Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: سیلاب فروردین ماه امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی عصر امروز در کنفرانس بین‌المللی برق که در دانشگاه لرستان برگزار شد، لرستان را یکی از استان‌های پرظرفیت کشور دانست و اظهارداشت: مناطق زاگرس‌نشین به ویژه لرستان منابع کمیاب و استراتژیکی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مهمترین منابع برای هر کشور آب و هوای مناسب، جنگل و محیط زیست است و با توجه به جدول توسعه یافتگی آینده کشور لرستان به خاطر اینکه بالاترین امتیاز را از نظر منابع طبیعی دارد دارای رتبه‌های اولیه خواهد بود.

خسارت 32میلیارد تومانی سیلاب به بخش مخابرات پلدختر؛ مشکلات ارتباطی برطرف می‌شودلرستان|سیلاب به زیرساخت‌‎های بخش ززو ماهرو و ذلقی الیگودرز خسارت‌های زیادی وارد کردمرگ 4 نفر در سیلاب آگری در ترکیه

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و گردشگری از محورهای اصلی توسعه است بیان کرد: مهمانان این کنفرانس با شناختی که از ظرفیت‌های استان پیدا می‌کنند سفیران خوبی برای کسانی که لرستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، هستند و می‌توانند کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه به ویژه در حوزه صنعت برق دارند را تشویق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع سیلاب فروردین ماه امسال در لرستان اشاره کرد و گفت: سیلاب خسارات جدی به اموال مردم، زیربناها، تاسیسات دولتی، زیرساخت‌های جاده‌ای و کشاورزی استان زد  به طوری که بر اساس آخرین آمار میزان خسارت حدود 10 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

خادمی با اشاره به حضور مردم نوع دوست ایران در کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان و به ویژه پلدختر تصریح کرد: احیا روحیه جهادی در بین نیروهای اجرایی کاملا مشهود بود و ثابت شد که دستگاه‌ها و مردم همچنان می‌توانند جهادی کار کنند و باید گفت یکی از این دستگاه‌ها وزارت نیرو به ویژه برق بود که توانست با وجود تحمل سختی‌ها و با انگیزه بالا مشکل برق روستاها و شهرهای استان را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.

 وی خاطرنشان کرد: حضور اعضای کنفرانس بین المللی برق در لرستان عاملی برای تشویق سرمایه گذاری و شناخت بیشتر استان است بنابراین از این اعضا درخواست داریم که در بحث کمک‌ها به مناطق سیل زده به ویژه در بخش مسائل سرمایه‌ای تداوم داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه فاصله بین صنعت و دانشگاه زیاد ولی فاصله بین مدیریت اجرایی و دانشگاهیان بیشتر است اظهارداشت: در این کنفرانس حدود 60 درصد مقالات تجاری و کاربردی و 40 درصد به سمت پژوهشی صرف پیش رفته که امیدوارم با هدفی که در پیش گرفته‌اند محقق شوند.

وی بیشترین تاکید کنفرانس بین‌المللی برق را بر شبکه‌های توزیع دانست و افزود: شبکه‌های توزیع ما در واقع بنگاه یک‌طرفه‌ای‌ است که فقط خدمات ارائه می‌دهد بدون اینکه رقابتی بر آن حاکم باشد که باید گفت به لحاظ اقتصادی یک بازار انحصاری است که به طور یقین شکست خواهد خورد و باید خود را برای یک ارتباط دو طرفه آماده کنند.

خادمی با بیان اینکه شرکت‌ها علاوه بر مصرف کننده باید تولید کننده نیز باشند تا بتوانند بین عرضه کنندگان رقابت به وجود آوردند عنوان کرد: یکی از علائم توسعه یافتگی افزایش مصرف برق است و در لرستان از نظر تولید زمینه‌های خوبی در حوزه‌های انرژی‌ مانند برق‌‌آبی کوچک و خورشیدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترکیب موضوع شیب و آب در لرستان زمینه را برای سرمایه‌گذاری در حوزه های برق‌آبی فراهم می‌کند، گفت: 70 درصد اراضی استان لرستان دارای 12 درصد شیب است و از طرفی 12 میلیارد مترمکعب آب از استان در سال خارج می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به آب و هوای استان لرستان، انرژی خورشیدی نیز برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مناسب است و از کسانی که در این زمینه‌ها قصد سرمایه گذاری دارند استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اصابت ۱۵ موشک ایرانی‌ به زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شبکه الجزیره اعلام کرد؛ با وجود کمک آمریکا و فرانسه به رژیم صهیو نیستی در زمینه پدافندی، ۱۵ موشک ایرانی‌ توانستند به اهداف خود اصابت کنند. 

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری جدید از خسارت شدید سیل به مردم دبی
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • رژیم صهیونیستی آماج دوباره حملات هکر‌ها
  • طرح تامین مالی تولید وزیرساخت‌ها درشورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • ببینید | اصابت ۱۵ موشک ایرانی‌ به زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی