Web Analytics Made Easy - Statcounter


رضا اردکانیان در دیدار با امام جمعه اصفهان با اشاره به سفر پوتین به ایران و دیدار با رهبر انقلاب در سال گذشته اظهار داشت: با پیشنهاد وزارت خارجه و تصمیم دولت، مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از وزارت اقتصاد به وزارت نیرو واگذار شد و اجلاس این کمیسیون در شهر اصفهان به مدت یک روز برگزار شد، همچنین اجلاس دیگری با عنوان همکاری‌های تجاری و فرهنگی در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو افزود: روس‌ها برای توسعه روابط وابسته به ساز و کار کمیسیون مشترک هستند چراکه ارتباطات اقتصادی کشور‌های بلوک شرق عمدتاً در چهارچوب کمیسیون‌های مشترک اقتصادی است.

وی بیان کرد: روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ما دارد و در حال حاضر رقم بالایی از محصولات گلخانه‌ای ایران هر روز صبح‌ها در سوپر مارکت‌های مسکو وجود دارد، آنان اعلام آمادگی کردند ۲۰ هزار هکتار مرتع را در یکی از استان‌های جنوبی روسیه در شمال قفقاز، برای دام پروری در اختیار ما بگذارند.

اردکانیان با بیان اینکه بخشی از نیاز‌های ما به غلات از روسیه تأمین می‌شود، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۳، ۵ کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان برگرفته از مدل اقتصادی اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشکیل دادند و این اتحادیه ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت دارند، آنان این ۵ کشور را به یک منطقه آزاد تجاری میان خود تبدیل کرده اند و تعرفه ترجیحی قرار داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ کشور دنیا در صف عضویت در این اتحادیه قرار دادند و تنها عضویت کشور‌های ویتنام و ایران پذیرفته شده است، عضویت کشور‌ها در این اتحادیه باید به تصویب مجالس همه کشور‌های مؤسس برسد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۵۰۲ کالای ایران و ۳۶۰ کالا‌های این اتحادیه مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود و اثر فوق العاده مهمی بر روی اشتغال در کشور ما به ویژه بر صنایع متوسط و کوچک می‌گذارد.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت فراسرزمینی مذاکراتی با کشور‌های ارمنستان و برزیل داشته است، اما شرایط به گونه‌ای نیست که محصولات تولیدی به کشور وارد شود.

اردکانیان درباره اتصال شبکه برق کشور به کشور‌های همسایه گفت: شبکه برق ما به کشور‌های همسایه همچون ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و عراق که با آنان مرز زمینی داریم، متصل است، ما به کشور‌های عراق، پاکستان و افغانستان همیشه برق می‌فروشیم و در زمان‌های پیک مصرف از ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان برق خریداری می‌کنیم.

وی بیان کرد: مذاکراتی با روسیه انجام شده تا شبکه برق ما از طریق آذربایجان و یا از مسیر ارمنستان و گرجستان به شبکه برق ایران متصل شود.

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه تولید برق عنوان کرد: در دولت فعلی از سال ۱۳۹۲ تا کنون به صورت متوسط هر هفته ۳۰ روستا دارای شبکه آبرسانی شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر نیرو روسیه بازار مناسب محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه

طبق اطلاعات رسانه‌های داخلی، دبیر شورای امنیت ارمنستان برای شرکت در نشست بین‌المللی در بالاترین سطح امنیتی در سن پترزبورگ، به روسیه سفر نخواهد کرد، البته جزییات این تصمیم فاش نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ارمنستان از شرکت در نشست بین‌المللی در زمینه امنیتی در روسیه خودداری کرده است.

خبرگزاری آرمن‌پرس به نقل از دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان گزارش داده است که آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت این کشور برای نشست بین‌المللی در سطح بالاترین نمایندگان دولتی در زمینه امنیتی که قرار است در روزهای 24 تا 25 آوریل در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

دلیل اینکه چرا گریگوریان تصمیم به عدم شرکت در این نشست بین‌المللی را گرفته، فاش نشده است. 

چند روز قبل،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که روسیه ارمنستان را همچنان متحد خود می‌داند و قطعاً ایروان هم اهمیت روابط با مسکو برای امنیت و توسعه خود را درک می‌کند.

لاوروف گفت: ما با ارمنستان متحد هستیم. ما این کشور را را متحد خود می‌دانیم. فکر می‌کنم هنوز  کسانی در ایروان هستند که اهمیت روسیه برای امنیت و توسعه اقتصادی ارمنستان را درک می‌کنند و این تنها از نظر حقوقی نیست.»

به عقیده او، غرب و به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در راستای تسریع جدایی ارمنستان از روسیه تلاش می‌کنند.

پیش از آن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، نیز این واقعیت را مورد توجه قرار داد که غرب تنها نقش ابزاری برای ایروان با هدف "برافروختن آتش" در منطقه قفقاز جنوبی در نظر گرفته و هدفش قطع روابط بین روسیه و ارمنستان است. 

در اواسط ماه آوریل، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور اعتراف کرد که روابط بین ایروان و مسکو روزهای سختی را می‌گذراند، اما اهمیت این روابط را نمی توان دستکم گرفت.

چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان نیکول پاشینیان، مبنی بر خروج مرزبانان روسی از منطقه تاووش در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که مسکو هیچ درخواستی از سوی ایروان در خصوص خروج نیروهای مرزبانی روسی از این کشور و همچنین تعطیل شدن پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است. به‌گفته او، مسکو انتظار دارد که ولادیمیر پوتین و پاشینیان بتوانند در آینده نزدیک درباره این موضوع و سایر مسائل دوجانبه به‌صورت حضوری گفتگو کنند.

واکنش مسکو و باکو به نشست ارمنستان، آمریکا و اتحادیه اروپامیرزویان: ارمنستان قصد ندارد به ناتو بپیونددآیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان