Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:00:36 GMT

روسیه: کشورهای غربی در سوریه سیاه نمایی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۴۶۰

روسیه: کشورهای غربی در سوریه سیاه نمایی می کنند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نبنزیا تاکید کرد: برخی شرکای ما در حال ارسال سیگنال هایی به جامعه جهانی هستند که بی ارتباط با شرایط واقعی سوریه است و آنها در حال سیاه نمایی شرایط هستند.

ایران، روسیه و ترکیه روز ۴ مه ۲۰۱۷ (۱۴ اردیبهشت ۹۶) توافقی را در نورسلطان (آستانه) پایتحت قزاقستان امضا کردند که خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از استان لاذقیه، حمص، حلب و حماه، دمشق، غوطه شرقی، درعا و استان القنیطره در جنوب سوریه می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: مسکو همچنان به توافق با ترکیه در خصوص منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه متعهد است.

نبنزیا تصریح کرد: با وجود تحریکات و حملات گروه های مسلح، روسیه همچنان به توافق خود با ترکیه در خصوص برقراری ثبات در ادلب پایبند است.

وی اضافه کرد: نظامیان روسیه و ترکیه همچنان با یکدیگر در ارتباط هستند، این اقدام در کنار هماهنگی هایی است که برای جلوگیری از تشدید خشونت و بی ثباتی در سوریه میان مسکو و آنکارا جریان دارد.

نبنزیا اخیراً نیز با رد هرگونه اتهام غربی ها مبنی بر تشدید تنش ها در استان ادلب در شمال غرب سوریه توسط نظامیان مسکو و دمشق، گفت: برغم اصرار شرکای غربی مبنی بر برقراری آتش بس، ما همچنان به مبارزه با تروریست ها این منطقه ادامه خواهیم داد.

ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه از اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) حملاتی را به استان ادلب که تحت کنترل تروریست های مسلح است، انجام داده اند.

این حملات در واکنش به نقض مکرر توافق مربوط به مناطق کاهش تنش از سوی گروه های مسلح در حومه جنوبی ادلب و شمال استان حماه صورت گرفت.

روسیه معتقد است که منطقه کاهش تنش به تروریست‌ها فرصت داده است تا حضور خود را در ادلب توسعه دهند و شرایط را پیچیده‌تر کنند.

در این میان کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز به نظاره نشسته اند و هر واکنشی از سوی دولت قانونی سوریه یا روسیه به تروریست‌های مستقر در ادلب را حمله به غیرنظامیان و افراد بی گناه تعبیر می‌کنند، ادعاهایی که همواره دولت دمشق و مسکو آن را بی اساس خوانده اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

«ولادیمیر پوتین «و «الهام علی اف» روسای جمهور روسیه و آذربایجان امروز دوشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رییس جمهور روسیه در این دیدارتاکید کرد که روابط دوجانبه میان مسکو و باکو در سطح بالایی قرار دارد و در حال رشد است.

پوتین همچنین از همتای آذربایجانی خود برای گفتگو در مذاکرات مسکو در خصوص اوضاع امنیتی منطقه، دعوت به عمل آورد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار اعلام کرد که روسیه کشوری بسیار مهم برای امنیت در منطقه قفقاز است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اوایل امروز دوشنبه اعلام کرد که الهام علی‌اف، رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در سفری کاری وارد مسکو شد و در ساعات آینده نیز با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6085741

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟