Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله شیرازی درباره آخرین وضعیت هیئت فوتبال تهران بیان کرد: درباره اقدام‌هایی که هیئت فوتبال تهران در ۲ فصل اخیر انجام داده باید بگویم سال گذشته بین بهترین هیئت فوتبال ایران انتخاب شدیم. این جایزه برای ما ارزشمند بود. البته در سال‌های اخیر پنج تا شش بار جایزه هیئت نمونه را کسب کرده و سال گذشته در برگزاری لیگ برتر هم موفقیت‌هایی به دست آورده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ۶۰ سال اتفاق بی سابقه‌ای رخ داد و ساختمانی را برای هیئت فوتبال خریدیم چراکه در ورزشگاه شیرودی مستاجر بودیم. خدا را شکر این حرکت بزرگ انجام شد. مالکیت ساختمان جدید به نام هیئت فوتبال استان تهران است و به واقع باقیات صالحاتی است که چه باشیم یا نباشیم برای فوتبال تهران باقی می‌ماند.

پخش زنده لیگ‌های پایه فوتبال تهران دستاورد بزرگی برای ما است

او ادامه داد: یکی دیگر از اقدام هایمان پخش زنده ۲۰ دیدار از لیگ های فوتبال پایه‌ تهران است که دستاوردی بزرگی برای ما محسوب می‌شود. تمام این مسائل کمک کرد تا هیئت موفقی در سال قبل باشیم.

وظیفه ام است شرایط برگزاری انتخابات هیئت فوتبال را به بهترین شکل فراهم کنم

شیرازی درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران گفت: بهتر است عباس تیموری به عنوان دبیر هیئت فوتبال و دبیر مجمع انتخاباتی تهران درباره جزئیات آن صحبت کند و من هم وظیفه دارم شرایط را به شکلی فراهم کنم که مجمع به خوبی برگزار بشود. درباره تعداد کاندید‌اها و عملکرد کمیته ۳ نفره تعیین صلاحیت‌ها باید تیموری توضیح بدهد.

رئیس تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال می‌تواند به کار خود ادامه بدهد

او درباره برخی نظراتی که درباره لزوم استعفاء او از ریاست هیئت فوتبال تهران و اداره امور این هیئت از سوی سرپرست تا پیش از برگزاری مجمع مطرح شده است، بیان کرد: در راس کشور هم قاعده کلی وجود دارد که پس از انتخابات ریاست جمهوری تا زمانیکه رئیس جمهور جدید کار را شروع بکند، نفر قبلی کار را انجام می‌دهد. در اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال هم قید شده است رئیس هیئت تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی می‌تواند به کار خود ادامه بدهد. حتی در همین انتخابات اخیر هیئت فوتبال خراسان رضوی محمد مهدی برادران به عنوان رئیس در مجمع حضور داشت و سرپرست نبود. مطیع قانون هستیم و به آئین نامه‌های مصوب تمکین می‌کنیم.

هر تیمی نتواند استاندارد‌های اصولی را در ورزشگاهش فراهم کند بازی اش در محل دیگری برگزار می‌شود

شیرازی درباره تاکید هیئت رئیسه سازمان لیگ بر فراهم شدن زیر ساخت‌های فروش بلیت الکترونیکی، ایجاد گیت‌های بازرسی و نصب دوربین مداربسته در ورزشگاه‌ها پیش از شروع لیگ نوزدهم اظهار داشت: مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تاکید زیادی روی ایمن سازی ورزشگاه‌ها و تضمین امنیت مسابقات دارد. روی اصولی که برای بهتر برگزار شدن بازی‌ها وجود دارد تاکید شده است و اگر هر باشگاهی نتواند استاندار‌های اصولی را فراهم کند، سازمان لیگ باید بازی هایش را در محل دیگری خارج از ورزشگاه اختصاصی آن تیم برگزار کند. هر تیمی که می‌خواهد مجوز بازی در لیگ بگیرد، باید یک تا ۲ ورزشگاه را معرفی کرده و در این ورزشگاه‌ها از صندلی‌های شماره دار استفاده کند.

قرار نیست تماشاگران با حضور در ورزشگاه‌ها اذیت بشوند

او افزود: طبق اعلام مهدی تاج فیفا روی سه اصل تاکید دارد. یکی از این اصول لذت بردن از مسابقات فوتبال است و همه برای این مهم به ورزشگاه می‌آیند. قرار نیست هیچ تماشاگری با حضور در ورزشگاه اذیت بشود. به همین دلیل باید فضای مناسبی برای لذت بردن از فوتبال در ورزشگاه‌ها تعبیه شده باشد و سازمان لیگ باید به ورزشگاه‌ها مجوز بدهد. تماشاگر نباید ساعت‌ها قبل از شروع بازی به ورزشگاه بیاید بلکه باید با خرید بلیت الکترونیکی، یک ساعت قبل از بازی به ورزشگاه بیاید و در صندلی مخصوص خودش بنشیند. ازطرفی باید دوربین‌های مداربسته هم در ورزشگاه نصب بشود تا اگر فردی تخلفی را مرتکب شد و خواست خود را به یکی از تیم‌ها منتسب کند، شناسایی بشود و با او برخورد قانونی هم صورت بگیرد. همچنین تسهیلاتی هم باید در اختیار هواداران قرار بگیرد.

شیرازی تصریح کرد: طبق تاکید تاج باید به باشگاه‌ها بگوییم این موارد را اجرایی کنند تا همه حتی آن‌هایی که از طریق تلویزیون بازی‌ها را می‌بینند از بازی‌هایی که برای اقشار مختلف جامعه این همه جاذبه دارد، لذت ببرند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت سعید فتاحی، مدیر مسابقات این سازمان که به دلیل حواشی دیدار فینال جام حذفی از سوی کمیته اخلاق تا اطلاع ثانوی از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است، بیان کرد: در این مورد اطلاعی ندارم و بهتر است در این باره حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ) صحبت کند.

شیرازی درباره ابهام‌هایی که نسبت به آئین نامه برگزاری مسابقات سازمان لیگ و به ویژه بحث تعیین ظرفیت برای هوادار
ان تیم میهمان در بازی‌های جام حذفی وجود دارد، گفت: بی شک دراین باره آئین نامه وجود دارد، اما وقتی روی سایت سازمان لیگ نیامده است یا احتمالا به باشگاه‌ها ابلاغ نشده دلیلی ندارد که چنین آئین نامه‌ای وجود نداشته باشد.

او درباره بحث اهدای کاپ قهرمانی سوپرجام به تیمی که در یک فصل قهرمان لیگ برتر و جام حذفی می‌شود، اظهار داشت: یکی از محور‌های نشست اخیر هیئت رئیسه سازمان لیگ به روز شدن آئین نامه‌ها است و این مورد را هم انجام دادیم. قرار است آئین نامه‌های اصلاحی روی سایت سازمان لیگ هم منتشر شود.

تصمیم گیری درباره موارد پیش بینی نشده در آئین نامه سازمان لیگ درج می‌شود

شیرازی درباره اینکه چرا برخی موارد مانند همین بحث قانون ۵۰-۵۰ ظرفیت هواداران تیم‌ها در بازی‌های جام حذفی یا اهدای کاپ سوپرجام به تیمی که قهرمان جام حذفی یا لیگ برتر شده از قبل پیش بینی نشده است، توضیح داد: در اساسنامه سازمان لیگ این مطلب وجود دارد که هیئت رئیسه می‌تواند درباره موارد پیش بینی نشده تصمیم گیری کند. به هر صورت هرچه فوتبال ما جلوتر می‌رود، موارد پیش بینی نشده‌ای به وجود می‌آید و تصمیم‌هایی که هیئت رئیسه درباره موارد پیش بینی نشده می‌گیرد، در آئین نامه گنجانده می‌شود.

بلیت بازی‌های لیگ باید طبق استاندارد‌های AFC و الکترونیکی فروخته شود

او درباره اینکه آیا بحث تجهیز ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های لیگ برتر در استان تهران به زیرساخت‌های فروش بلیت الکترونیکی و گیت‌های بازرسی آغاز شده یا خیر، گفت: ورزشگاه آزادی در این زمینه تجهیز شده، اما بلیت فروشی از سوی باشگاه‌ها صورت می‌گیرد نه سازمان لیگ و هیئت‌های فوتبال. به باشگاه‌ها تاکید کرده ایم بحث بلیت فروشی را براساس استاندارد‌هایی که AFC تعیین کرده انجام بدهند و دیگر بلیت به صورت دستی فروخته نشود. همچنین باید در ورزشگاه‌ها گیت‌های بازرسی تعبیه بشود.

مجوز گرفتن برای مدارس فوتبال کار سختی نیست

شیرازی درباره راهکار‌های هیئت فوتبال تهران برای برخورد با مدارس فوتبال غیرمجازی که با استفاده از نام ستارگان فوتبال فعالیت می‌کنند و هر سال هم تعدادشان بیشتر می‌شود گفت: مدارس فوتبال در هر استانی نقش کلیدی دارند و باید با دقت به آن‌ها توجه شود تا در مسیری سالم و استاندارد جلو بروند. فدراسیون از طریق آکادمی ملی فوتبال آئین نامه مربوط به مدارس فوتبال را به ما ابلاغ کرده و ما هم مدام توصیه می‌کنیم افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، مجوز بگیرند. باور کنید اخذ مجوز کار سختی هم نیست، اما باید با افرادی که علاقه‌ای به کسب مجوز ندارند، برخورد قانونی صورت بگیرد. اکنون ۱۲۷ مدرسه فوتبال در تهران مجوز فعالیت دارند. یکی از این مدارس مربوط به دختران است. آن مدارسی که مجوز دارند، کار درست انجام می‌دهند. سال گذشته کمیته اخلاق ۱۱۶ مدرسه غیرمجاز را پلمپ کرد.

پیمانکاران شهرداری زمین هایشان را از روی بی اطلاعی به مدارس فوتبال غیرمجاز می‌دهند

رئیس هیئت فوتبال تهران افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم اطلاع رسانی بیشتری نسبت به مدیران مدارس فوتبال غیر مجاز انجام دهند. یک شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور اثنی عشری (دبیر کمیته اخلاق) بابایی (معاون وزیر آموزش و پرورش) و مسئولان شهرداری برگزار کردیم. ۶۰۰ زمین در شهر تهران در اختیار مدارس فوتبال است و اگر پیمانکاران این زمین‌ها بدانند آن‌ها را در اختیار مدارس فوتبال غیرمجاز قرار می‌دهند، بی شک چنین کاری نمی‌شود. من فکر می‌کنم بسیاری از پیمانکاران از روی بی اطلاعی شان به مدارس فوتبال غیرمجاز زمین می‌دهند.

والدین برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس استعلام بگیرند و مجوز آن را رویت کنند

شیرازی تصریح کرد: تهران به عنوان کلان شهری ۱۷ میلیوم نفری پتانسیل زیادی در فوتبال دارد. در مناطق ۲۲ گانه تهران بازرسانی را برای رسیدگی به امور مدارس فوتبال انتخاب کرده ایم، اما بیشتر آن‌ها پس از پیگیری شان اعلام می‌کنند نام فلان مدرسه در فهرست مدارس فوتبال مجاز نیست. ما هم این گزارش‌ها را در اختیار کمیته اخلاق قرار می‌دهیم. از والدین محترم خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند فرزند خود را در مدرسه فوتبالی ثبت نام کنند، از ما درباره آن مدرسه استعلام بگیرند و ببینند آیا در سایت هیئت فوتبال، نام این مدرسه به عنوان مدرسه دارای مجوز ثبت شده است یا خیر. از طرفی باید ببینند در دفتر آن مدرسه، مجوز ثبت شده یا خیر. اگر مجوز را ندیدند، فرزندانشان را ثبت نام نکنند. از طرفی والدین باید طبق مصوبه فدراسیون و هیئت فوتبال شهریه پرداخت کنند و اگر مدرسه‌ای بالاتر از مبلغ مصوب پول گرفت، آن را به ما معرفی کنند. به مسئولان کمیته مدارس فوتبالمان هم گفته ایم هر اطلاعاتی نیاز است به والدین ارائه بشود تا آن‌ها پس از تحقیقات لازم فرزندان خود را در بهترین مدارس ثبت نام کنند. استفاده از مربیان خوب و کاربلد، توپ، کاور، پیراهن و سایر ملزوماتی هم که باید در اختیار فوتبال آموزان قرار بگیرد باید در بالاترین کیفیت باشد.

براساس تقسیم بندی درجات مدارس فوتبال باید به آن‌ها شهریه داد

شیرازی گفت: مدارس فوتبال با ۳ سطح ممتاز، درجه یک و درجه ۲ تقسیم بندی می‌شوند و براساس این تقسیم بندی شهریه گرفته می‌شود.

حواشی لیگ برتر باید آسیب شناسی شود

او درباره اینکه آیا مقصران دیدار‌های جنجالی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی مشخص شده اند یا خیر، اظهار داشت: اینگونه مسائل باید آسیب شناسی شود که این امر از سوی کارشناس‌های مربوطه از طریق بررسی‌های شان انجام شده است. وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر درباره این جنجال‌ها بار‌ها صحبت کرده اند و در هفته‌های اخیر هم گزارشی از پیگیری حواشی بازی‌های اخیر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی: از نویدکیا یاد بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین، مس رفسنجان ۲روز پیش فولاد را در اهواز شکست داد تا روند شکست ناپذیری این تیم با محرم نویدیکا به ۱۰ بازی پیاپی برسد. رحمان احمدی دستیار نویدکیا و مربی دروازه‌بان‌های مس در خصوص عملکرد مثبت این تیم گفت: «وقتی ما به همراه آقا محرم به مس آمدیم، این تیم شرایط خوبی نداشت و فقط ۱۲ تا ۱۴ بازیکن در تمرین حاضر بودند. سرمربی تیم بعد از صحبت‌هایی که با باشگاه داشت، در مورد پرداخت حق و حقوق‌ها به بازیکنان قول داد و خوشبختانه تعهدات مالی هم برآورده شد. تا اینجا هم روند خوبی داشتیم و امیدوارم در ادامه فصل نتایج خوبی بگیریم.»

احمدی حرف‌هایش را اینطور ادامه داد: «در فوتبال همیشه برد و باخت وجود دارد و خوشبختانه بازیکنان مس اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و در واقع به نباختن عادت کرده‌اند. برخی اتفاقات که مربوط به گذشته بود روی آنها تاثیر منفی گذاشته بود و طبیعتا این بازیکنان نیاز به زمان داشتند تا از لحاظ روحی و ذهنی در شرایط خوبی قرار بگیرند.»

مربی مس رفسنجان در خصوص تعریف و تمجید کارشناسان و رسانه‌ها از رفتارهای نویدکیا گفت: «او سابقه حضور در فوتبال آلمان را دارد و با مربیان زیادی هم کار کرده است. نویدکیا در زمان بازی هم یک شخصیت حرفه‌ای داشت که دنبال جنجال و حاشیه نبود. نه تنها جلوی دوربین بلکه نویدکیا در داخل تیم هم رفتاری خوب با بازیکنان دارد و همیشه می‌خواهد به تیم آرامش بدهد. برخی مربیان می‌توانند از خصوصیات رفتاری این مربی الگو بگیرند.»

کد خبر 846014 برچسب‌ها فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه مس رفسنجان

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد
  • با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد می‌شود
  • رئیس هیئت فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم‌استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • صحبت مهم عضو هیات مدیره استقلال درباره آینده نکونام
  • احمدی: از نویدکیا یاد بگیرید
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود
  • آخرین فرصت تبدیل مجوز‌های قدیمی