Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی موسوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بخش کشاورزی تالش ۷۶۰ دستگاه انواع تراکتور، ۲۰۲ دستگاه کمباین مخصوص برنج و ۴۸۵ دستگاه نشاکار به کار گرفته می‌شود و کل اراضی زارعی این شهرستان، ۲۰ هزار هکتار است که حدود ۱۶ هزار هکتار آن به کشت برنج اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: میانگین عملکرد یا محصول برنج شالیزارها، چهار هزار و ۶۵۰ کیلوگرم شلتوک است و از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی، حدود سه هزار هکتار به کشت کیوی اختصاص یافته و چهار هزار و ۵۰۰ باغدار کیوی سالانه ۹۰ هزار تن محصول استحصال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تالش اجرای طرح‌های خودکفایی گندم و جو، توسعه باغات در اراضی شیب دار، توزیع بذر گواهی شده، انتخاب ارقام مشارکتی برنج و اجرای کشت دوم آن در هشت هزار و ۱۵۰ هکتار اراضی زراعی، اصلاح باغات، تولید محصولات علوفه‌ای پاییز دیم، اجرای طرح کشت شبدر برسیم و لاکی، نظارت بر عملکرد بانک نشا و کشت، توسعه گیاهان دارویی، نظارت بر توزیع انواع کود، مبارزه بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما، ایجاد شبکه مراقبت محصولات زراعی و باغی توسط پنج کارشناس و نظارت بر عملکرد فروشگاه‌های مجاز سموم کشاورزی و عاملان توزیع کود را از اقدامات این نهاد در سال زراعی گذشته است.

موسوی ترویج و آموزش کشاورزی را مهم دانست و بیان نمود: برای زنان و مردان کشاورز و بهره بردار در روستاها ۸۸ دوره آموزش یک روزه در زمینه‌های کشاورزی برگزار، پنج صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی تشکیل و به چهار بانوی عشایر تسهیلات اعطا شده است.

در ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی تالش ۳۰ هزار بهره بردار به کشاورزی مشغول هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ /‏۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این همایش ضمن تقدیر از زحمات فعالان زنجیره تولید نان از مرحله داشت تا سر سفره مردم در استان، اظهارکرد : با اقداماتی از جمله اجرای الگوی کشت، اجرای کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها، افزایش قابل توجه تولید گندم در برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به سال زراعی گذشته در سطح کشور و استان اتفاق افتاد و آذربایجان غربی به رتبه 5 کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

شهبازی تصریح کرد: شرایط محیط زیستی ثابتی برای تولید گندم ضرورت دارد که در بسیاری از کشورها وجود دارد و به رشد بالاتر تولید سالانه منجر می‌شود که بر اساس آمار فائو کشور چین بالاترین رکورد تولید گندم جهان را دارد و ایران نیز در رده 17 جهان با تولید بیش از 10 میلیون تن گندم قرار گرفته است.

 سطح زیر کشت گندم دیم در سال زراعی جاری 303 هزار هکتار و گندم آبی 105 هزار هکتار است و در حال حاضرمزارع از وضعیت سبز مطلوبی برخوردارند.

وی تاکید کرد: برای دست یابی به گندم با کیفیت باید برنامه ریزی جامعی برای کنترل آفت سن غلات در طول سال داشت و در این راستا ترویج و ترغیب زارعان در امر مبارزه با سن گندم الزامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر لزوم افزایش عملکرد تولید در واحد سطح و راندمان تولید و توجه ویژه به انبارداری این محصول در سیلوها، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین زارعین و افزایش ضریب مکانیزاسیون در مزارع غلات تاکید کرد.

وی افزود : اجرای روش های به زراعی با محوریت مدیریت مصرف آب در مزرعه واصلاح الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با ایجاد پایگاه های نو آوری دیم برای افزایش راندمان تولید و ترویج ارقام جدید گندم وجو برای افزایش تولید در دیمزارهای استان در جهت تحقق شعارسال با مشارکت بهره برداران در سال زراعی جاری در دستور کار قرار دارد.

برپایی نمایشگاهی از فرآورده های نان و گندم و سیاه چادر عشایری و پخت نان تازه توسط بانوان عشایری و تجلیل از زحمات فعالان زنجیره تولید نان از برنامه های جانبی این همایش بود.

شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت از جمله "روز ملی گندم و نان" در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری محصولات کشاورزی با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد