Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه حفظ نظام در اولویت احزاب قرار دارد، گفت: احزاب وظایف دولت در دماوند را مطالبه کنند.به گزارش بلاغ،مجید صفری در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی شهرستان دماوند در سالن نشست‌های دفتر فرماندار دماوند اظهار کرد: نقطه مشترک بسیار قوی در خصوص جایگاه، کارکرد و وظایف احزاب وجود دارد که حاکمیت و احزاب را مقابل یکدیگر قرار نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت و حاکمیت در جایگاه خود به خوبی خوب عمل می‌کنند، افزود: همیشه یک نقطه مشترک وجود دارد که افراد در احزاب با هر طرز فکری، حفظ نظام را در اولویت اهداف خود قرار می‌دهند.

*احزاب احساس امنیت داشته باشند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر قرار است که احزاب نشستی داشته باشد، نگرانی مفهومی ندارد؛ برداشت‌های نادرست از هم و فکر نکردن به نقطه مشترک باعث می‌شود که نگرانی ایجاد کند.

صفری تصریح کرد: ما همه آزادی و شرایط اجتماعی آزاد را قبول داریم، ولی حد و مرزهایی را برای خود چه در خانواده و چه در جامعه قائل هستیم که شناخت مرزها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ احزاب باید احساس امنیت داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر جامعه‌ای آزاد است به این دلیل بوده که مردم آن در همه زمینه‌ها حتی در امنیت قوی هستند و امنیت واقعی مردم هستند؛ در جامعه‌های دیگر روی فرهنگ مردم کار کرده‌اند و این کار را احزاب انجام داده‌اند.

*حفظ منافع ملی هدف مشترک احزاب و نظام است

فرماندار شهرستان دماوند افزود: اینکه به طور مثال در دماوند چقدر بحث ساخت و ساز غیرمجاز، زمین خواری، طلاق و ... داریم، موضوعاتی هستند که نیازمند فکر اساسی است و این درد جامعه ماست؛ در دوره دولت تدبیر و امید بیشترین کمک به احزاب وجود داشته و این را با آمار ارائه می‌دهیم.

صفری گفت: احزاب وظایف دولت را در شهرستان دماوند مطالبه کنند و ما هم از احزاب مطالبه خواهیم داشت؛ مسأله مهم این است در سطح شهرستان چقدر جذب داشتید و به نظر می‌آید که نشست احزاب کم است؛ اینکه رفتار ما وابسته به رفتار حاکمیت بوده، اشکال کار ما در همه زمینه‌ها حتی در اقتصاد است؛ به طور مثال خیریه‌ها در این زمینه، از احزاب جلوتر هستند .

وی تصریح کرد: مواضعی که احزاب دارند، ممکن است بین دولت و احزاب اصطکاک ایجاد کند، اما حفظ منافع ملی هدف مشترک احزاب و نظام است .

*از فرصت‌های احزاب برای توسعه پایدار سیاسی استفاده شود

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: توصیه می‌شود که نشست هم‌اندیشی بیشتری درون احزاب شکل گیرد و مسائل به صورت بومی‌سازی شده مطرح شوند؛ احزاب علاوه بر حوزه سیاست می‌توانند در حوزه اجتماعی هم ورود پیدا کنند و در این زمینه، دستگاه‌ها هم موظف به همکاری با احزاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های احزاب برای توسعه پایدار سیاسی استفاده کنیم، افزود: بحث توسعه بحثی است که احزاب می‌توانند در جامعه و بین مردم جا بیاندازند و احزاب باید گسترش یابد و همچنین ارتباط با احزاب به صورت مستمر باشد.

*سهیم شدن در قدرت حق احزاب است

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند نیز در ادام اظهار کرد: احزاب در دماوند حضور کم‌رنگی دارند؛ یکی از وظایف احزاب حضور در انتخابات است و وظایف دیگری نیز به عهده دارند که احزاب باید قدرتمندتر و با هدف متعالی‌تر در وسط جریان‌های جامعه قرار داشته‌باشند.

شاهرخ جهانشاهی افزود: در این شرایط برخی احزاب تشکیلاتی ندارند و صرفاً در حد مجوز و ثبت باقی مانده‌اند‌؛ در این خصوص، باید تشکیلات ایجاد شود و پایه‌های اصلی دموکراسی که احزاب است به کمک نظام بیاید.

وی گفت: ارتباطات باید شکل گیرد در واقع ما خبری از احزاب نداریم و سهیم شدن در قدرت حق احزاب است؛ حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اقداماتی است که احزاب باید انجام دهد و حفظ نظام هدف مشترک همه احزاب است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند تصریح کرد: احزاب با رقابتی که ایجاد می‌کنند، باعث همگرایی در اقتصاد می‌شوند و مهم‌ترین بحث در کارکرد احزاب حفظ نظام سیاسی است؛ وقتی مردم در انتخابات به صورت حداکثری شرکت کنند، دشمن مایوس می‌شود و در نقشه‌هایش شکست می‌خورد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند

ایسنا/گیلان فرماندار لنگرود از اقامت ۵۰۰ هزار نفری گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند.

محمدرضا جلالی امروز، ۸ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا در حاشیه بازدید از اماکن و اقامتگاه های گردشگری شهرستان لنگرود، اظهار کرد: شهرستان لنگرود همانند سال های گذشته مورد توجه گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و سیاحتی شهرستان لنگرود حضور پیدا کردند، افزود: این حجم از مسافر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی و اضطراری شهرستان اسکان داشتند.

فرماندار لنگرود با اشاره به رضایت نسبی مسافران از اقامتگاه های شهرستان، تصریح کرد: علیرغم برودت هوا حدود ۱۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند و لذا به عنوان مسئول تکلیف داریم در حوزه زیرساخت های گردشگری رونق لازم را ایجاد و با تمهید امکانات جدید، زمینه جذب گردشگر بیشتر را فراهم کنیم.

جلالی از مردم و مسافران خواست مانند روزهای گذشته نسبت به رعایت شئونات ماه رمضان اهتمام داشته باشند و تاکید کرد: گردشگران در کنار بهره مندی از مواهب طبیعی شهرستان، حفاظت و حراست از انفال و منابع طبیعی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان لنگرود از جمله نوار ساحلی ۱۷ کیلومتری در منطقه چاف و چمخاله، خاطرنشان کرد: نجاتگران غریق در ساحل حضور دارند و لذا زمینه بهره مندی سالم و ایمن مردم از دریا فراهم است.

فرماندار لنگرود هم چنین به زیبایی های بکر بخش کومله و دامنه های سرسبز اطاقور و باغات چای آب چالکی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم از سرمایه گذاران در بخش گردشگری حمایت کنیم تا زمینه های حضور بیش از پیش گردشگران در منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زهک
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • به دنبال بارش های سیل آسا راه ۱۵ روستای شهرستان باشت مسدود شد