Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:01:40 GMT

وزیر خارجه فرانسه راهی تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۳۴۸

وزیر خارجه فرانسه راهی تهران شد

یک منبع در کاخ الیزه اعلام کرده است که مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه برای رایزنی درباره تحولات اخیر منطقه و در تلاش برای کاهش تنش‌ها، راهی تهران شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه شب به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که «امانوئل بن» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه در تلاش برای کاهش تنش، راهی تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، «این مشاور دیپلماتیک روز ۱۹ ژوئن (امروز) به ایران سفر کرده… تا گفت‌وگوهای سطح بالا با هدف کمک به کاهش تنش در آن منطقه، انجام دهد.»

بیشتر بخوانید:

خیز ایران برای خروج از برجام اروپا را به وحشت انداخت ترامپ: ببینیم درباره ایران چه پیش می‌آید

بن زمانی در سفارت فرانسه در تهران فعالیت می‌کرده و از مشاوران دولت فرانسه در امور غرب آسیا است.

رویترز روز گذشته گزارش داده بود که دولت‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌ریزی برای اقدامات جدید جهت مجاب کردن ایران به ماندن در توافق هسته‌ای (برجام) هستند.

این خبرگزاری نوشته بود که وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ممکن است برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای برجام به تهران سفر کنند.

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه امروز پس از نشست کابینه فرانسه گفته بود: «می‌خواهیم تلاش‌هایمان را یکی کنیم تا فرایند تنش زدایی در منطقه شروع شود. هنوز زمان وجود دارد و امیدواریم همه بازیگران آرام‌تر شوند. هنوز هم زمان وجود دارد، اما زمانی اندک.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری اتحادیه اروپا برجام توافق هسته ای فرانسه وزیر خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • بلینکن وارد چین شد
  • هیات اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!