Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:13:01 GMT

۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازندران صادر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۰۹۹

۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازندران صادر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی در شهرک شهید عباسپور نکا با اشاره به تولید ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران اظهار کرد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن تولیدات کشاورزی در سطح اراضی مازندران تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های بخش کشاورزی اگر بخش کشاورزی صنعتی شود قطعاً بخش اعظمی از مشکلات اشتغال جوانان مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ۵۴۰ میلیارد تومان برای رونق تولید استان مازندران در نطرگرفته شد که خوشبختانه سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان محقق و مابقی اعتبارات سال آینده تخصیص خواهد یافت.

شاعری اضافه کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و غیره می توانند از طریق سامانه کارا اقدام و از خدمات دولت در این حوزه بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه نوین اراضی تصریح کرد: در حوزه آبیاری نوین باغات سطح استان سال گذشته ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض کشاورزان و باغداران در نظر گرفته شد که با وجود شرایط اقتصادی کنونی به دنبال افزایش اعتبارات در این حوزه هستیم.

شاعری به حوزه صادرات و تشویق صادر کننده ها اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی سال گذشته به دیگر کشورها صادر شد این امر در حالی است که امسال با تشویق صادر کننده ها صادرات ۳۵۰ تنی را از طریق پایانه های صادراتی استان شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال افزایش بیمه کشاورزی از یکهزار میلیارد تومان به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم چرا که با تحقق این امر بخش اعظمی از مشکلات حوزه کشاورزی حل و فصل خواهد شد.

وی با تاکید بر کنترل واردات متذکر شد: با رایزنی های صورت گرفته به دنبال کنترل واردات و همچنین ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برنج هستیم چرا که بهترین نوع و کیفیت برنج در خطه سر سبز شمال کشت و برداشت می شود لذا با کنترل واردات بخشی از مشکلات شالیکاران کاهش می یابد لذا امیدواریم در بحث واردات کنار تضمین صادرات همچون گذشته موفق باشیم.

وی به موضوع پیگیری منطقه آزاد امیرآباد اشاره و اظهار کرد: امیدواریم مجلس و دولت تمهیدات لازم نسبت به این موضوع ضروری را داشته باشند چرا که اگر منطقه آزاد امیرآباد به تصویب دولت برسد قطعاً مشکلات کشاورزان، بازاریان، صنعتگران و دیگر مردم ساکن در منطقه حل خواهد شد.

این مسئول در پایان انجیر گلوگاه، انار بهشهر و همچنین تمشک نکا را به عنوان هویت کشاورزی شرق مازندران یاد کرد که نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولین مربوطه است چرا که با معرفی و برند سازی محصولات کشاورزی شرایط اشتغال جوانان را در منطقه ایجاد خواهیم کرد.

کد خبر 4645922

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد شاعری مجلس شورای اسلامی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران