Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:34:49 GMT

تشکل های مردم نهاد سبب کاهش آمار خودکشی شده اند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۴۹۹۷

تشکل های مردم نهاد سبب کاهش آمار خودکشی شده اند

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد بدون منت گذاشتن بر دولت فعالند و در همه عرصه های کشور گام برمیدارند افزود: تشکل ها حتی در برخی شهرستانها باعث پایین آمدن آمار خودکشی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ عصر امروز مراسم اختتامیه سمینار توانمندسازی رسانه و فضای مجازی و مدیران خبرگزاری برنا سراسر کشور، با حضور محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مراسم تند گویان، مردم همدان را مردمی معصوم خواند و گفت: من سال‌ها در همدان حضور داشتم و با مردم همدان کار کردم آنها بسیارصادق و پاک هستند و خوشحالم که این همایش در همدان برگزار شد.

وی، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت تشکل ها بوده ایم افزود: امروز در سراسر کشور حدود دو هزارو ۷۰۰ تشکل مردم نهاد فعال در مجامع استانی داریم که امسال نیز مجمع ملی شکل گرفت و تشکل جوانان پس از سال‌ها جزو نهادهای شناخته شده ی کشور حضورپیدا کرد و به هویت واقعی خود رسید.

تندگویان، با اشاره به اینکه تشکل های مردم نهاد در سیل اخیر حضور خودجوش و بدون حمایتی از دولت داشتند تصریح کرد: تشکل ها بدون منت گذاشتن بر دولت فعالند و در همه عرصه های کشور گام برمیدارند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، در ادامه یکی از مشکلات بزرگ تشکل های مردم نهاد را دیده نشدن فعالیت آنها عنوان کرد و افزود: علیرغم فعالیت مثبتی که بسیاری از تشکل ها دارند در برخی از شهرستان ها دستاوردها و عملیات های آنها شناخته شده نیست و معرفی خوبی از آنها دیده نمی شود که امروزه با برگزاری این همایش رسانه‌ای امیدواریم این مشکل بزرگ حل شود.

وی، بااشاره به اینکه هرگاه در شهرستانها حضور پیدا می کنم شاهدجوانانی هستم که با انگیزه مشغول به انجام فعالیت‌های تشکل ها هستند گفت: برخی مواقع رئیس جمهور به قدری امیدوارانه از جوانان صحبت می‌کند که ما حس میکنیم همه فعالیت‌های آنها را میبیند.

تندگویان، ادامه داد: باور کنید امروزه تمام تبلیغات زشتی که بر علیه جوانان کشور می شود برعکس آنها را شاهد بودیم و من بارها گفتم جوانان هستند که ایران را نجات می دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر این که امروزه تنها راه حل رفع مشکلات کشور حضور عملیاتی نسل جوان می باشد یادآور شد: زمان جنگ تحمیلی کسی به دنبال تخصص جوانان نبود و فقط جوانان پا در رکاب بودند که دنیا را شکست دادند و امروز ثمرات آن را میبینیم.

وی، با اشاره به هدف از برگزاری این سمینار رسانه‌ای تصریح کرد: هدف ما این بود که اعضای تشکل ها بتوانند خودشان اخبار مربوط به خود را انتقال دهند و این هماهنگی با خبرگزاری برنا به وجود آمد.

تندگویان، با تاکید بر اینکه در جامعه مشکلاتی وجود دارد که در دولت توانایی حل آنها را نداریم افزود: خوشبختانه امروز تشکل‌ها در بحث حاشیه های شهر ورود پیدا کرده و حتی منطقه هایی که روزی امن نبودند را تبدیل به حوزه کاری کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه  امروزه مسئله‌ای که در فضای رسانه‌ای کشور به چشم می خورد عدم اخلاق رسانه ای است گفت:  سیاسیون کشور بخشی از فرهنگ رسانه ما را دچار مشکل سخیفی کردند و مدل گفتمان و بیان را تغییر دادند.

وی، با انتقاد از فیلتر کردن فضای مجازی تصریح کرد فیلتر کردن فضای مجازی بدترین شیوه برخورد است باید بسترسازی مناسب داشته باشیم مگر میشود فضایی که یک شبه به وجود نیامده را یک‌شبه تعطیل کنیم؟

تندگویان، ادامه داد باید به نسل آینده یاد دهیم چگونه از فضای مجازی استفاده کنند چرا که این فضا زمینه اطلاع‌رسانی صحیح را در جامعه ایجاد می سازد و اگر ما این فضا را رها کنیم اخبار کذب در جامعه رواج پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه تشکل ها حتی در سایر شهرستانها باعث پایین آمدن آمار خودکشی شدند افزود: تشکل ها باعث پیشرفت کشور می شود.

وی، با بیان اینکه امسال در هفته ازدواج  قصد داریم کار بزرگی انجام دهیم گفت: مهمترین بحث آسیب اجتماعی در کشور بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق است و از دولت تشکر می‌کنیم که در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک برای این مسئله مهم در اختیار ما قرار داد.

تندگویان، درپایان از ایجاد مسکن و کمک رسانی مالی و کالا برای زوج های جوان خبرداد وافزود: امیدواریم  مجمع ملی را در کشور راه اندازی کینم و در بحث مشاوره به خصوص قبل و بعداز ازدواج کمک بزرگی در کاهش امارطلاق داشته باشیم و کل کشور را با تحول ساختاری در همه حوزه های مدیریت روبه رو سازیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد