Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز چهارشنبه در جلسه ستاد اطفای حریق این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، افزود: به منظور پیشگیری از بروز آتش در عرصه‌های منابع طبیعی باید از تمام توان اداره منابع طبیعی استفاده شودتا بتوان در کمترین زمان دامنه آتش را مهار کرد.

وی ادامه داد: در کنار امکانات و ظرفیت های موجود در منابع طبیعی و نیروهای امدادی در مواقع آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی و ملی باید بستر لازم برای بهره گرفتن از ظرفیت انجمن های مردم نهاد و نیز اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نیز فراهم شود تا میزان خسارت ها به حداقل ممکن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپور با بیان اینکه موفقیت و به ثمر رسیدن تلاش های دولت در گرو مشارکت های مردمی و انجمن های غیردولتی است، اظهار داشت: در مواقع وجود بحران تمامی ارگان های مربوطه باید بسیج شوند و تقسیم کار در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان حریم شهری را به صورت ۱۰۰ درصد پوشش خواهد داد و در مناطق روستایی نیز دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بوکان بر آموزش همه دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص اطفای حریق تاکید و بیان کرد: تمامی دهیاران باید فنون اطفای حریق و چگونه استفاده از کپسول های آتش نشانی را فرا بگیرند و در این خصوص باید آتش نشانان و داوطلبان هلال احمر وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: در کنار نیروهای مردمی و ستاد اطفای حریق ادارات و دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت‌های پاسگاه‌های انتظامی و پایگاه‌های بسیج مقاومت سپاه نیز در مواقع بحران استفاده کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان نیز در این جلسه گفت: همه ساله با گرم شدن هوا، آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیز آغاز می شود اما امسال با توجه به افزایش بارش‌های بهاره و رشد خوب پوشش گیاهی، آتش سوزی زودتر از موعد خود آغاز شده است.

سیامک صدقی بر صیانت از طبیعت توسط گردشگران تاکید کرد و ادامه داد: برخی از گردشگران اقدام به رهاکردن بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی داخل طبیعت می‌کنند که این بطری ها به مثابه ذره بین عمل می کند و با تابش نور خورشید به آن می‌تواند موجب حریق شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷ هکتار از منابع طبیعی بوکان بر اثر آتش سوزی دچار آتش سوزی شده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز پنج مورد آتش سوزی در منابع طبیعی بوکان روی داد که بر اثر آن ۲۷ هکتار طعمه حریق شد و از بین رفت.
صدقی ادامه داد: ۹۰ درصد آتش سوزی ما به وسیله عوامل انسانی انجام می گیرد و اگر انسان ها در هنگام آتش روشن کردن و استفاده از طبیعت احتیاط کنند، درصد آتش سوزی ها کاهش می یابد.

صدقی بیان کرد: هنگام آتش سوزی مراتع مردم باید بلافاصله از طریق شماره تلفن شبانه روزی رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره منابع طبیعی را در جریان قرار دهند یا در ساعات اداری با شماره ۴۶۲۴۷۰۳۰ اداره منابع طبیعی این شهرستان تماس حاصل کنند.

در شهرستان بوکان ۱۴۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

۷۵۱۰/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان