Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: برای فردا پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد،   در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: برای روز جمعه (۳۱ خردادماه) در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در برخی از نواحی شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران و همچنین در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب کشور وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روزهای شنبه و یکشنبه اول و دوم تیرماه شرایط گرد و غباری و وزش باد برای نواحی شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در سه روز آینده خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری در اوایل شب همراه با وزش باد شدید خواهد بود، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (پنج‌شنبه ۳۰ خردادماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد است. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه و در پایین‌ترین نقطه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین پس‌فردا (جمعه ۳۱ خردادماه) هوای تهران همچنان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۷ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد.

کد خبر 444683

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش کشور طی شش هفته آینده (منتهی به هفته اول خرداد) در محدوده نرمال است. دمای هوا نیز طی سه هفته آینده در جنوب، مرکز و شرق کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی بارش هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بر جنوب و جنوب ‌شرق کشور متمرکز است و مقدار انباشته آن در برخی از این مناطق با احتمال فراتر از ۷۵ درصد، بیش از ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود. بارش در یک ‌سوم شمالی کشور و زاگرس میانی کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بارش هفته دوم در محدوده نرمال خواهد بود. در این هفته احتمال وقوع بارش انباشته ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر برای شمال ‌غرب کشور و زاگرس میانی و شمالی کمتر از ۵۰ درصد پیش ‌بینی شده است. بارش هفته‌های سوم و چهارم بیش از نرمال است و بارش انباشته هفته سوم در بخش‌هایی از زاگرس میانی و شمال ‌غرب با احتمال حدود ۷۵ درصد در محدوده ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته‌های پنجم و ششم برای غالب مناطق کشور در محدوده نرمال فصل برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشهء‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی میانگین دمای هوای هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در دو سوی کوه‌های البرز، شمال ‌غرب و دو سوی زاگرس میانی و شمالی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است.

بیشترین افزایش دما ( ۳ تا ۵ درجه) در شمال ‌غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا در مرکز، جنوب و شرق کشور ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است. بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. الگوی دمای هفته دوم با قدری تعدیل مشابه هفته اول است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته سوم در نوار غربی و شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال، در جنوب و جنوب ‌شرق ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته‌ چهارم در محدوده نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895793

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • ۱۶۵ میلیارد تومان برای مشارکت در ساخت آزادراه تهران - شمال
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • تبریز-آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور