Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@01:01:49 GMT

آیا پخت و پز با ماکروویو ایمن است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۰۷۹

آیا پخت و پز با ماکروویو ایمن است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، ماکروویو در واقع دستگاهی است که جریان الکتریسیته را به امواج الکترومغناطیس تبدیل می‌کند. زمانی که این امواج به ماده غذایی تابیده می‌شود، برخی از ترکیبات موجود در آن یعنی آب و املاح آنها را جذب کرده و شروع به نوسان و چرخش می‌کند. در حین این حرکات این ذرات به یکدیگر برخورد کرده و در اثر اصطکاک بین آنها گرما تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت غذای سرد، گرم‌شده یا غذاهای یخ‌زده از انجماد خارج می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی شرط اساسی در ایمن بودن این روش حرارت‌دهی مواد غذایی را استفاده صحیح از دستگاه طبق دستورالعمل کارخانه سازنده اعلام کرده است. درست است که در این دستگاه از امواج استفاده می‌شود، اما این امواج جزو انواع غیر‌یونیزه‌کننده هستند که اثری روی سلامت ندارد. در واقع آون ماکروویو امواجی شبیه بمب اتم یا انرژی هسته‌ای تولید نمی‌کند که جای نگرانی داشته باشد. جالب است بدانید امواج ماکروویو فقط کمی از امواج موبایل قوی‌تر هستند و جالب‌تر این‌که امواجی که از بسیاری از لامپ‌ها تابیده می‌شود نیز از نوع الکترومغناطیسی هستند. بنابراین امواج ماکروویو نمی‌توانند خطرناک باشند.

علاوه بر این طراحی دستگاه ماکروویو به صورتی است که تنها زمانی که در آن بسته و کلید روشن آن زده می‌شود، امواج را تولید می‌کند. نشت امواج در دستگاه‌ها با طراحی جدید به حداقل رسیده، اما به یاد داشته باشید خطر نشت در دستگاه‌های تعمیر شده، قدیمی و کثیف کمی بالاتر است. باید در زمان استفاده از بسته شدن کامل در، عدم وجود خرده‌ها و باقیمانده‌های مواد غذایی در نزدیکی در، سالم بودن قفل داخلی و عملکرد صحیح دستگاه مطمئن شوید. درزبندی در باید کاملا سالم باشد و علائمی از آسیب‌دیدگی در آن مشاهده نشود. زمانی که هر کدام از بخش‌های یاد شده آسیب ببیند، نباید تا زمان تعمیر توسط افراد متخصص از آن استفاده کنید. در صورت نقایص ذکر شده در دستگاه، امواج  ساطع شده از ماکروویو توسط برخی از بافت‌های بدن به‌خصوص چشم‌ها و بیضه‌ها جذب می‌شود. البته جای نگرانی نیست این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که افراد در مدت زمان طولانی در معرض امواج ساطع  شده از دستگاه قرار گیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: الکتریسیته خانواده سازمان بهداشت جهانی سلامت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن

عادل منصور کیایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: عملیات خط کشی این شهرستان به طول ۴۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بریک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان با هدف ارتقای ایمنی اجرا شد.

او افزود: این اداره به منظور افزایش ایمنی محور‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داد.

منصور کیایی به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های تحت پوشش خود اشاره کرد و گفت: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره می‌باشد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن در ادامه افزود: تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی می‌باشد که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محور‌های این شهرستان نیز هستیم.

۱۷ و نیم کیلومتر از این خط کشی با مشارکت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها صورت پذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند (فیلم)
  • تقویت سامانه بارشی در زنجان
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)