Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:40:29 GMT

کره جنوبی برای مذاکره با ژاپن شرط گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۴۲۵۵

کره جنوبی برای مذاکره با ژاپن شرط گذاشت

تلویزیون دولتی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد از ماه اکتبر 2018 (مهر 1397)، دادگاه عالی کره جنوبی به یک شرکت ژاپنی که اکنون «نیپپون استیل» نام دارد و نیز شرکت «صنایع سنگین میتسوبیشی» حکم کرده است تا به این کارگران پیشین خود و اعضای خانواده های فوت شدگان غرامت پرداخت کنند.
دولت ژاپن چند مرتبه به خاطر این احکام به دولت کره جنوبی اعتراض کرد توکیو مدعی است که مساله حق ادعای غرامت، در توافقنامه سال ۱۹۶۵ زمانی که دو کشور مناسبات دیپلماتیک خود را عادی سازی کردند، حل و فصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ماه ژانویه 2019 (دی ماه 1397)، ژاپن خواستار انجام گفت و گوهای دوجانبه بر اساس این توافقنامه شد، اما کره جنوبی هیچ واکنشی نشان نداد ماه گذشته (اردیبهشت)، ژاپن همچنین از کره جنوبی خواست تا یک هیات داوری شامل یک عضو ثالث تشکیل دهد روز گذشته (سه شنبه) مهلت تعیین شده برای انتصاب اعضای این هیات بود، اما کره جنوبی بار دیگر پاسخی نداد.
امروز چهارشنبه، وزارت خارجه کره جنوبی پیشنهاد کرد که شرکت های ژاپنی و کره جنوبی به طور داوطلبانه صندوق هایی را برای پرداخت غرامت به شاکیانی که دادخواست آنها نهایی شده است ایجاد کنند.
کونو تارو وزیر خارجه ژاپن نیز امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که پیشتر به دولت کره جنوبی گفته که پیشنهاد این کشور غیرقابل قبول است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه امروز خراسان جنوبی را مشاهده کنید.

رصد فرآیند پرداخت وام در استان در روزنامه آوای خراسان جنوبی عنوان تیتر روزنامه‌ای است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران