Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 یک انتقال در جهان فوتبال چگونه انجام می‌شود؟ دو باشگاه برای جا به جایی یک فوتبالیست به توافق می‌رسند، رقم انتقال او به باشگاه فروشنده پرداخت می‌شود، باشگاه خریدار برای حقوق هفتگی و رقم دریافتی ابتدایی با بازیکن جدیدش مذاکره می‌کند و پس از آن همه چیز به متن قراردادها مرتبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه‌ها همه تلاششان را می‌کنند تا قرارداد با بازیکنان جدید، برای هر دو طرف سوددهی داشته باشد. بنابراین خبری از بندهای عجیب و غریب نیست. در قرارداد بازیکنان اروپایی، معمولا بندهایی وجود دارد که تضمین می‌کند اگر آن‌ها در طول دوران قراردادشان به یک موفقیت ارزشمند برسند، شرایط تغییر خواهد کرد.

از حق رشد تا هزینه‌های زندگی

برای مثال در قرار آنتونیو مارسیال با منچستریونایتد، بندهایی جالبی وجود دارد. اگر او تا پایان فصل جاری موفق می‌شد 25 گل برای منچستریونایتد در بازی های رسمی به ثمر برساند، در 25 بازی ملی با حداقل حضور 45 دقیقه‌ای برای فرانسه به میدان می‌رفت و نامش در لیست نامزدهای توپ طلا قرار می‌گرفت، شیاطین سرخ باید رقم هنگفتی را به موناکویی‌ها تقدیم می‌کردند. اگر هر سه این شرط‌ها عملی می‌شد، منچستریونایتد باید 10 میلیون یورو به موناکو پرداخت می‌کرد، اتفاقی که رخ نداد. اما این بندها که اصطلاحا به آن‌ها «حق رشد» می‌گویند، تنها بندهای گران‌قیمت فوتبال اروپا نیست. باشگاه‌ها برای ترغیب بازیکنانشان به دنبال مزایای عجیب هم هستند. برای مثال باشگاه پاریسن ژرمن ماهانه 30 هزار یورو برای اجاره خانه، استخدام آشپز، راننده شخصی و محافظ اختصاص به کیلیان ام‌باپه پرداخت می‌کند! حالا که به داستان قراردادهای سودآور اشاره کرده‌ایم، باید به یکی از معدود سودهای فوتبال ایران از قراردادهای استاندارد اروپایی اشاره کنیم؛ جایی که باشگاه برایتون به دلیل جذب علیرضا جهانبخش باید 500 هزار پوند به باشگاه داماش پرداخت می‌کرد اما چون باشگاهی که جهانبخش را راهی اروپا کرده حالا منحل اعلام شده، فدراسیون فوتبال بعد از یک فصل وضعیت دریافت این رقم را شخصا برعهده گرفته است!

حق فسخ‌های گران‌قیمت

اما جذب همه فوتبالیست‌ها با یک روش ممکن نیست. تعدادی از بهترین ستاره‌ها برای این که خیال باشگاهایشان از جدایی‌های احتمالی را راحت کنند، گزینه حق فسخ در قرارداد را نهایی می‌کنند. بنابراین هر باشگاهی که خواهان جذب آن‌ها باشد، باید رقم جدایی سنگینی را بپردازد تا باشگاه فروشنده از واگذار کردن بازیکن خود سود بسیار زیادی کند. برای مثال نیمار برای جدایی از بارسلونا و انتقال به پاریسن ژرمن، باید 222 میلیون یورو پرداخت می‌کرد. رقم هنگفتی که پاریسن ژرمن پرداخت آن را برعهده گرفت. اما حق فسخ‌ها همیشه هم اجرایی نمی‌شوند. در قرارداد کریستیانو رونالد و رئال مادرید بندی 700 میلیون یورویی قرار داده شده بود که تفاهم آن‌ها با یوونتوس باعث شد این انتقال با رقم بسیار کمتری نهایی شود. اما هدف از بندهای گران قیمت، غیرممکن شدن جدایی بازیکنان است که معمولا چنین هدفی حاصل می‌شود.

فوتبال ایران

در نقل و انتقالات فوتبال ایران شرایط بسیار تفاوت دارد. باشگاه‌هایی هستند که بعد از چند سال، هنوز هم پول نقل و انتقالاتشان را پرداخت نکرده‌اند و حقوق ستاره‌های بزرگ آن قدر پرداخت نمی‌شود تا آن‌ها طلبشان را واگذار کنند. قرارداد بازیکنان در فوتبال ایران خیلی واضح نیست و همین باعث شده وقتی باشگاه‌ استقلال به جای پول به وریا غفوری ماشین می‌دهد، مدافع استقلال نتواند از باشگاه شکایت کند. برخلاف همه جای دنیا که هر دو سوی قرارداد به دنبال توافقی پایدار هستند، در ایران قراردادها صرفا زیان‌ده هستند. یا بازیکنان ضرر می‌کنند یا باشگاه‌ها ارقام سنگینی پرداخت می‌کنند.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس این هفته نمایش جالب توجهی داشت و به یک تیم با انگیزه و با شور و اشتیاق تبدیل شده که تشنه پیروزی است. با تغییراتی که اعمال شده، تیم نفس تازه‌ای گرفته و همین موضوع نیز باعث نتیجه‌گیری شده است. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود و در پرسپولیس این موضوع بیشتر از بقیه تیم‌ها مشهود است.

فرشاد پیوس

وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و حمله به انسجام رسیده و بازیکنان دستورات تاکتیکی کادر فنی را به خوبی اجرا می‌کنند. از طرفی هم، تیم بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهد با پرس بالا آن را پس می‌گیرد و بعد به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این هفته‌ها این است که این تیم به شدت تشنه گلزنی‌ است و بر خلاف تیم‌های که گل می‌زنند و دفاع می‌کنند، بعد از رسیدن به گل باز هم تلاش می‌کند تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم اوسمار ویرا چه تفاوتی با زمان گل‌محمدی دارد، گفت: شوکی که با عوض شدن سرمربی در پرسپولیس ایجاد شد خوشبختانه مثبت بود و معمولا این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنیم، می‌بینیم که آ.اس رم هم با اخراج خوزه مورینیو و حضور دنیله دِروسی، نتایج خوب و جالب توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم یحیی از شرایط موجود خسته شده بود و خواسته‌هایش انجام نمی‌شد و باید می‌رفت. بعد از جدایی او پرسپولیس در پست‌های که ضعف داشت به خوبی تقویت شد. مهره‌های خوبی همچون عبدالکریم حسن،‌ اوستون اورنوف، عیسی‌ آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو جذب شدند و به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم برطرف شده است. تیم، نیمکت خوب و قوی دارد که این موضوع یکی از امتیازات مهم در مسیر قهرمانی‌ است.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «آیا پرسپولیس به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ دست خواهد یافت یا خیر؟» عنوان کرد: تیم در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دارد و بدون اغراق پرسپولیس بهترین تیم حال حاضر ایران است. بازیکنان انگیزه خوبی دارند و تیم از نظر ساختار دفاعی و تهاجمی در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شرایطی که من می‌بینم مسلما استقلال امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجادشده و بیانیه‌نویسی استقلال در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس نیز عنوان کرد: این رفتارها دیگر منسوخ و زننده شده و حمله به پرسپولیس دیگر یه پروژه نخ‌نما است. مردم فوتبال را بیشتر از من و سایر دوستان می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و فریب این جریانات را نمی‌خورند. هر تیمی که آرامش داشته باشد، مسلما به قهرمانی خواهد رسید. بیانیه نوشتن و این قبیل کارها در گذشته اثر داشت! اکنون فوتبال به‌روز شده است و دیگر مثل سابق نیست که با لشکرکشی قهرمان شوید!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره دیدار حساس این هفته سرخ‌ها با سپاهان نیز افزود: سپاهان تیم شایسته و خوبی است. در این سال‌ها هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی گرفته است اما متاسفانه مربیان این تیم کارآمد نبودند و فقط جیب‌های خود را پر کردند و رفتند. اگر نگاه کنید تیم‌های که مربی خارجی آوردند نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند اما در آن‌سو می‌بینم مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا و سعید دقیقی نتایج خوبی گرفته‌اند. بهتر است به مربیان ایرانی اعتماد شود زیرا آنها به شرایط آشنا و از همه مهم‌تر سرمایه فوتبال ما هستند. قطعا این بازی نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ دارد و کار برای پرسپولیس در این دیدار سخت خواهد بود. بازی با سپاهان فینال زودرس برای پرسپولیس است. اما مطمئنم با توجه به شرایط، پرسپولیس برنده خواهد شد.

کد خبر 846308 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران اوسمار ویرا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق خطرناک چند بازیکن پرسپولیس در رختکن!
  • خبر بد برای درویش؛ اتحاد در رختکن بر سر تمدید قراردادها
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است
  • کلهر: اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود در دنیا بهترین می‌شویم
  • درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟