Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نشاط معنوی ویژه تابستان برنامه کشوریست که از ۲۵ خردادماه جاری در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان برای دختران و پسران دانش آموز هفت تا ۱۸ سال آغاز شده است.

وی جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه برای تربیت افراد خلاق و مبتکر برای مدیریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق را از اهداف اجرای این طرح عنوان و اظهار داشت: تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو برای پرهیز از موازی کاری در انجام امور فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از مهمترین اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در سال جاری به سه شکل برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در مدل اول و مشارکتی، ادارات اوقاف شهرستانی با تعامل با نهادهایی مانند بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، این طرح را برگزار می کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان اضافه کرد: در مدل مشارکتی ثبت نام دانش آموزان، هزینه های اجرایی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری با نهادهای یاد شده، است و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی و معارفی و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مدل دوم که به صورت اردویی، آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود بقاع متبرکه ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغان اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آنها اقدام می شود، خاطر نشان کرد: در مدل سوم هم که مانند سال‌های گذشته برگزار می شود، کلاس‌های آموزشی در داخل بقعه متبرکه با حضور اساتید و مربیان برای گروه های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌شود.

وی درباره کلاس‌های آموزشی طرح نشاط معنوی گفت: این کلاس‌ها با توجه به ظرفیت هر بقعه متبرکه در سه گروه معارفی شامل قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، گروه مهارت های ده گانه زندگی مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و گروه فنی و هنری شامل نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل برگزار می‌شود.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه و بیش از ۳۹۱ هزار دانش آموز است.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند