Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرگ و میر مادران به دلیل عوارض بارداری و زایمان از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که نشان دهنده توسعه کشورهاست، مرگ ناشی از عوارض بارداری و زایمان از مجموعه عوامل وابسته به هم تشکیل شده است که مداخله در هر مرحله می‌تواند از بروز مرگ و یا ناتوانی‌های ناشی از عوارض بارداری در مراحل بعدی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت انتخاب شاخص مرگ و میر مادران به دلیل عوارض بارداری و زایمان، به عنوان نمایه توسعه کشورها، تاثیر عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی در کاهش یا افزایش آن است.

همتی ادامه داد: با توجه به بهبود روند شناسایی مادران باردار پرخطر ناشی از مواردی هم، چون بیماری‌های مزمن، عوارض بارداری و زایمان، اعتیاد، خشونت و موارد مشابه، به پیشنهاد گروه سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه و با همکاری معاونت درمان دانشگاه؛ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه کشور، موفق به تشکیل کمیته ارزیابی عوارض بارداری و زایمان با حضور اساتید هیات علمی دانشگاه شد.

همتی اضافه کرد: تدوین مداخلات تخصصی در برنامه مراقبت دوران بارداری و پس از زایمان با راهنمایی اساتید حاضر، در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: نخستین کمیته ارزیابی عوارض دوران بارداری به صورت وب کنفرانس با حضور مستقیم نمایندگان معاونت بهداشت، معاونت درمان، مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) و اساتید گروه‌های داخلی مانند غدد و هماتولوژی، زنان و زایمان و نورولوژی، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت، روسای بیمارستان ها، کارشناس و رابطان مادران باردار پرخطر حوزه بهداشت همه شبکه‌های بهداشت و درمان تشکیل شد.

به گفته دکتر همتی، اعضای کارشناسیو تخصصی این کمیته در خصوص وضعیت چهار مورد مادر باردار پرخطر در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی، میاستنی گراویس، سندروم مارفان و مشکوک به سرطان ریه تبادل نظر و تصمیمی گیری کردند.

او ضمن تاکید بر ضرورت توجه به محدود بودن زمان شناسایی، تشخیص و فوریت در تصمیم گیری حیاتی برای مادر باردار پرخطر و لزوم تسریع در اقدام به موقع برای مادر و جنین او، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن تصمیمات این کمیته ها، پیشگیری از عوارض و مشکلات ناشی از بارداری و کاهش مرگ مادران باردار و ارتقای سلامت نوزادان و کودکان افزایش یابد.
انتهای پیام/م

ایجاد کمیته ارزیابی عوارض دوران بارداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید