Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 25 هزار و 500 راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل فروردین ماه امسال تلف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، علیرضا رفیعی پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سیل امسال به برخی از استان‌های کشور خسارت‌هایی را وارد کرد به‌طوری‌که 24 هزار رأس دام سبک، 1500 رأس دام سنگین، 1100 مزرعه پرورش ماهی و 10 میلیون قطعه مرغ و 40 هزار کلونی زنبورعسل خسارت دید و با اقدامات به‌موقع اتفاقی که رخ داد برای کمک به خسارت دیدگان وام بلاعوض و کم‌بهره تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سیل خسارت‌های جبران‌ناپذیر مادی و جانی وارد کرد و اگر اقدامات به‌موقع صورت نمی‌گرفت، فاجعه بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام ایجاد می‌شد و اقدامات بهداشتی از قبیل سم‌پاشی صورت گرفت و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سال گذشته بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشور بین 30 تا 75 درصد کاهش یافت و با اقدامات به‌موقع موفق شدیم این آمار را کاهش دهیم.

 

رفیعی پور با اشاره به میزان تولید فرآورده‌های دامی و خام در کشور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها یک سال است که به کشور به شکل ناجوانمردانه تحمیل‌شده اما سازمان ما با تأمین نهاده‌های موردنیاز دامداران، آبزی‌پروری، مرغداری‌ها و دیگر صنایع دامی تمام نهاده‌های دارو و واکسن و مواد اولیه برای دام و طیور در کشور تولید می‌شود و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

 

وی با اشاره به بیماری تب برفکی بیان کرد: این بیماری، بیماری بومی کشور است و به‌صورت تکی در برخی از استان‌ها دیده می‌شود از بحران اپیدمی رخ نداده و با ایجاد شرایط از اپیدمی جلوگیری شده است به‌طوری‌که بیماری تب برفکی سال گذشته و طی سه‌ماهه نخست امسال 40 درصد کاهش‌یافته است.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به‌سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی اشاره کرد و افزود: سلامت و کیفیت برای این سازمان بسیار مهم است و با نظارت‌های مستمر و مداوم محصول در مبدأ تمام شرایط بهداشتی کشور را دارا خواهد بود و این محموله گوشت که وارد کشور می‌شود در گمرک‌ها نیز نمونه‌برداری صورت می‌گیرد و پس از تأیید سلامت و کیفیت به مراکز عرضه ارسال می‌شود.

 

وی بابیان اینکه سال گذشته هشت میلیون تن فرآورده‌های خامی دام که مشکلات بهداشتی داشت معدوم شد گفت: سالانه 15 میلیون تن گوشت، مرغ ماهی، عسل، شیر در کشور تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرف داخل است و تنها 10 درصد گوشت قرمز از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

 

رفیعی پور از کمبود سه هزار نیروی انسانی خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نیرو در سراسر کشور نیاز است و باوجود نیروهای بیشتر می‌توان اقدامات و برنامه‌های سازمان را به بهترین شکل اجرا کرد.

 

وی با اشاره به واکسن موردنیاز دام در کشور افزود: در حوزه تأمین داروی دامی بیش از 97 درصد داروی دامی کشور، طیور و آبزیان توسط دانشمندان بومی کشور ما تولید می‌شود و تنها در حوزه دامی نیز 95 درصد این واکسن‌ها در داخل تولید می‌شود.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به همایش دامپزشکی که در هتل زاگرس برگزار شد عنوان کرد: در این همایش که با حضور مدیران کل دامپزشکی کشور برگزار شد برنامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی که قرار است در یک سال کاری به آن پرداخته شود در حوزه بهداشتی، نظارتی و تشخیصی بحث و تبادل‌نظر شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌محمدصالح علیدادی گفت: شروع فاز عملیاتی واکسیناسیون سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله در روستا‌های شهرستان کارون توسط اکیپ‌های دولتی و غیر دولتی دامپزشکی شهرستان و بصورت رایگان آغاز شد.


وی افزود: در این فاز واکسیناسیون رایگان که از نیمه فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، پیش بینی می‌شود ۷۵ هزار راس دام سبک شهرستان علیه بیماری آبله و بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شوند.


علیدادی با اشاره به سیاست‌های اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در پیشگیری از بروز بیماری هاری در مناطق روستایی، ادامه داد: همزمان با انجام واکسیناسیون دام‌های سبک، واکسیناسیون علیه بیماری هاری در سگ‌های گله صورت می‌پذیرد که تا کنون تعداد ۶۰ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه است
  • پایش بیش از ۲۸۰۰ مورد برای بیماری مشمشه در خوزستان
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • انجام بیش از ۲۸۰۰ پایش سرمی ‌بیماری‌ «مشمشه» در خوزستان
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی