Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:09:20 GMT

خوشنویسی، میراث دار فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۴۵۸۸

خوشنویسی، میراث دار فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است

به گزارش ایرنا غلامحسین ساکت، چهارشنبه در جمع خوشنویسان و دوستداران این هنر در خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: خوشنویسی، انتقال دهنده فرهنگ و حکمت است و ما ملزم به ارتقای جایگاه این هنر هستیم و در درجه نخست باید نسبت به توجه و حمایت بیشتر از هنرمندان این عرصه تلاش کرد.
وی بر ضرورت فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی برای کمک به خوشنویسان تاکید کرد و افزود: ما ملزم هستیم تا در این بحران مالی و گرفتاری‌ها، برای ارتقای هنر دست به دست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان، با اشاره به جایگاه مناسب هنرمندان خراسان شمالی در عرصه خوشنویسی گفت: درصدد هستیم تا همایشی برای بانوان خوشنویس استان‌های سه گانه خراسان به میزبانی بجنورد برگزار شود.

خوشنویسی درخشان‌ترین تجلی هویت ایرانی است

استاد برجسته خوشنویسی کشور هم در این آئین از خوشنویسی به عنوان درخشان‌ترین نمونه و تجلیگاه هویت ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت: خوشنویسی درخشان‌ترین نمونه هویت و ریشه‌های هر ملت است و این هنرمندان در تمدن بشر نقش بسیار عمده‌ای ایفا کرده‌اند.
یدالله کابلی اظهار داشت: خوشنویسان، ماندگارترین آثار را در سده‌های گذشته بر جای گذاشته و مایه فخر جامعه هستند.
وی افزود: در میان هنرها، پیش از خوشنویسی، خط، نقش بسیار بلندی در ثبت و ضبط دانش بشر و آثار ماندگاری که به نوعی نیازمند انتقال به دوره‌های قبل داشته‌اند، را ایفا کرده است.
وی با اشاره به قدمت هزار ساله هنر خوشنویسی ایرانی گفت: تنها هنری که از آن به عنوان هنر معنایی و معنوی در ثبت و ضبط مفاهیم شعر و ادب و فضیلت استفاده شده و به هنر قدسی شهرت دارد، هنر خوشنویسی است.
این استاد خوشنویسی افزود: خوشنویسی همچنان در دنیا ارزش و اعتبار خود را حفظ کرده است.

نمایشگاهی از آثار خوشنویسان برجسته کشور با عنوان «پیوند مهر» روز چهارشنبه با حضور شماری از این هنرمندان در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برپا شد.

در این نمایشگاه که در محل نگارخانه بجنورد برپا شده ۸۳ اثر از هنرمندان تراز اول خوشنویسی کشور از جمله استادان امیرخانی، اخوین، کابلی، فلسفی، صندوق آبادی و نیز خوشنویسان خراسان شمالی به نمایش گذاشته شده که در حاشیه آن کارگاه‌هایی برای انتقال تجارب این هنرمندان به خوشنویسان و علاقه مندان هنر خط در این خطه برپا شده است.

۷۱۸۵/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یدالله کابلی خراسان شمالي خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من؛ عضویت هنرمندانِ دارای معلولیت در صندوق اعتباری هنر نشان از عدالت فرهنگی در وزارت فرهنگ دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در ویراستی از اهدای هنر کارت به سه هنرمند توان‌خواه اصفهانی خبر داد و نوشت:

《عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من

نگاه متوازن به همه موضوعات فرهنگی و هنری

توزیع عادلانه امکانات بین همه هنرمندان از همه اقشار.عضویت هنرمندانِ دارای #معلولیت در #صندوق_اعتباری_هنر نشان از #عدالت_فرهنگی در وزارت فرهنگ دارد.

پ ن؛ اصفهان، اهدای نمادین"هنر کارت"به سه هنرمندِ توانخواه》

کد خبر 746030

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی