Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@17:39:28 GMT

کشته شدن 91 هزار نفر در جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۴۵۳۵

کشته شدن 91 هزار نفر در جنگ یمن

یک سازمان بین المللی حقوق بشری روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که ۹۱ هزار نفر در جنگ یمن کشته شدند.

به گزارش ایرنا، این سازمان بین المللی که خواست نامش فاش نشود در این باره اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مسئول قتل بیش از ۸ هزار غیر نظامی است که آنها را مستقیماً هدف حملات خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که ۱۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ کشته شده اند، درحالی این تعداد در سال گذشته ۳۰ هزار نفر بوده است.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده اند.

بر اساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته و زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون ها تن از خانه و کاشانه شان شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت

تین نیوز

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در حادثه واژگونی سواری پژو در این استان سه نفر فوت و یک نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی آباده صفاشهر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

دهقانی با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد خودرو پژو پارس حامل چهار سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و یک تن دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم