Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش چهارشنبه امروز در اولین همایش تجلیل و تقدیر از مدافعان حرم و رزمندگان مأموریت مستشاری که در مرکز آموزش توپخانه و موشکی اصفهان برگزار شد، گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و مقاومت به دست آمده است و با پایداری و استقامت و وفادار ماندن به این راه، این عزت و اقتدار هم مستدام خواهد ماند و هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن خدشه وارد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوران دفاع مقدس، اراده و عزم این ملت بزرگ را در دفاع از کشور و انقلاب نشان داد و مقطع ویژه دوران دفاع از حرم، اراده و توانایی فرزندان ملت در دفاع از آرمان‌ها و ایستادگی برای تحقق آن را به جهانیان نشان داد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: در ادامه این خط نورانی ما مصمم هستیم که اراده و جدیت خود تا به زیر کشیدن استکبار از اریکه تفرعن و غرور را با مقاومت نشان دهیم.

وی افزود: شهیدان ما و خانواده‌های آنان به دنیا ثابت کردند که اگر ملتی اراده کند متجاوز را سرکوب کند، حتماً موفق خواهد شد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: رزمندگان مدافع حرم، شهیدان این راه پرافتخار و خانواده‌های غیرتمند آنها به جهانیان نشان دادند که ما در دفاع از مقدسات و در برخورد قهر آمیز و نابود کننده با یاغیان دست آموخته شیطان، جدی هستیم و در این خط افتخار، به مرزها محدود نخواهیم ماند.

وی با بیان روایتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام که می‌فرمایند «فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ‏ إِلَّا ذَلُّوا» اظهار کرد: اگر دشمنان ما بخواهند ما را در خانه درگیر کنند، ما آنها را در ورای درگاه خانه زمین‌گیر و سرکوب خواهیم کرد و این بار از هیمنه پوشالی اردوگاه استکبار، با سرکردگانش و اذناب حقیر منطقه‌ای آنها، چیزی باقی نخواهد ماند.

دریادار سیاری: ساخت زیردریایی‌های سنگین را در دستور کار داریم

همچنین سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد مشترک ارتش در سخنانی با اشاره به چگونگی آشنایی‌اش با شهید چمران بیان کرد: در مردادماه سال ۵۸ زمانی که غائله پاوه به وقوع پیوست و پس از آن حضرت امام خمینی (ره) فرمان شکست حصر پاوه را صادر کردند در حالی که من یک افسر نیروی دریایی با تخصص تکاور دریایی بودم به همراه چندین تن از همرزمانم در پاوه حضور یافتیم. یک تکاور دریایی آموزش‌ها و تخصص‌های مختلفی را در شرایط سخت و دشوار می‌گذراند.

وی بیان کرد: تا آن زمان ما شهید چمران را نمی‌شناختیم. من در آن مقطع فرمانده دسته بودم و با سایر همراهانم یک طرح عملیاتی ارائه کرده بودیم. اما وقتی به دیدار شهید چمران رفتیم او آنچنان به منطقه، تک تک نیروها و مباحث نظامی آگاهی داشت که می‌توانم بگویم شگفت‌زده شدیم و احساس کردیم که باید چیزی از ایشان بیاموزیم.

وی افزود: من از شهید چمران علاوه بر درس‌های نظامی، درس‌های رزمی و معنوی نیز آموختم و جذب شخصیت ایشان شدم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: پس از غائله پاوه برای بار دیگر به دلیل آشنایی‌ای که با او داشتیم به دیدار شهید چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم در اهواز رفتیم. پیش از آن ما با شهید ایرج رستمی که انسانی ورزیده و در دانشگاه افسری استاد ما بود آشنایی داشتیم. در آن مقطع نیز در چندین شب همراه شهید چمران به شکار تانک‌های دشمن پرداختیم. در آنجا ورزیدگی، اعتماد به نفس، شجاعت و تعهد شهید چمران را با چشمان خود دیدم.

رئیس ستاد مشترک ارتش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تأثیری که شهید چمران بر صنعت ساخت زیردریایی داشت، توضیح داد: ما وقتی می‌خواهیم صحبت از یک محصول کنیم باید برای آن طرحی داشته باشیم و بر مبنای آن طرح فرایندی اجرا شود تا محصول ساخته و مورد آزمایش قرار گیرد. در همان ماه‌های نخست آغاز جنگ شهید چمران موضوع ساخت زیردریایی را برای استفاده در رودخانه‌ها و خلیج فارس مطرح کرد. توانستیم در مدت زمان کمی این طرح را عملی کنیم.

وی یادآور شد: نخستین زیردریایی خریداری شده ایران در سال ۱۳۷۰ عملیاتی شد و تا پیش از آن ما هیچ زیردریایی‌ای نداشتیم. می‌توان گفت آنچه که شهید چمران ساخت نخستین زیردریایی ما بود. اکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته است از ایده شهید چمران عبرت بگیرد. به‌گونه‌ای که ما یک زیردریایی در کلاس غدیر برای عملیات‌های ویژه ساختیم که در رده زیردریایی‌های سبک قرار می‌گیرد. ما از این زیردریایی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن به منظور حفاظت از مرزهای آبی، منابع و منافع‌مان استفاده می‌کنیم و دشمن نیز به این مساله آگاه است که در ابعاد نظامی و فناوری‌های رزمی پیشرفت کرده‌ایم.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: همچنین حدود هشت ماه پیش نیز زیردریایی دیگری در کلاس فاتح با تناژ ۷۰۰ تن که در رده زیردریایی‌های نیمه‌سنگین قرار می‌گیرد را عملیاتی کردیم و به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست. باز هم ما به این موضوع اکتفا نکرده‌ایم و ساخت زیردریایی‌های سنگین را در دستور کار داریم. پیگیری و تلاش ما در ساخت زیردریایی‌ای که یکی از محصولات پیشرفته در حوزه فناوری است را در برنامه‌های خود داریم.

2727

کد خبر 1271731

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه سراسری شناور‌های مردمی کشور‌های جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه روز جمعه با اشاره به اهداف برگزاری رژه اظهار کرد: نمایش ظرفیت محور مقاومت در حوزه دریا و اجرای رژه برای رژیم منحوس و ظالم صهیونیستی حامل پیام است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر‌تر از هر سال برگزار خواهد شد و برای دومین سال است که رژه سراسری مردمی به صورت خودجوش انجام می‌شود.

دریادار تنگسیری تشریح کرد: در کشور ما نیز پیش بینی می‌کنیم بیش از سه هزار شناور مردمی سبک و سنگین در ۱۳ نقطه از سواحل جنوب و شمال کشور که مشخص شده است حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناور‌های بسیج مردمی در ایران و شناور‌های مردمی کشور‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و لبنان به‌صورت همزمان روز پنجشنبه شانزدهم فروردین با برافراشتن پرچم فلسطین رژه خواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • فرماندهان نظامی خندان به عید دیدنی قالیباف رفتند | تصویر
  • محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد
  • روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از توطئه دشمنان علیه ایران با استفاده از روش های جاسوسی و نفوذ
  • فرمانده نیروی دریایی: دشمن دائماً در حال توطئه است
  • رژه سراسری شناور‌های مردمی کشور‌های جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس
  • امیر ایرانی: دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کند
  • دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کند
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)