Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در سلسله نشست های فصلی شهردار و رئیس شورای اسلامی محمدیه با خبرنگاران، مریم نخستین شهردار و علی کاظمی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه عصر چهارشنبه در محل سالن جلسات شهرداری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

مریم نخستین در این نشست خبری گفت: در حوزه فرهنگی، ورزشی برنامه های متنوعی اجرا شده که برگزاری جشن ترافیک، صبحانه سالم، استقبال از بهار، مهارت خانواده، مسابقه محله در پارکها، آموزش رایگان رشته های ورزشی، ورزش صبحگاهی، استفاده از دریاچه پارک بهشت، تقویت سلامت، یوگای خنده ورزش از جمله فعالیت های انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی در بوستانها برای کودکان، سالمندان، افتتاح پارک گلسار و بوستان منطقه ۴ پس از دو سال و ۷ ماه توقف، گل کاری در مهرگان و محمدیه، تعویض مبلمان پارک ها، تدارم خدمات شهری، جمع اوری زباله، شستشوی سطل های زباله و تابلوهای شهری و باز پیرایی تابلوی شهدا بازپیرایی در مهرگان و نصب تصاویر شهدا در ناحیه شهری مهرگان از دیگر کارهای انجام شده است.

ساخت ایستگاه آتش نشانی در اولویت است

شهردار محمدیه تصریح کرد: با توجه به پیش بینی استقرار جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در ناحیه شهری مهرگان یکی از اولویت های ما ساخت ایستگاه آتش نشانی است تا بتوان در زمان بروز آتش سوزی خدمات لازم را ارائه کرد.

نخستین بیان کرد: نبود زیرساختها در مهرگان موجب شده تا با چالش های جدی مواجه باشیم به همین دلیل باید پیش بینی لازم را انجام دهیم تا نیازها را تامین کنیم که در این راستا زمینی به مساحت ۱۷۵۰ متر مربع برای ساخت ایستگاه آتش نشانی واگذار شده و امیدواریم بتوانیم ۲۳ نفر نیرو بتوانیم خدمت رسانی مناسب را انجام دهیم.

ارتقای آتش تشانی به سازمان

وی گفت: با تبدیل آتش نشانی به سازمان توجه بیشتری به این واحد شده و با تامین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز امیدواریم زمینه خدمت رسانی بیشتر شود.

نخستین تصریح کرد: خرید یک دستگاه خودرو و اختصاص قطعه زمینی به مساحت ۱۵۷۵ متر مربع، و دو میلیارد تومان برای خرید نردبان، در مهرگان، زمینه خدمت رسانی به شهرهای اطراف هم فرام خواهد شد.

شهردار محمدیه بیان کرد: از نظز تجهیزات آتش تشانی نیازمند کمک هستیم که در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق داده اند تا هزینه شود.

دنبال درآمدهای پایدار هستیم

وی در ادامه گفت: مهمترین دغدغه ما تامین درآمد پایدار برای اجرای طرح های عمرانی و شهری است که در این راستا آماده سازی منطقه ۷ در دستور کار است و تاکنون ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان برای شبکه آب و فضلاب هزینه شده و با حل مشکل صدور اسناد و پروانه امیدواریم منبع درآمد خوبی برای شهر ایجاد شود.

نخستین تصریح کرد: با تامین خدمات زیرساحتی در محدوده مالکانه هشت گانه در مهرگان زمینه صدور پروانه فراهم شده اما هنوز خدمات آب و برق و گاز داده نشده است.

وی از صدور ۴۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع مجوز ساخت در شهر محمدیه خبر داد تا درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

پرداخت بدهی شهرداری، ساخت جاده دسترسی مهرگان به قزوین

نخستین در ادامه گفت: برای پرداخت بدهی شهرداری در سال گذشته ۴۶ قطعه زمین به ارزش ۱۱ میلیارد تومان دریافت کردیم که به پیمانکاران پرداخت شد.

وی یادآورشد: ساخت جاده دسترسی مهرگان به قزوین با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار که با واگذاری زمین از سوی اداره راه تامین شده بزودی پس از مشخص شدن مسیر آغاز خواهد که با افزایش هزینه ها پیش بینی می شود این هزینه به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

نخستین یان کرد: جاده دسترسی مهرگان به قزوین باید بسرعت آغاز شود که دو مسیر کانال مادر و مسیر تیرهای برق داریم که تفاهم انجام شده و برگزاری جلسات بزودی به نتیجه خواهیم رسید.

شهردار محمدیه بیان کرد: دو پروژه سرمایه گذاری که در سالهای قبل کلید خورده و متوقف شده برای آماده سازی محمدیه به شهرداری واگذار شده تا مشارکت برای سرمایه گداری شکل بگیرد اما اخیراً ستاد اجرایی حضرت امام اعلام کرده زمین ها متعلق به انهاست که با پیگیری لازم بزودی مشکل را با واگذاری زمین از سوی اداره راه و شهرسازی آن را حل خواهیم کرد.

وی گفت: در پروژه دیگر ۲۶ مغازه و یک سالن اجتماعات و یک هایپر مارکت به دلیل نبود انشعاب آب و برق متوقف شده بود که با تزریق یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای تامین آب و ۶۵۰ میلیون تومان برای برق این پروژه فعال خواهد شد.

شهردار محمدیه تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های شهرداری دانست و گفت: با اولویت بندی پروژه ها، احداث پارک منطقه ۴ به جریان افتاده و بازپیرایی منطقه ۳ و احداث دارالقران که در سال ۹۳ آغاز شد و متوقف بود آماده افتتاح شده، پارک شهر پس از ۱۴ ماه توقف فعال شده و به بزرگترین پارک درون شعهری تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل زون ها در مهرگان، احداث المان شهدا در مهرگان برای دو شهید گمنام، ساخت بوستان بانوان و تکمیل سایر طرح های نیمه تمام در مهرگان، تامین روشنایی
معابر، افتتاح کمربندی منطقه دو، تامین روشنایی کمربندی منطقه ۴، نور پردازی ناحیه مهرگان از اقدامات انجام شده است.

نخستین تصریح کرد: همه طرح های سال ۹۷ و ۹۸ پیوست فرهنگی، محیط زیستی و زمان بندی دارد تا بموقع اجرا شود.

وی اظهارداشت: آغاز عملیات ساخت ایستگاه آتش نشانی در مهرگان، نورپردازی مناطق دو و چهار در شهر محمدیه، ساخت زیرگذر الماس، توسعه دیوار نگاره ها در مهرگان
و راه اندازی بازارچه های فصلی از اقدامات دیگر شهرداری محمدیه است.

نخستین در ادامه همراهی شورا و شهرداری را مطلوب دانست و گفت: از ظرفیت نیروهای شهرداری استفاده کردیم و هیچ نیرویی از قزوین به محمدیه منتقل نشد و کارها بخوبی پیش می رود.

وی اظهارداشت: شهر محمدیه در گذشته با کوچکترین بارندگی دچار آب گرفتگی می شد که با لوله گذاری این تهدید بر طرف شده است.

بودجه ۷۲ میلیارد تومانی شهرداری محمدیه

نخستین تصریح کرد: بودجه شهرداری محمدیه ۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که ۱۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان آن محقق شده است.

وی بیان کرد: خرید نردبان بلند مرتبه حدود ۵۵ میلیارد تومان لازم دارد که قادر به تامین آن نیستیم و موضوع با وزیر راه مطرح شده تا با تامین زمین بتوان هزینه آن برای اطفای حریق ساختمان های ۱۴ و ۱۶ طبقه را تامین کرد.

شهردار محمدیه اظهارداشت: برای تامین امنیت بیشتر مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید و نصب دوربین های مدار بسته در شهر محمدیه و مهرگان اقدام شده است.

وی گفت: دنبال شفاف سازی هستیم تا مردم اعتماد کنند و در پرداخت عوارض مردم همراهی کردند و مشارکت خوب بود.

نخستین در خصوص تغییر کاربری فضای سبز که در برخی رسانه ها مطرح شده بود اظهارداشت: در محمدیه ۱۱۰ هکتار فضای سبز داریم و در این دوره هیچ تغییر کاربری
فضای سبز نداشتیم اما آنچه مطرح شده این است که اداره راه و شهرسازی چند لچکی در منطقه ۴ را در گذشته تغییر کاربری داده و در ۷ پلاک حدود۲ هزار متر در سال ۹۱ انجام شده و به شهرداری واگذار شده و متعلق به گذشته است.

وی از فعالیت منظم در انتشار خبر و تعامل با رسانه ها، برگزاری نشست های رسانه ای، جلسه با معتمدین، فرهنگیان و ایثارگران توسط روابط عمومی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 4645892

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم نخستین شهرداری محمدیه نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است

مهدی جمالی نژاد  روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ریاست جمهوری ، وزرا و مدیران استانی هم قسم شده‌اند که پروژه های نیمه تمام که برخی از آنها بیش از چند دهه بلاتکلیف مانده اند را به اتمام برسانند.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور باعث سرعت گیری در اجرای طرح های مسکن شده و در برخی از استانها در حال بهره برداری است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: برخی از پروژه های زیرساختی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور نیز روند اجرای پروژه های نیمه تمام سالیان گذشته را تکمیل می کند.

جمالی نژاد یادآور شد: برای رصد پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام که قرار است تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانها راه اندازی شده است که پروژه های عمرانی کشور را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور شهرداریها و شوراها را مکلف کرده است تا پروژه‌های غیر دولتی عمومی مختص شهرداریها و دهیاریها که با چند صد همت در دست اجرا است را در اولویت اجرا قرار دهند تا پایان دوره که مقارن با پایان دولت سیزدهم است تمام کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: باتوجه به اینکه همه ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست متناسب با نیازسنجی اولویت های مردمی در استان‌ها طرح های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی نژاد گفت: یکی از اقدام های خوب دولت سیزدهم که برای سرعت بخشی در اجرای طرح های نیمه تمام دنبال کرده و پای آن نیز ایستاده بحث مولد سازی است که نه تنها باعث تزریق اعتبار و آورده مالی می‌شود بلکه زمینه واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اینک برخی طرح های نیمه تمام در پردیس ها و شهرک‌های فرهنگی وجود دارد که شهرداری‌ها طالب واگذاری آنها برای تکمیل از محل بودجه محلی خود هستند .

معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری گفت: باید همان عنایتی که به کلانشهرها و پایتخت می شود در زمینه طرح های جامع، تفصیلی و هادی به شهرهای کوچک و میانی نیز انجام شود .

جمالی نژاد افزود: اگر در مصادیق شهرهای کوچک سخت گیری شود که مانع توسعه شود جریان مهاجرت شتاب می گیرد و تعادل بخشی مد نظر دولت محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: در همه موضوعات حتی در بحث نهضت ملی مسکن نیز باید به شهرهای کوچک و میانی توجه شود تا با توزیع عادلانه خدمات امکان توسعه متوازن پیشرفت در کشور فراهم شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است گفت: بدلیل اینکه رونق بخش مسکن فعال شدن بسیاری از مشاغل را به همراه دارد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضا و بستر فعالیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی را فراهم کنند.

جمالی نژاد یادآور شد: حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه های عمرانی از مشکلاتی است که مانع از سرعت گیری پروژه ها شده است برهمین اساس شهرداری‌ها باید با مکانیزم های تشویقی زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام