Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:09:50 GMT

نشست شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۷۲۶

نشست شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، شورای فقهی بانک مرکزی به استناد ماده ١٦ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با هدف حصول اطمینان از اجرای صحیح عملیات بانکی بدون ربا در نظام بانکی کشور تشکیل شده و متشکل از پنج مجتهد متجزی در حوزه فقه معاملات، رییس کل بانک مرکزی، یک نفر اقتصاددان، یک نفر حقوقدان، یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یک نفر از مدیران عامل بانک های دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی جلساتی که تاکنون توسط شورای فقهی به ریاست رئیس کل بانک مرکزی برگزارشده، مسائل و ملاحظات شرعی و فقهی برخی ضوابط و مقررات بانکی از جمله نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری، وجه التزام تاخیر تادیه دین و مبنای محاسبه آن، سود علی الحساب سپرده های بانکی و چالش های بانکداری بدون ربا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات و مصوبات لازم با هدف رفع دغدغه ها و شبهات در این رابطه اتخاذ شده است.

کد خبر 4645754

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران شورای فقهی بانک مرکزی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالمجید پورسعید هدف از این دیدار را تجدید میثاق و پیمانی دوباره با همکاران شعب بیان کرد و گفت: کارکنان شاغل در شعب با همت و درایت محیط اطراف شعب را بررسی کرده و با معرفی دقیق خدمات به کسبه و سازمان‌های محل، آنها را ترغیب به افتتاح حساب و دریافت سرویس‌های بانک می‌کنند.

رئیس هیأت سرپرستی بانک ایران زمین همبستگی میان همکاران ستاد و شعب را عامل اصلی موفقیت بانک ایران زمین بیان کرد و افزود: انجام کار تیمی و مشارکت در امور بین تمامی واحد‌های بانک، بی شک باعث تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و رضایت آنان خواهد شد.

قدرت اله عبداللهی عضو هیأت سرپرستی بانک ایران زمین در دیدار با کارکنان شعب تلاش و استمرار در یادگیری و آموزش مفاهیم بانکی را از اولویت‌های مدیریت ارشد بانک در سال جدید بیان کرد و گفت: مدیران ادارات مرکزی، روسا و معاونین شعب باید با آخرین مطالب و مفاهیم بانکی آشنا بوده تا بتوانند آن را به همکاران زیر مجموعه خود آموزش و آگاهی همکاران را افزایش دهند.

در این دیدار ضمن بررسی عملکرد شعب، راهکار‌های مناسب در جهت ارائه خدمات مطلوب از سوی مدیریت ارشد بانک به همکاران داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید