Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:32:45 GMT

نمایندگان آمریکا اختیارات جنگی ترامپ را کاهش دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۸۱۰

نمایندگان آمریکا اختیارات جنگی ترامپ را کاهش دادند

این اقدام نمایندگان آمریکا پس از آن انجام شد که تحرکات نظامی دولت ترامپ پس از شکست فشار حداکثری علیه ایران، افزایش یافته است.

آنها نگران هستند که به دنبال ارائه اطلاعات دروغین برخی مقامات آمریکا همچون مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، مبنی بر ارتباط ایران با القاعده؛ تندروهای کاخ سفید بخواهند از قانون سال ٢٠٠١ که اجازه می‌داد علیه مرتبطان با حمله ١١ سپتامبر اقدام نظامی کند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید سیسیلینی عضو مجلس نمایندگان آمریکا از رودآیلند در نشست روز چهارشنبه با برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: من نگران هستم از اینکه اقدامات این دولت در ۱۸ ماه گذشته، آمریکا را خیلی منزوی کرده و اکنون ما را به سمت جنگ می برد.

وی افزود، به نظر می‌رسد تنش‌ها افزایش یافته است.
وی گفت: در داخل دولت کسانی هستند که جنگ با ایران را اجتناب ناپذیر می‌دانند، اما دولت هیچ مجوزی برای جنگ با ایران ندارد و یا اینکه بخواهند ارتباطی بین القاعده و ایران ایجاد کنند. چرا که القاعده سنی‌های افراطی هستند و شیعیان را کافر می‌دانند.
این نماینده مجلس آمریکا تصریح کرد: اسناد و مدارک به دست آمده در زمان کشته شدن اسامه بن لادن نشان می‌دهد که آنها به شدت مخالف جمهوری اسلامی ایران هستند.
طرح تصویب شده نمایندگان باید از تصویب سنای آمریکا بگذرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند، استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می‌رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

کد خبر 747845

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی