Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:29:23 GMT

پلوسی: ایران نباید تحریک شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۶۴۶

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه نباید ایران را تحریک کرد، گفت رسانه‌ها باید مردم آمریکا را در جریان قرار دهند که کشتی‌های مورد حمله در دریای عمان، آمریکایی نبوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از تنش‌های شکل‌گرفته در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و گفت رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نشستی به میزبانی نشریه «کریسشن ساینس مانیتور» در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با ایران، من شدیدا درباره سوء محاسبه‌ای که ممکن است آنجا رخ دهد، نگران هستم. فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور خواهان جنگ باشد. او بارها و بارها این را به من گفته است، نه در مورد ایران، بلکه در ارتباط با عراق و اینکه [آن حمله] اشتباه بود و نباید اتفاق می‌افتاد.»

پلوسی افزود: «من از این وضعیت بسیار بسیار نگرانم... بگذارید از رسانه‌ها بپرسم، وقتی درباره حمله به کشتی‌ها می‌نویسید، می‌توانید اشاره کنید که آن‌ها نروژی، سعودی و ژاپنی بوده‌اند؟ افکار عمومی آمریکا این برداشت را دارد که این حملات به کشتی‌های آمریکایی انجام شده است.»

وی وضعیت کنونی در منطقه را «تأسف‌بار» توصیف کرد و با بیان اینکه ایرانی‌ها در ادامه اقداماتشان «به خود تردید راه نمی‌دهند»، گفت: «ما نباید آن‌ها را تحریک کنیم.»

این نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا ایران را حامی «بازیگران بد» در منطقه خواند و از انتقال موشک‌های بالستیک ایران به این گروه‌ها در منطقه انتقاد کرد و گفت دموکرات‌ها «توهمی» در این رابطه ندارد، اما در عین حال تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای را اشتباه می‌دانند. او گفت: «کنار رفتن از یک توافق هسته‌ای، به شکلی که این دولت انجام داد، بسیار بسیار غلط است.»

هفته گذشته رسانه‌ها اعلام کردند دو کشتی در دریای عمان دچار حریق شده‌اند. ساعاتی بعد ادعا شد که این کشتی‌ها هدف حمله قرار گرفته‌اند و دلیل آتش‌سوزی نیز انفجار بوده است. دولت آمریکا در روزهای گذشته ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و در تلاش است تا دیگر کشورها را با خود همراه کند.

با این وجود، برخی از نزدیکترین متحدان آمریکا از جمله آلمان و ژاپن، دلایل ارائه‌شده از سوی واشنگتن را ناکافی دانسته‌اند. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هم انجام تحقیقات مستقل و کامل درباره این حادثه را خواستار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره بایدن به پوتین

آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردر‌ها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون حملات مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • ریزش پل در تصادف کشتی در امریکا (+ عکس) / جو بایدن: نشانه ای از عمدی بودن وجود ندارد
  • ریزش پل در تصادف کشتی در امریکا / جو بایدن: نشانه ای از عمدی بودن وجود ندارد
  • بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد