Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@09:14:07 GMT

هدف آمریکا از افزایش حضور نظامی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۳۱۳

هدف آمریکا از افزایش حضور نظامی در خلیج فارس

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هدف از تقویت نظامی آمریکا در منطقه را مقابله با ایران در صورت حمله عنوان کرد.

هوک در بخش دیگری از نشست چهارشنبه هدف فشارهای اقتصادی آمریکا به ایران را در ابتدا محروم کردن ایران از پولی که برای پشتیبانی از اقدامات ثبات‌زدایش نیاز دارد، دانست و در ادامه هدف بعدی این فشارها را بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای دستیابی به یک توافق جامع و پایدار» برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان هوک در عین حال باردیگر مدعی شده که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا آماده گفت‌وگو با ایران در «زمان مناسب» است.

هوک در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤال یکی از سناتورها در مورد احتمال استفاده دولت ترامپ از مجوز سال ۲۰۰۱ برای درگیری نظامی با ایران، از پاسخ دقیق و قطعی طفره رفت و گفت حقوقدان‌ها باید در مورد اینکه امکان استفاده از این مجوز وجود دارد یا نه، اظهار نظر کنند.

هوک در پاسخ به این سؤال که آیا ایران یکی از کشورهایی بوده که در حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱ نقش داشته است، گفت: «نه.»

هوک در ادامه این نشست یک بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن و طولانی کردن درگیری در این کشور متهم کرد و مدعی شد: ایران در حال انجام یک بازی بسیار طولانی در یمن است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای یک نیاز است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت ۲ هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6085604

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • در عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»