Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نماینده‌های دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرحی را به تصویب رساندند که اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم را محدود می‌کند. 

به نوشته ووکس‌نیوز، مجلس نمایندگان آمریکا با لغو قانون موسوم به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به تصویب رسید، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» استفاده کند. 

اما در طول ۱۸ سال گذشته، روسای جمهور هر دو حزب آمریکا از این قانون به عنوان توجیهی برای جنگ‌افروزی در سراسر منطقه غرب آسیا استفاده کرده‌اند. منتقدان AUMF می‌‌گویند دولت‌های آمریکا با استناد به این قانون وارد ۴۸ درگیری در ۱۸ کشور دنیا شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی با تصویب این طرح موافقت کرده که عده‌ای در کنگره ابراز نگرانی کرده‌ بودند دولت ترامپ بخواهد از این قانون برای ایجاد درگیری با ایران استفاده کند.

برخی از مقام‌های دولت ترامپ، از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مستندات مستدل تلاش کرده‌اند ایران را به همکاری با القاعده متهم کنند. قانونگذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند طرح چنین ادعاهایی ممکن است زمینه‌چینی برای استناد به قانون AUMF برای ایجاد درگیری با ایران است. 

مقام‌های دولت آمریکا در روزهای گذشته بارها به صراحت گفته‌اند قصد وارد شدن به درگیری نظامی با ایران ندارند. روزنامه دیلی‌بیست بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده دونالد ترامپ به مشاورانش دستور داده از اظهارات تند علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها با این کار فقط جنگ را طولانی می‌کنید