Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور موگرینی گفت: ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا دست کم، پیش از دو هفته دیگر نشستی با ایران برگزار شود.

به گزارش ایلنا، ماتئو آریچی مشاور موگرینی در گفت‌گو با یورونیوز درباره سفر سه وزیر خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان به ایران گفت که «ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا دست کم، پیش از دوهفته دیگر این نشست برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید کرد که هدف اصلی از برگزاری این نشست حفظ برجام و تلاش برای کاهش تنش میان ایران و ایالات متحده است. وی با بیان این که گفتگوهای دیپلماتیک با مقامات ایرانی برای حفظ برجام در جریان است، توافق هسته‌ای را «مهم ترین دستاورد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوران فدریکا موگرینی» خواند.

ماتئو آریچی تاکید کرد که سفر هفته گذشته هلگا اشمید، معاون موگرینی به تهران در همین چارچوب بوده است. هلگا اشمید پس از سفر خود به ایران در بیانیه‌ای بر تعهد اتحادیه اروپا به برجام تاکید کرد. در این بیانیه برجام عامل کلیدی برای افزایش امنیت و ثبات در منطقه و مانعی در عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان معرفی شده است.

ماتئو آریچی از پاسخ به دو پرسش خبرنگار یورونیوز درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال احتمال خروج تهران از برجام و همچنین نقش احتمالی ایران در حمله به نفت کش‌ها خودداری کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بار‌ها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیز‌هایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشور‌های عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

tags # سپاه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است