Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@11:03:17 GMT

امروز نیازمند وحدت و انسجام هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۹۵۹

امروز نیازمند وحدت و انسجام هستیم

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز،‌ 29 خردادماه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مبلغین فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تبریک سالروز تاسیس این سازمان، به نقش روحانیون در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون در مناطق مختلف از جمله روستاها و شهرها نه تنها در حوزه فرهنگ، بلکه در سایر حوزه‌های اجتماعی نیز می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ حضور مبلغین دینی و روحانیون در روستاها و اعزام تعدادی دیگر از مبلغین دینی در اعیاد و ایام خاص به این مناطق انسجام، وحدت و باورمندی جامعه را تقویت می‌کند و می‌تواند در تبلیغ و یادآوری افتخارات دینی و ملی ما موثر باشد.

این مقام مسئول با بیان سخت‌افزار در کار فرهنگی وسیله و ابزاری برای اجرای برنامه‌ها و اهداف است، گفت: در برخی حوزه‌ها با تمرکز بیش از حد بر مسائل سخت‌افزاری، بهره‌گیری از نرم‌افزار مغفول مانده و فراهم کردن ابزار به عنوان هدف تلقی شده و ماموریت و رسالت اصلی فراموش شده است.

سالاری با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ کسب و کار به‌ویژه در استان گیلان با مواهب کم‌نظیر الهی و توانمندی نیروی انسانی، خاطرنشان کرد:‌ برای استفاده از این ظرفیت در مسیر رونق اشتغال و کسب درآمد نیازمند برنامه‌ریزی، هدفگذاری و از همه مهمتر توجه به مباحث فرهنگی هستیم.

وی درخصوص توسعه گردشگری در گیلان به عنوان قابلیتی ویژه، تصریح کرد: جمعیتی که به عنوان مسافر وارد استان می‌شود می‌تواند فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باشد، اما اگر نسبت به این قابلیت نگاه و برنامه‌ریزی همه‌جانبه و فرابخشی نداشته باشیم، نه تنها سودی ندارد، بلکه تهدیدی برای فرهنگ، محیط زیست و حتی سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بخش دولتی باید نسبت به تعریف ساز و کار برای استفاده از ظرفیت‌های استان تلاش کند، یادآور شد: دولت نباید متصدی کار فرهنگی باشد، بلکه باید تنها ناظر بوده و سیاستگذاری در حوزه فرهنگی را دنبال کند.

وی ادامه داد: کار فرهنگی تنها با نصیحت ممکن نیست و منحصر به ایام و رویدادهای مناسبتی و یا صرفا یک فرد یا گروه خاص نیز نمی‌شود، بلکه نیازمند فراهم کردن ساز و کار اصولی است تا رفتار و امور عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم با نگاه فرهنگی با مشارکت و مسئولیت‌پذیری همگان دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و انسجام هستیم و همه باید مقابل هر چه که به انسجام ما لطمه می‌زند و تفرقه‌انگیز است، با قاطعیت بایستیم.

سالاری با بیان اینکه حفظ وحدت همواره از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به پیام‌های رهبر انقلاب درس بگیریم و در رفتارمان با رعایت وحدت و قانون در امتداد تدابیر ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه نیز همچون خانواده ممکن است مسائلی به وجود آید، عنوان کرد: گاهی تذکر غیر مستقیم تاثیر رفتاری بیشتر و بهتری را به دنبال دارد و ضروری است به‌گونه‌ای رفتار کنیم که دیگران فکر نکنند درون خانواده و جامعه ما مشکلات و اختلافات شدید وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معتقدم گیلان از نظر فرهنگ، متانت و رفتار مردم همواره از استان‌های برگزیده و خوب کشور بوده است، گفت: برخی ایرادات و معایب در این استان نیز مانند همه نقاط کشور وجود دارد، اما آن چیزی که اهمیت دارد نوع مواجهه با این مشکلات است و لذا نباید به هیچکس اجازه دهیم بر چهره آرام، متین، فرهنگی و باورمند گیلان پنجه بیاندازد.

استاندار گیلان از تمامی فعالان حوزه فرهنگ به ویژه علما و مبلغین فرهنگی خواست تا محاسن و وجوه مثبت استان را نیز مورد توجه قرار دهند و تصریح کرد:‌ باید ظرفیت‌ها را تبلیغ و ترویج کنیم و در کنار آن ایرادات احتمالی را نیز به‌موقع و با شکلی مناسب تذکر دهیم تا فرهنگ کهن استان تحت شعاع قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رهبری در تمام مقاطع تخطی از قانون را خلاف شرع می‌دانند، متذکر شد: قوانین کشور توسط شورای نگهبان از جهت عدم مغایرت با اسلام تایید می‌شود و اگر همین خط مشیء را پیروی و متحد عمل کنیم، هیچ مسئله غیر قابل حلی در استان وجود نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید همه بنای کار خود را بر انجام کار برای مردم بگذاریم و در استانی که زادگاه بزرگمردانی همچون میرزا کوچک جنگلی، آیت‌الله ضیابری، دکتر محمد معین و آیت‌الله بهجت به عنوان افتخارات دینی و ملی است و بیش از هشت هزار شهید تقدیم کرده به درستی گام برداریم و در جهت رفع ایرادات و نواقص با یکدیگر متحدانه اقدام کنیم تا زندگی بهتری برای مردم گیلان رقم بزنیم.

سالاری اضافه کرد: عهدی که با خود بسته‌ام این است که برای مردم کار کنم و بر همین اساس برای هیچ دسته‌ و گروهی جز مردم به معنای واقعی کلمه کار نمی‌کنم و این مهم تعهد اخلاقی، اداری، قانونی و دینی من است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مصطفی سالاری روحانیون وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

کد خبر 6086081

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد