Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از شبکه جمع آوری و تصفیه پساب شهری شهرستان مبارکه افزود: قانون، حدود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تبصره ۱۹ را مشخص کرده است.

وی گفت: سران سه قوه هم ظرفیت‌های دیگری را برای اداره امور اقتصادی در شرایط کنونی ترسیم کرده‌اند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: راه‌های استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رونق تولید را هفته آینده در شورای اداری استان به مدیران ارائه خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه اقدام‌های خوبی در راستای استفاده از پساب و صرفه جویی در مصرف آب انجام داده اما با توجه به مصرف ۳ درصد از برق کشور توسط این شرکت، هنوز این اقدامات راضی کننده نیست.

رضایی اضافه کرد: فولاد مبارکه باید برای کاهش مصرف برق باید در راستای استفاده از پنل‌های خورشیدی اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف بتوانیم در راستای بهره مندی و تأمین منابع آب اصفهان بکوشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: این طرح یکی از طرح‌های شگفت انگیز (سورپرایز) آبفا برای وزارت نیرو است.

هاشم امینی افزود: فاضلاب شهرهای حاشیه زاینده رود همیشه بعنوان چالشی اساسی و زیست محیطی مطرح بوده است.

وی اظهار داشت: طرح استفاده از پساب و بازچرخانی فاضلاب شهر مبارکه را از سال ۹۲ با همکاری شرکت فولاد مبارکه شروع کردیم.

امینی تصریح کرد: شبکه‌های فاضلاب شهر مبارکه از سال ۶۲ شروع و ۳۰ سال بطول انجامیده بود اما با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، این طرح در زمان کوتاهی به سرانجام رسید.

مدیرعامل فولاد مبارکه هم در این مراسم گفت: فولاد مبارکه بدون آب نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

حمیدرضا عظیمیان افزود: منطقه مرکزی کشور با مشکل کم آبی مواجه است.

وی اظهار داشت: طرح تکمیل سد "کوهرنگ سه" برای تکمیل به ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که فولاد مبارکه تاکنون ۶۴ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

عظیمیان گفت: فولاد مبارکه و وزارت نیرو با کمک هم می‌توانند مشکل کم آبی را حل کنند.

طرح شبکه جمع آوری و تصفیه پساب شهری شهرستان مبارکه با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه، امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

شهرستان مبارکه با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

۷۱۵۰/‏۶۰۲۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این جلسه، پس از اینکه حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای،  ایمنی و محیط زیست گزارش عملکرد ایمنی شرکت در سال 1402 را ارائه کرد، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در بیاناتی ضمن قدردانی از دستاوردهای ایمنی شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: اینکه فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بهترین عملکرد و نتایج را در حوزه ایمنی در طول تاریخ بهره‌برداری به ثبت برساند، دستاورد ارزشمندی است که در سایه تلاش همگانی و به‌ویژه زحمات قابل‌تقدیر مدیران و کارشناسان حوزه ایمنی شرکت به دست آمده است.

 وی تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۹۵ سوره بقره صراحتاً بر لزوم حفاظت از جان انسان‌ها تأکید کرده و فرموده‌اند نباید با دست خویش خود را به هلاکت افکنیم؛ بنابراین طبق این دستور الهی، افراد سازمان نباید خود را در معرض خطر قرار دهند و کار را مقدم بر حفظ جان خود بدانند.

مدیرعامل فولاد مبارکه از جلسات ایمنی به‌عنوان مهم‌ترین جلسات سازمان یاد و اظهار کرد: در این جلسات دغدغه مدیریت و تمامی مسئولان حوزه ایمنی باید مراقبت از کارکنان به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت باشد. ایمنی باید در سازمان به‌گونه‌ای ترویج، فرهنگ‌سازی و نهادینه شود که عزیزان بتوانند در صحت و سلامتی کامل به جهاد تولید همت گمارند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تولید یکی از ارکان و اهداف مهم سازمان است؛ اما از ایمنی و سلامت انسان‌ها و کارکنان مهم‌تر نیست. همواره تأکید کرده‌ایم که تولید باید ایمن باشد. درعین‌حال ما بالاتر از ایمنی، به محیط سالم نیاز داریم.

به گفته طیب‌نیا، پیش از این راهبرد فولاد مبارکه سلامتی، ایمنی محیط کار و حفظ محیط‌زیست (HSE) بوده است، ولی از این پس سالم‌سازی محیط کار و توسعه رهبری در این زمینه بیش‌ازپیش مطرح است. به‌یقین با رعایت این اصل، راهبردهای پیشین نیز محقق خواهد شد؛ همچنان‌که در حال حاضر در شرکت‌های بزرگی مانند تاتااستیل که از فولادسازان بزرگ جهانی است، توسعه رهبری ایمنی سرلوحه کارها قرار گرفته است. در چنین سازمان‌هایی تا زمانی که کارکنان دوره‌های آموزشی مرتبط با این موضوع را طی و مدارک آن را دریافت نکرده باشند، به‌هیچ‌عنوان ارتقا نمی‌یابند. این موضوع نشان می‌دهد که ایمنی و بهبود فرایند تا چه اندازه حائز اهمیت است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: ازآنجاکه در سازمان با انسان سروکار داریم، اجازه نخواهیم داد که افراد به خاطر کار به خود آسیب برسانند. معتقدیم حفظ ایمنی و ارتقای سطح سلامت کارکنان نه‌تنها وظیفه قانونی، بلکه وظیفه شرعی ماست. همه ما در حوزه ایمنی پاسخ‌گو و مسئول افراد زیرمجموعه خود هستیم.

وی رفتار ایمن را یکی از شاخه‌های مهم درخت فرهنگ سازمانی دانست و گفت: در خصوص ترویج این فرهنگ، مدیران سازمان به‌عنوان سفیر از همه سزاوارترند.

طیب‌نیا در بخش بعدی سخنان خود به لزوم برگزاری جلسات سه‌دقیقه‌ای ایمنی در بخش‌های مختلف سازمان تأکید و تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم در حوزه ایمنی پیمانکاران نیز آنچه در زمینه توسعه فرهنگ ایمنی و تقویت آموزش‌ها برای کارکنان امانی صورت گرفته باید انجام شود. باید همه ما همسو با اهداف کلان شرکت در حوزه ایمنی تلاش کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد: همچنان که در حوزه ایمنی در سال 1402 سرآمد سایر سازمان‌ها بودیم، در سال ۱۴۰۳ نیز باید دغدغه ما ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ ایمنی، بهبود فرایند محیط کار و توسعه رهبری ایمنی باشد.

دست‌یابی به بهترین عملکرد در شاخص‌های ضریب تکرار و شدت حوادث از ابتدای بهره‌برداری تاکنون

در این جلسه حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ایمنی شرکت در سال 1402 گفت: واحد HSE شرکت فولاد مبارکه با مأموریت «حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم با محیط‌زیست پایدار» و با هدف ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، به دنبال کسب نتایج متعالی در سطح جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در این راستا با الگوبرداری از انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پویاترین انجمن‌های صنعتی در جهان که در تمامی کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد عضویت دارد، چهار حوزه تمرکز «رهبری و فرهنگ ایمنی»، «ایمنی شغلی»، «ایمنی فرایند» و«سلامت شغلی» را تعیین نموده و به شش اصل ذیل پایبند است: 1- از همه حوادث و بیماری‌های شغلی می‌توان و باید پیشگیری کرد؛ 2- مدیران در برابر عملکرد ایمنی و سلامت سازمان، مسئول و پاسخگو هستند؛ 3- مشارکت و آموزش کارکنان، امری ضروری است؛ 4- کار ایمن شرط اساسی اشتغال است؛ 5- تعالی در ایمنی و سلامت پیشران تعالی در نتایج کسب‌وکار است؛ 6- ایمنی و سلامت باید با تمام فرایندهای مدیریت کسب‌وکار یکپارچه باشد.

به گفته مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه یکی از ارکان تحقق این مأموریت، ارتقای فرهنگ ایمنی و نگرش رهبران سازمانی است. فرهنگ‌سازمانی به معنای مجموعه اعتقادات، ارزش‌ها و رفتارهای کارکنان بوده؛ بنابراین سازمان‌های دارای فرهنگ متعالی در ایمنی، به فلسفه «کار ایمن» باور دارند و کسب‌وکار خود را بر این اساس استوار می‌سازند.

وی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین عوامل کلیدی در ارتقای فرهنگ ایمنی، تعهد مدیران و رهبران سازمان است. مدیران شرکت به‌عنوان ایفاکنندگان کلیدی‌ترین نقش در ارتقای فرهنگ ایمنی، در این امر مشارکت دارند و از عملکرد تیم‌های تحت مسئولیت خود اطمینان حاصل می‌کنند.

مدرسی‌فر گفت: در سال گذشته شرکت فولاد مبارکه با حمایت مدیریت و مشارکت کارکنان خود توانست عملکرد چشمگیری در پیشگیری از وقوع حوادث داشته و با دست‌یابی به عدد 0.813 در شاخص ضریب تکرار حوادث و 0.011 در شاخص ضریب شدت حوادث، همانند رکوردهای متعدد تولید، در زمینه ایمنی نیز به رکوردهای ارزشمندی برسد؛ چراکه این بهترین عملکرد در شاخص‌های ضریب تکرار و شدت حوادث از ابتدای بهره‌برداری تاکنون است.

وی از ایمنی به‌عنوان یکی از ارزش‌های کلیدی در شرکت فولاد مبارکه نام برد و گفت: نگرش و عملکرد در این حوزه باید همواره به‌صورت پویا و فعالانه باشد؛ به همین دلیل، در این راستا به دنبال اهدافی همچون پایش مستمر عملکرد ایمنی نواحی و بهبود نتایج شاخص‌های کلیدی، شناسایی نقاط قوت و قابل‌بهبود در زمینه ایمنی، ارتقای سطح کیفی عملکرد ایمنی، ایجاد انگیزه کارکنان جهت انجام رفتار ایمن و همچنین شناسایی و اعلام نتایج عملکرد ایمنی سالیانه نواحی هستیم.

مدرسی‌فر پیرامون شناسایی نواحی برتر در حوزه ایمنی نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه، درصد رفع یافته‌های ایمنی، میانگین نمرات ایمنی ماهانه کسب‌شده توسط نواحی، دو شاخص ضریب تکرار و شدت حوادث و درصد کارت سبزهای تعیین تکلیف‌شده از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تعیین ناحیه برتر شمرده می‌شود.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه از استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرایند با مشاوره از انجمن جهانی فولاد، برگزاری جلسات ارتقای ایمنی شیفت فورمن‌ها، ارزیابی فرهنگ و نگرش ایمنی به‌عنوان برنامه‌های افق برنامه پنج‌ساله سومِ ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شرکت یاد و اضافه کرد: فولاد مبارکه سال جدید را نیز با تفکر تولید ایمن آغاز کرده و در این راستا با همکاری تمامی همکاران در همه بخش‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

این گزارش حاکی است در سال 1402 تلاش جمعی همه نواحی فولاد مبارکه به کسب بالاترین دستاوردهای ایمنی شرکت در تاریخ بهره‌برداری سازمان منجر شده است؛ تاجایی‌که ضریب فراوانی حوادث در فولاد مبارکه به 0.813 (fr=.813) و ضریب شدت حوادث نیز به 0.011 (SR=.011) بهبود یافته است که در این میان بنابر ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده در سال ۱۴۰۲ در حوزه ایمنی، ناحیه نورد گرم به مقام نخست، ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به مقام دوم و تعمیرات مرکزی و حمل‌ونقل پشتیبانی نیز به کسب عنوان سومی مشترک نائل شدند و با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران ارشد و مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست در این جلسه با اهدای تندیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود
  • دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان