Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کلی کرافت» که پس از استعفای نیکی هیلی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد، روز چهارشنبه در نشست بررسی صلاحیت خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا این مطلب را مطرح کرد.

وی که به سوالات باب منندز سناتور ارشد دموکرات‌ها در این کمیته پاسخ می‌داد، در جواب این سوال که آیا آمریکا باید از اهرم سازمان ملل برای پیگیری اهداف و ارزش‌های خود استفاده کند؟ گفت: به نظرم مساله بدرفتاری حقوق بشری بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امروزه بحران‌های متعددی را در ونزوئلا، یمن و سوریه شاهد هستیم.

سفیر پیشین آمریکا در کانادا افزود: از نظر من هر موضوعی که شامل مردم بی گناه شود، یک سو استفاده حقوق بشری خواهد بود.

کرافت در پاسخ به این سوال که سازمان ملل چه ابزاری درباره مشکل گسترش سلاح‌های اتمی کره شمالی، بی ثباتی در لیبی، گسترش نفوذ چین، تهدید ناشی از ایران و مشکل ونزوئلا در اختیار آمریکا قرار خواهد داد؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم شورای امنیت کمک خوبی به آمریکا خواهد کرد تا بازیگران بد را فرابخواند و هرکسی که بخواهد ضدیت خود را با اسرائیل و یهود نشان دهد، افشا کند.

وی اضافه کرد: همچنین شورای امنیت می‌تواند جایی باشد که چین و روسیه نشان دهند موافق سو استفاده از حقوق بشر نیستند.

این گزینه ترامپ که سوابق دیپلماتیک وی بسیار اندک است، ادامه داد: این زمانی است که می‌توانیم بازیگران بدی همچون ایران، حوثی های یمن، روسیه و چین را برجسته کنیم. ما بحران‌های زیادی داریم و بسیار مهم است که شورای امنیت برای اعمال تحریم توانایی داشته باشد.

کرافت درباره روسیه و اینکه ترامپ قصد همکاری با آنها را دارد، گفت: من قصد ندارم دوست روسیه باشم، آنها دوستان ما نیستند. باور کنید که برای آنها روشن خواهم کرد که می‌توانیم با هم در موضوعاتی همچون کره شمالی یا زمینه‌های دیگر همکاری کنیم اما نیاز داریم به آنها بگوییم که ما از اوکراین کاملاً حفاظت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای آنها روشن خواهیم کرد که حمایت از رژیم اسد و سو استفاده از حقوق بشر هزینه دارد. این دولت، تحریم‌های زیادی را بر روسیه اعمال کرد و من پاسخگو کردن آنها و اعمال فشار حداکثری را بر آنها ادامه خواهم داد.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل به خاطر عدم توجه به قطعنامه شورای امنیت شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس نوشت: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: روسیه تصور می کند که شورای امنیت سازمان ملل به زودی به موضوع برقراری آتش بس پایدار و پایدار در نوار غزه باز خواهد گشت. ماه رمضان گذشته است و مسئله آتش بس طولانی مدت بار دیگر بسیار ضروری است. ما فرض می کنیم که شورای امنیت سازمان ملل در آینده بسیار نزدیک به بررسی این موضوع باز خواهد گشت.

نماینده روسیه در ادامه گفت: «واضح است که قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل کافی نیست؛ همین قطعنامه هم به سادگی اجرا نشد.»

نبنزیا افزود: «روسیه پیشنهاد می کند که بلافاصله موضوع اعمال تحریم ها علیه کسانی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد خاورمیانه را نقض می کنند، بررسی شود. تنها راه برای جلوگیری از گسترش فاجعه در غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده برای اطمینان از دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به همه مردم غزه نیازمند و جلوگیری از خطر گسترش بیشتر بحران است. ما بار دیگر تاکید می کنیم که عدم اجرای قطعنامه های الزام آور شورای امنیت باید به اعمال تحریم ها علیه طرف متخلف منجر شود. ما معتقدیم شورا باید این موضوع را بدون تاخیر بررسی کند.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «قطعنامه ۲۷۲۸ که در ماه مارس توسط شورا برای درخواست آتش بس فوری در نوار غزه در ماه مبارک رمضان تصویب شد، اجرا نشد.»

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۵ مارس قطعنامه ای را تصویب کرد که توسط ده عضو غیردائم این سازمان از جمله الجزایر تهیه شده بود و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شد. ۱۴ کشور شورای امنیت سازمان ملل از جمله انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به این قطعنامه رای مثبت دادند. فقط ایالات متحده رای ممتنع داد. با این حال اسرائیل هیچگاه آن را اجرایی نکرد.

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟