Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@09:12:27 GMT

والدین بیشترین کودک آزاران هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۷۹۲

والدین بیشترین کودک آزاران هستند

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بررسی اطلاعات نشان می دهد که بیشترین سوءرفتارها به ویژه آزارهای جنسی نسبت به کودکان در محیط خانواده و از طرف والدین، اقوام و آشنایان صورت می گیرد.

به گزارش ایمنا، رضا جعفری اظهار کرد: بین والدین، پدران بیشتر از مادران مرتکب خشونت می‌شوند یا آنکه حداقل این نوع خشونت ها بیشتر گزارش می‌شوند و بعد خشونت‌هایی است که از سوی والدین ناتنی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: کل پذیرش در چهار واحد اورژانس اجتماعی یعنی مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی واقع در حاشیه شهرها و سکونت گاه‌های غیررسمی و خط ۱۲۳، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است.

جعفری گفت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزاردیده است. اورژانس اجتماعی همچنین در موارد معلول آزاری، سالمندآزاری و اقدام کنندگان به خودکشی فعالیت دارد.

دعوای والدین جلوی کودک از مصادیق کودک آزاری است

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مواردی که کودکان شاهد خشونت بین والدین هستند نیز از مصادیق کودک آزاری است.

جعفری افزود: همچنین سوءمصرف مواد در حضور کودک یا تشویق و اجبار او به مصرف الکل و موادمخدر از طریق سوزاندن و داغ کردن در زمره موارد کودک آزاری است، هر چند که تجربه نشان می‌دهد که تفکیک آنها نه عملی و نه علمی است چرا که خشونت‌ها به صورت ترکیبی صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور چند روز پیش به ایرنا اعلام کرده بود که بر اساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی بهزیستی خشونت کودک آزاری والدين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار داشت: ساماندهی کودکان کار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت مهم و البته یک خواسته به جای مردمی است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول جدی‌تر گرفته شود تا شاهد کمرنگ شدن این معضل و پیامدهای آن در سطح جامعه باشیم.

مالمیر در ادامه افزود: به همین منظور طرح سامان بخشی اجتماعی به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها، زباله گردها، متکدیان و کوکان کار با همراهی و مشارکت شهرداری منطقه ۱۵ و یگان‌های انتظامی، راهور، دادستانی در منطقه اجرایی شد.

مالمیر گفت: بر همین اساس طی مانورهای انجام شده و با هدف سامان بخشی اجتماعی تعداد ۳۶ کودک زباله گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: کودکان کار و زباله گرد پس از شناسایی جهت ارائه خدمات مددکاری به پایگاه خدمات اجتماعی منطقه معرفی شده و در صورت نیاز به مددکاری ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند