنها مرجع قضایی ذیصلاح و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیأت کارشناسی منتخب مرجع قضایی است.

*قم تا سال ۱۴۰۷ آب دارد

در میان این سیلاب ها و بارندگی های مقطعی، تیتر "قم تا سال ۱۴۰۷ آب دارد " هم خبری است که از قول مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان انتشار یافته است و علی جان صادق پور طی آن اعلام کرد که با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف، اگر تمام منابعی که در اختیار داریم وارد مدار بهره‌برداری کنیم، این استان تنها تا سال ۱۴۰۷ آب دارد.

* ۳۰ روستا هرهفته دارای شبکه آبرسانی می‌شود

خبر دیگر از حوزه آب مربوط به اظهارات وزیر نیرو است که مرکز اصفهان منتشر کرده و رضا اردکانیان گفته است: دستور ویژه رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه های آبرسانی روستایی بسیار موثر بوده است و با همت دولت هر هفته ۳۰ روستای کشور دارای شبکه آبرسانی می شود و هدف گذاری وزارت نیرو برای ایجاد شبکه آبرسانی و فاضلاب در روستاها طی ۲ سال آینده هر هفته ۳۲ روستا ست.

*نسبت جنگل و جنگلبان منفی است

«نسبت جنگل و جنگلبان در کشور منفی است» هم تیتر مطلبی است که ایرنای ایلام از قول فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اعلام و طی آن علی عباس نژاد تصریح کرد: یک هزار گشت خودرویی و موتوری از ۱۳۵ میلیون عرصه طبیعی کشور محافظت می کنند که براساس استانداردهای رایج جهانی به ازای هر یک هزار هکتار جنگل به طور متوسط یک جنگلبان وجود دارد اما در ایران در مقابل هر ۴۰ هزار هکتار عرصه طبیعی یک جنگلبان فعالیت دارد.

*شریعتی اندیشمندی دردمند بود

همزمان با چهل و دومین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی مراسمی در زادگاه وی روستای مزینان برگزار شد و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به این مراسم، دکتر علی شریعتی را اندیشمندی دردمند دانست که میان روشنگری و دینداری پیوندی کاربردی ایجاد کرد؛ نه روشنگری شریعتی بهانه‌ای برای دین گریزی شد و نه دینداری او زمینه‌ای برای تحجر فراهم آورد.

*از اسلحه‌های غیر مجاز و طبیعت داغدار تا تقابل بیابانزایی و بیابانزدایی

«اسلحه های غیرمجاز و نشانه رفتن امنیت مردم جنوب خوزستان»، «طبیعت؛ داغدار سوختن پس از سیلاب»، «فصل تابستان و بازار داغ مدارس فوتبال»، «این جاده ها به مقصد نمی رسند»، «تقابل بیابانزایی و بیابانزدایی در جنوب کرمان» و «اشتغال و رونق تولید؛ رهاورد سفر یک روزه جهانگیری به زنجان» هم عناوینی از گزارش ها ی مراکز استانی است که طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا منتشر شده است.

*اسلحه های غیرمجاز و نشانه رفتن امنیت مردم

این مطلب عنوان گزارشی از آبادان است که به تیراندازی‌های مکرر با اسلحه های جنگی و شکاری در ساعاتی از شب و حتی روز در برخی از مناطق آبادان، خرمشهر و شادگان و نگرانی مردم این شهرستان‌ها به دلیل احساس ناامنی ودامن زدن به این شرایط پرداخته است.

«طبیعت؛ داغدار سوختنِ پس از سیلاب» هم که به آتش سوزی‌های گسترده در مراتع بعد از بارش ها خوب و بهبود وضعیت مراتع و افزایش دما در فصل تابستان و اثر آن بر این مراتع و مناطق دارد مطلبی است که استان مرکزی تولید و منتشر کرده است.

*این جاده‌ها به مقصد نمی‌رسند

مرکز مازندران هم در گزارشی به موضوع عقب ماندگی راه های استان گردشگرپذیر مازندران پرداخته که طی مسیر در بسیاری از آنها از جمله جاده های جنوبی بابل تداعی کننده حادثه و مرگ است تا جایی که در بین محلی ها به نام جاده های مرگ شهرت یافته اند.

گزارش اهتمام دولت برای بیابان زدایی هم با تیتری با عنوان «تقابل بیابان زایی و بیابان زدایی در جنوب کرمان» و «اما و اگر برای استقرار کیوسک های صنایع دستی در شیراز» و «اشتغال و رونق تولید، رهاورد سفر یک روزه جهانگیری به زنجان» هم گزارش های دیگری است که روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت.

۱۹۰۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی دادستانی کل کشور استاندارد رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام فدراسیون شمشیربازی، پیمان فخری هدایت تیم ملی اسلحه سابر را در بازی های المپیک را بر عهده خواهد داشت.

بر این اساس فخری ۹ خرداد به ایران سفر می کند تا ضمن انجام مذاکرت نهایی، همکاری با فدراسیون شمشیربازی و تیم ملی اسلحه سابر را به صورت رسمی آغاز کند.

این مربی در آغاز به کار حضور دوباره در راس تیم ملی اسلحه سابر، هدایت این تیم را در مسابقات قهرمانی آسیا بر عهده خواهد داشت. این رقابت ها ۳۱ خرداد تا ۷ تیر به میزبانی کویت برگزار می شود.

قرار است تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیب المپیکی خود متشکل از علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

پیمان فخری پیش از این و طی سال های متوالی هدایت تیم ملی اسلحه سابر را بر عهده داشت. حضور نمایندگان ایران در بخش انفرادی بازی های المپیک لندن و ریو و همچنین بخش تیمی بازی های المپیک توکیو با هدایت این مربی انجام شد.

فخری شهریور سال ۱۴۰۰ و بعد از بازی های المپیک توکیو از هدایت تیم ملی اسلحه سابر استعفا داد.

کد خبر 6080622 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • برادرکُشی با اسلحه شکاری!
  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه