Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجوم ملخ‌های صحرایی به ایلام در ۲۴ ساعت گذشته سبب شده تا مسئولان برای چاره اندیشی در مقابله و پیشگیری به مدیریت بحران استانداری ایلام فراخوانده شوند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، هجوم ملخ‌های صحرایی به ایلام  در 24 ساعت گذشته موجب آن شده است تا مسئولان برای چاره اندیشی در مقابله و پیشگیری به مدیریت بحران استانداری ایلام فراخوانده شده و برای چاره اندیشی به شور بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر کارشناس مطرح فائو درباره ملخ های مهاجر به ایراننامه هشدارآمیز به رئیس مجلس درباره خطر ملخ های مهاجم در 10 استانهجوم چند صد میلیونی ملخ های پرنده عربستانی به ایران

ملخ‌های صحرایی که که از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند، در دسته‌های چند صد هزار تایی، میهمان ناخوانده استان ایلام شده و در مسیر خود هرگونه سرسبزی را که می‌بینند هجوم می‌برند، می‌خورند و پیشروی می‌کنند و آثار تخریبی و به یغما بردن محصولات کشاورزی را به جای می‌گذارند.

اگر حادثه سیل امسال در استان ایلام تخریب کننده بود و بسیاری از خانوارها را بی خانمان کرده است و زیرساخت‌های استان را تخریب ورا‌ه و پل‌ها را با خود بُرد این بار هجوم ملخ‌های صحرایی برای به یغما بردن حاصل دسترنج ایلامی‌ها ورود کرده است.

این ورود می‌تواند در صورت عدم مدیریت صحیح و به موقع‌هرچه را که قابل خوردن باشد نابودکند و اگر طغیان کند اقتصاد کشاورزی استان ایلام را مورد تاثیر قرار دهد و نقش مستقیمی در حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور داشته باشد.

سید محمد تراب میری در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام ضمن تائید ورود ملخ‌های صحرایی (دریایی) در حاشیه نوار مرزی شهرستان دهلران از طریق کشور عراق اظهار داشت: اکیپ‌های پایش و ردیابی ملخ سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام فعال و در حال انجام اقدامات مقابله و پیشگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: مقدمات عملیات مبارزه سریع زمینی و هوایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به توان پروازی ملخ صحرایی، لزوم پایش و ردیابی ملخ، در دستور کار کارشناسان تمام شهرستانهای نوار مرزی قرار گرفت.

قاسم سلیمانی دشتکی نیز با فراخوان مدیران مرتبط با موضوع و اعضای ستاد مدیریت بحران به استانداری ایلام اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اداری و امدادی استان ایلام با تمام توان و امکانات برای عملیات سریع زمینی و هوایی علیه این میهمان ناخوانده استان ایلام  موظف به همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام هستند.

استاندار ایلام گفت: ضرورت درخواست هواپیمای سم ‌پاش برای سمپاشی هوایی  در دستور ویژه مسئولان مدیریت بحران استان باشد و تا زمان حضور هواپیمای سم‌پاش اقدامات زمینی برای مقابله انجام شود.

وی با اشاره به این نکته که کشاورزان نگران نباشند یادآورشد: مدیریت بحران استان با تمام توان در مقابله و پیشگیری از هجوم ملخ‌های صحرایی پای کار بوده و این معضل را با درایت و پیگیری و پیشگیری برطرف می‌کند.

استاندار ایلام، از کشاورزان و مردم خواست، به محض مشاهده دسته های این ملخ ها موضوع را سریعا به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ز

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران
  • ورود دادستانی به غرق شدن دو مسافر در ساحل بوشهر