Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:34:51 GMT

اصلاح ساختاری بودجه با رویکرد مقاومتی اما از آمریکا؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۴۴۱

اصلاح ساختاری بودجه با رویکرد مقاومتی اما از آمریکا؟

سازمان برنامه و بودجه درحالی ۲۰ خرداد گزارش «چارچوب اصلاح ساختاری بودجه» را منتشر کرد که مولف این گزارش از سال ۹۴ در آمریکا بوده و پس از پایان حکم ماموریتش هم ظاهرا قصد اقامت در آمریکا را دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش خبرگزاری دانشجو، ۲۰ خردادماه سال جاری سازمان برنامه و بودجه با رویکرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت؛ گزارش «چارچوب اصلاح ساختاری بودجه» را منتشر و اعلام کرد: «پیرو دستور مقام معظم رهبری درخصوص تدوین نقشه راه برنامه اصلاح ساختار بودجه و در راستای ایفای نقش مهم و تاریخی سازمان برنامه و بودجه، چارچوب کلی برنامه اصلاح ساختار بودجه عمومی با رویکرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چارچوب کلی برنامه اصلاح ساختاری بودجه منتشر شد+متن کامل

این طرح بر مبنای آسیب‌شناسی معضلات تاریخی و همچنین تحلیل سازوکارهای حاکم بر شرایط موجود کشور پی‌ریزی شده و بنیان آن براساس دستیابی به اهداف تأمین منابع مطمئن برای اداره کشور و کارا نمودن دولت، حمایت از تولید واشتغال و ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و ارتقای عدالت و بهبود معیشت عمومی طراحی شده است.


سازمان برنامه و بودجه درحالی مدعی شده، گزارش «چارچوب اصلاح ساختاری بودجه» به همت کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه‌های کشور تهیه شده که مشاهده جزئیات فایل منتشره از سوی این سازمان نشان می‌دهد، نویسنده اصلاح ساختاری بودجه «فرهاد نیلی نماینده ایران در بانک جهانی» است که از سال ۹۴ به‌عنوان نماینده ایران در بانک جهانی در آمریکا بوده و در روزهای اخیر نیز اسناد اقامت وی در آمریکا بعد از اتمام حکم او در بانک جهانی منتشر شد.


گفتنی است، فرهاد نیلی هم اکنون هیچ سمت سازمانی در سازمان برنامه و بودجه ندارد، و مدت حکم ۴ ساله وی در بانک جهانی نیز رو به اتمام است. در حالی که خبری از تمدید حکم ماموریت وی نیز رسماً اعلام نشده، برخی خبرها از تعیین قریب‌الوقوع جایگزین وی در وزارت اقتصاد حکایت دارد. او بیش از ۴ سال است که در آمریکا زندگی می‌کند و ظاهراً بر اساس شواهد قصد بازگشت به کشور را هم ندارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری اصلاح ساختاری بودجه بودجه97 سازمان برنامه و بودجه فرهاد نیلی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود

ایسنا/البرز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز گفت: درآمدهای عمومی وصول شده استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۵ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مبلغ پیش بینی شده آن ۱۳۰ درصد محقق شده است.

به گزارش ایسنا، توحید شیریزاد گفت: از این مبلغ وصولی ۱۹۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به مالیات است که نسبت به مبلغ پیش‌بینی شده برای استان بیشتر از ۱۳۰ درصد تحقق را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز افزود: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته از طرف این سازمان و استاندار محترم و نیز مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال ۱۴۰۳ بودجه خوبی در پایه استان لحاظ و در بخش بودجه عمرانی افزایش بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ تخصیص بودجه خوبی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت که در راستای ارائه خدمات مناسب در پایان سال به کارمندان پرداخت شد.

شیریزاد ادامه داد: در آخرین روزهای سال گذشته با تلاش همکاران سازمان مدیریت ۷۰ درصد از مطالبات مرخصی سنواتی بازنشستگان پرداخت و الباقی آن نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی یاد آور شد: در نشست مهمی که با آقای غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم مقرر شد، شرکت‌های بزرگ صادرات محور استان بتوانند به میزان مورد نیازشان از این صندوق تسهیلات ارزی دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلفات قابل توجه صهیونیست‌ها در عملیات مقاومتی در اریحا+ فیلم
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • منظور هرگونه اظهار در سال جدید درباره واردات خودرو را تکذیب کرد
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود