Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال اطلاعات به افراد نابینا و ناشنوا کار مشکلی است. برای این منظور باید فردی به وسیله لمس پشت یا بخش‌هایی از بدن افراد نابینا و ناشنوا اطلاعات را به او منتقل کند.

این روش هرچند کارآمد است، اما فرد معلول همیشه وابسته به دیگران است. درهمین راستا یک لباس با بازخورد لمسی تولید شده که می‌تواند این فرایند را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فناوری در پروژه SUITCEYES اتحادیه اروپا و طی ۳ سال ابداع شده است. در این لباس دوربین‌های پوشیدنی نصب شده که به رایانه متصل هستند و می‌توانند موارد مهم مانند صورت افراد، موانع موجود در اتاق یا اشیایی که کاربر قصد جابه جایی آن‌ها را دارد را ردیابی کنند.

این اطلاعات به ارتعاشات یا انواع دیگری از سیگنال‌های لمسی تبدیل و به وسیله شبکه‌ای از محرک‌های موجود در لباس به بدن کاربر منتقل می‌شود.

این فناوری ابتدا به شکل یک پیراهن ابداع شد. اکنون نیز چهارمین نسل آن به شکل یک جلیقه ابداع شده است. پشت پارچه این لباس الگویی شطرنجی وجود دارد و هر خانه از آن حاوی حسگر‌های جداگانه است که با ایجاد ارتعاش در نقاط مختلف اطلاعات متفاوتی را به فرد نابینا و ناشنوا منتقل می‌کنند.

همچنین قرار است تعدادی از این جلیقه‌ها تولید شود تا فناوری در مقیاس وسیع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری نابینایان ناشنوایان لباس لباس هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از محمدرضا قادری، طی حکمی محمدرضا پاکدل را به سمت «عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

پاکدل دارای مدرک کارشنارسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات است. وی با بیش از ۲۴ سال سابقه کاری دارای سوابق متعدد مدیریتی از جمله «مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد»، «مدیرکل مهندسی و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» و «معاون فنی اداره کل پست استان یزد» است.

پاکدل پیش از این به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • تلویزیون‌های جدید TCL چه مشخصاتی دارند؟