Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@10:39:30 GMT

اهمیت مسئولیت پذیری در زندگی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۹۳۲

اهمیت مسئولیت پذیری در زندگی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، مسئولیت‌پذیری یک الزام و تعهد درونی برای انجام مطلوب همه فعالیت‌هایی است که فرد آنها را بر عهده می‌گیرد. متاسفانه کم ندیده و نشنیده‌ایم از زنان و مردان و دختران و پسرانی که مسئولیت‌گریزند و با توسل به هزاران ترفند متفاوت تلاش می‌کنند از پذیرش تعهد فرار کنند. بی‌تردید مسئولیت‌پذیری عامل مهمی در تسریع روند پیشرفت‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و روابط بین فردی است؛ چراکه بر اعتبار اجتماعی شخص، میزان علاقه و اعتماد دیگران به او می‌افزاید و باعث ایجاد احساس ارزشمندی و عزت نفس بسیار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌گمان شما نیز با ما هم عقیده‌اید که زندگی با فردی وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر بسیار لذت‌بخش‌تر از زندگی با فردی بی‌مسئولیت است. مسئولیت‌پذیری معنا و مفهوم قراردادی، اخلاقی و تربیتی دارد که هر زمانی نیز قابل آموزش و فراگرفتن است؛ اگرچه ممکن است شما به‌خاطر از دست دادن زمان مفید یادگیری این ویژگی در دوران کودکی و نوجوانی، هم‌اکنون نیازمند زمان بیشتری برای تمرین و آموختن باشید اما مهم این است که اگر بخواهید می‌توانید مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرید. فقط باید بخواهید! به همین منظور، راهکارهایی جهت پرورش این ویژگی مهم ارائه می‌شود:

مسئولیت‌پذیری چیزی نیست جز توانایی پذیرش، پاسخگویی و به عهده گرفتن فعالیتی که از کسی درخواست می‌شود و آن شخص حق دارد انجام آن کار محول شده بپذیرد یا رد کند. زمانی که فردی قصد دارد مسئولیتی را بپذیرد، باید کاملا برای خود مشخص کند که موضوع درخواست چیست و در برابر پذیرش آن چه چیزی به دست می‌آورد یا در صورت نپذیرفتن آن چه چیزی را از دست خواهد داد. در واقع مسئولیت‌پذیری یک انتخاب کاملا آگاهانه است.

به خاطر داشته باشید تا نخواهید و تلاش نکنید هرگز نمی‌توانید فرد مسئولیت‌پذیری شوید. با امروز و فردا کردن راه به جایی نخواهید برد، بی‌هیچ واهمه‌ای و با اعتماد به خود و اتکا به توانایی‌هایتان برای تجربه پیشامدهای جدید در زندگی‌تان و پرورش بعد جدیدی از وجودتان گام ‌بردارید. ظرفیت شخصیت شما چیزی بیش از آن است که می‌بینید. یادتان باشد هرگز از اشتباه‌کردن نهراسید، شما همچون دیگران ممکن‌الخطا هستید و در مسیر جدیدتان نیازمند تجربه هستید و چه‌‌بسا تا زمانی که نابلد راه هستید اشتباه‌کردن شما حتمی است! به‌جای مایوس‌شدن به خودتان قول دهید از این پس، از منظری دیگر به اشتباهتان بنگرید، اگر دیدگاه‌تان را تغییر دهید، عملکردتان نیز متفاوت خواهد بود. به‌جای سرزنش خود یا احساس ناامیدی سعی کنید از اشتباهات خود درس بگیرید، نقایص و ضعف‌های خود را بشناسید و برای ترمیم آنها کاری کنید. بی‌تردید به این طریق می‌توانید عملکرد بهتری از آنچه که انجام می‌دهید به دست آورید.

برخی مسئولیت‌پذیری و مسئول‌بودن را به‌معنای پیروی کورکورانه و تقلید بی‌چون و چرا از دیگران معنا می‌کنند، این درحالی است که هر فردی با دیگری متفاوت است و سبک زندگی متفاوت از دیگری دارد و دقیقا به همین دلیل است که هرگز نمی‌توان با ارائه نسخه واحدی برای همگان، مسئولیت‌پذیری را ایجاد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زندگی تقلید مسئولیت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5

به گزارش "ورزش سه"، از یک جایزه به جایزه‌ای دیگر، جود بلینگام، 20 ساله، جایزه پدیده سال لاروس را دیروز دریافت کرد و اولین فوتبالیستی شد که به این افتخار رسیده است. او جایزه خود را از دستان برنده این عنوان در سال 2023، کارلوس آلکاراس، دریافت کرد، تنیسور اسپانیایی اما زمانی که این جایزه را دریافت کرد، تنها 19 سال داشت.

برنده دو گرند اسلم، همراه با راننده مارک مارکز، وظیفه تاج‌گذاری شماره 5 رئال مادرید را داشتند، که پس از گلزنی مجدد در ال‌کلاسیکو به این رویداد رسیده بود. یک گل در وقت اضافه، مانند گلی که در بازی رفت در مونتجوئیک به ثمر رساند، تا رئال مادرید را به قهرمانی لالیگا بسیار نزدیک کند. قهرمانی‌ای که بلینگام را در یک قدمی اولین دستاورد بزرگ خود در سطح تیمی، بالاتر از قهرمانی جام حذفی آلمان با بروسیا دورتموند در سال 2021 قرار دهد.

در هر صورت این اولین قهرمانی بلینگام با رئال نخواهد بود، زیرا او پیش از این در ژانویه گذشته سوپرجام اسپانیا را به دست آورد. پس از شروع بی‌رحمانه فصل با رئال مادرید، باشگاهی که تابستان گذشته به آن پیوست، بلینگام نشان داده که حد و مرزی ندارد. عملکرد عالی رئال در بازار تابستانی با درحشش جود نمایان شد. اعجوبه انگلیسی با ایده کسب افتخارات متعدد و رسیدن به قله فوتبال جهان به رئال مادرید ملحق شد و به نظر می‌رسد که این رشد پایانی ندارد.

جوایز کوپا و پسر طلایی

پس از شروع عالی و گلزنی‌های متوالی با پیراهن سفید، جوایز فردی مانند کوپا و پسر طلایی نیز به دست آمد که به ترتیب توسط نشریات فرانس فوتبال و توتو اسپورت اعطا شد تا جود را به‌عنوان بهترین فوتبالیست زیر 21 سال دنیا متمایز کند.

بلینگام تاکنون در لالیگا در 25 بازی شرکت کرده و 17 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل به ثمر رسانده؛ در مجموع همه بازی‌ها، 21 گل و 10 پاس گل. اما جدای از آمار گلزنی، او فوتبالیستی متفاوت و یکی از آنهایی است که توانایی رهبری تیمش را دارد. ستاره‌ای که برابر بارسلونا گل قهرمانی لالیگا را زد تا نه تنها بهترین گلزن تیمش باشد، که رئال را به سمت قهرمانی 36 سوق دهد.

ورود بلینگام به یک بُعد جدید

ستاره انگلیسی پس از غلبه بر مصدومیت‌های مختلف، از شانه گرفته تا مچ پا حالا به بهترین سطح خودش رسیده است. اخراج جنجالی برابر والنسیا و دو جلسه محرومیت، او را کمی از مسیر دور کرد اما کمی طولی نکشید که او به ریتم گذشته برگردد. برای او حالا موفقیت‌های جمعی و فردی نزدیک‌تر از همیشه است.

با جایزه لاروس، بلینگام در فصلی که هنوز برای او یا باشگاهش به پایان نرسیده، به‌طور کامل وارد بعد جدیدی شد. در حالی‌که قهرمانی رئال در لالیگا تقریبا قطعی شده، هدف بزرگ اکنون فتح لیگ قهرمانان است و رئال در نیمه نهایی در دیداری کلاسیک باید به مصاف بایرن مونیخ برود. 

جامی که آرزوهای فردی و جمعی جود بلینگام را برآورده می‌کند، کسی که بیش از هر چیز به دلیل پتانسیل ورزشی بالای رئال در اروپا، این تیم را انتخاب کرد و یک یوروی خوب با تیم ملی انگلیس، می‌تواند درها را به روی یک الدورادوی دیگر برای جود باز کند: توپ طلا. و اینجا او فقط یک رقیب دارد؛ کیلیان امباپه.

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • قاتل فراری قتل در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • خانواده مهم‌ترین محل برای رشد فردی است
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
  • (ویدئو) بازداشت فردی که در هواپیمای مسافربری نماز خواند