Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@04:32:11 GMT

جزئیات بیشتر درباره محکمه سارکوزی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۵۱۱

جزئیات بیشتر درباره محکمه سارکوزی

دستگاه قضایی فرانسه با رد درخواست وکلای نیکلا سازکوزی، از محاکمه قریب الوقوع رئیس جمهوری پیشین این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه نیکلا سارکوزی باید برای دفاع در برابر اتهاماتی نظیر فساد مالی و اعمال نفوذ غیرقانونی طی ماه های آینده در دادگاهی در پاریس حاضر شود.

پس از رد درخواست وکلای سارکوزی در پرونده مشهور به «شنود» جهت رفع اتهام از وی در روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئن، این پرونده از سوی دیوان عالی فرانسه برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست از سوی متهمان این پرونده شامل نیکلا سارکوزی، تیری هرتسوگ، وکیل وی و ژیلبر آزیبر، قاضی سابق جهت اجتناب از برگزاری دادگاه و متوقف کردن روند دادرسی ارائه شده بود.

 سارکوزی در این پرونده متهم است که در سال ۲۰۱۴ میلادی با «اعمال نفوذ» به اطلاعات یک پرونده قضایی دیگر خود در ارتباط با منابع مالی کارزار انتخاباتی‌اش دسترسی پیدا کرده است.

دلیل مشهور شدن این پرونده به «پرونده شنود» این است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ وزارت دادگستری فرانسه با انتشار گفت‌وگوی تلفنی میان رئیس جمهوری وقت این کشور و تیری هرتسوگ، وکیل وی رسیدگی به این اتهام «اعمال نفوذ» جهت تائیرگذاری بر مراحل قضایی را آغاز کرد.

کد خبر 444718

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه سارکوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائمشهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوء استفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، عباس پوریانی افزود: متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سوء استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده‌ مرتبط با جرائم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ نموده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌ها، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرائم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز