Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:14:35 GMT

۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی اردبیل رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۴۹۷

۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی اردبیل رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اردبیل اضافه کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در طی این مدت بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۳۰۵ فقره پرونده در خصوص صیانت از اراضی ملی استان تشکیل شده است، متذکر شد: برخورد با ۳۰۴ نفر متهم، اعمال هزار و ۴۵۱ مورد اقدامات پیشگیرانه و ۱۳۱ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی از دیگر اقدامات سه ماه اول امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادگستری استان ادامه داد: علاوه براین ۱۵۷ مورد اجرای حکم در این خصوص صورت گرفته و برای ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به خسارت های سیل اخیر در کشور بیان داشت: پوشش گیاهی و مراتع یکی از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع سیل و کاهش خسارت های آن است، لذا باید اصل پیشگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی همواره از اولویت های مردم و مسئولان باشد.

خدادادی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان همواره از اقدامات قانونی نهادها و دستگاه ها در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حمایت می کند، اضافه کرد: اهمیت موضوع ایجاب می کند تا این شورا فعالیت خود را به صورت جدی و با اهتمام ویژه ادامه دهد.

به گفته وی شورای حفظ حقوق بیت المال اردبیل یکی از شوراهای فعال در استان بوده و برخی از ایده های این شورا به عنوان طرح های برتر در کشور پذیرفته شده و در سطح ملی به اجرا درآمده است.

کد خبر 4645738

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان اردبیل رفع تصرف از اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟