Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:26:38 GMT

ارتش یمن نیروگاه برق جنوب عربستان را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۸۱۲

ارتش یمن نیروگاه برق جنوب عربستان را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک کروز نیروگاه برق «الشقیق»، در «جازان»، واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط «یحیی سریع» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرد.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن در عین حال افزود که این حمله در پاسخ به تجاوزگری‌های ائتلاف سعودی و محاصره مردم یمن انجام شده است و در صورت ادامه تجاوزگری‌های رژیم سعودی، ارتش یمن سایت‌های حساس‌تر برای این رژیم را هدف قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله موشکی به نیروگاه برق در جنوب عربستان پس از حمله مشابه به فرودگاه ابها صورت می‌گیرد که طی ۱۰ روز گذشته در چند نوبت از سوی نیروهای یمنی با موفقیت انجام شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عین حال عربستان را به انجام حملات وسیع‌تر در صورت ادامه جنگ تهدید کرده‌اند.

عربستان از فروردین ۱۳۹۴ تا کنون مشغول جنگ و بمباران یمن است و این جنگ به ایجاد یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در یمن منجر شده است. حملات موشکی نیروهای یمنی نیز در واکنش به تداوم جنگ عربستان علیه یمن صورت می‌گیرد.

کد خبر 4645911

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی جنگ 2015 یمن انصارالله جازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند

رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در ارتباط با حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اقدامی که اسرائیلی‌ها انجام دادند و به کنسولگری ما حمله کردند و تعدادی از فرماندهان نظامی ما را به شهادت رساندند حماقت بزرگی بود و این حماقت با این نیت عملی شد که ما را به شکلی عصبانی کنند و به صورت احساسی عکس العملی نشان دهیم و درگیر جنگ شویم.

وی ادامه داد: نتانیاهو اکنون در دام بزرگی گرفتار شده و او از پس یک گروه به اسم حماس بر نیامده و پس از گذشته نزدیک به ۲۰۰ روز با همه جنایت‌هایی که انجام داده به هیچ کدام از وعده‌های خود مثل ریشه کن کردن حماس و آزادی اسرا نرسیده است و وقتی می‌بینند که نتوانسته به آن هدف برسد و همه افکار عمومی جهان همگی بر علیه اسرائیل شدند و حملات را محکوم می‌کنند.

مهمانپرست افزود: از طرفی دیگر اقتصاد اسرائیل که در حال فلج شدن است و هزینه‌هایی که برای جنگ در فلسطین در حال انجام است، کشتیرانی که مختل شده، مردمی که به زور به سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و افراد آواره‌ای که در سرزمین‌های اشغالی هستند  و در کل شرایط برای نتانیاهو بسیار سخت شده و تنها راه چاره او این بود که صحنه درگیری را عوض کند.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: اسرائیل به دنبال آن است که به جای آن که با حماس درگیر شود میدان را به سمت ایران  بچرخاند و اگر این اتفاق پیش می‌آمد معنی این بود که آمریکا و اروپا بیایند پشت اسرائیل بایستند و درگیری در کل بشود درگیری ما با کشور‌های غربی و اسرائیل بتواند در زیر سایه این درگیری خود را نجات دهد و آن‌ها با این محاسبه وارد درگیری با ما شوند.

وی ادامه داد: همان زمان که این اقدام انجام شد و مسئولین ما گفتند که ما پاسخ خواهیم داد و تنبیه خواهیم کرد در همان زمان نظر این بود که قطعا پاسخ لازم است، اما این پاسخ باید هوشمندانه و با تدبیر باشد به شکلی که هم صهیونیست‌ها را ادب کند و هم ما را وارد درگیری که آن‌ها می‌خواهند نکند و خوشبختنانه با تدبیر مسئولین ما به بهترین نحو این موضع عملی شد. تمام مسائل حقوقی و بین المللی و تمام کار‌هایی که باید در مقدمه صورت می‌گرفت با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل که دفاع مشروع تلقی می‌شود این باعث شد حتی صهیونیست‌ها امکان عملیات تلافی جویانه را نداشته باشند و یا آمریکایی‌ها نیز به آن‌ها اعلام کردند که نباید هیچ عکس العمی نشان دهد و اگر هم کاری کنند آمریکایی‌ها کنار آن‌ها نمی‌ایستند.

مهمانپرست در انتها گفت: اکنون شرایط کلی خاورمیانه  برای ایران و جبهه مقاومت تغییر بزرگی کرد. از این به بعد هر تعرضی که بخواهد به منافع ملی ما و  مراکز نظامی و حساس کشورمان و یا دانشمندان ما صورت بگیرد برای آن که اعلام کردیم پاسخ مستقیم می‌دهیم متوجه شدند که امکان پاسخ مستقیم از طرف ایران وجود دارد و بسیار هم جدی است و این توانایی هم در صحنه مشاهده کردند و باید روی هزینه‌هایی که در صورت حمله به ایران پرداخت کنند بیشتر فکر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • نخستین واکنش رهبر انقلاب به حمله سپاه به اسراییل
  • عکسی از اولین دیدار فرماندهان بلندپایه ارتش و سپاه با رهبر انقلاب بعد از حمله به اسرائیل
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر
  • اگر این توحش نیست پس چیست؟اسرائیل بزرگترین کارخانه تولید دارو در غزه را نابود کرد