Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات استانی طرح دادرس با حضور دانش آموزان و مسئولان استانی و کشوری در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سعید بابایی» در مراسم اختتامیه هفتمین دوره از مسابقات استانی طرح دادرس که با حضور جمعی از مسئولان و شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور گسترده در این طرح گفت: امسال ۸ هزار دانش آموز در طرح دادرس شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) طرحی برای اماده سازی دانش آموزان برای مواقع خاص است، افزود: طرح دادرس در سال گذشته در ۱۰ هزار مدرسه برگزار شد و دانش آموزان با آموزش های هشت گانه مهارت های کمک های اولیه آشنا می شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح دادرس با مشارکت جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش انجام می شود، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح آموزش کمک هایی اولیه در سنین پایین و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با ایمنی است.

 

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: دانش آموزان در مراحل مختلف شرکت کرده و به رقابت می پردازند چرا که آموزش این مهارت‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در نجات جان دانش آموزان و اطرافیان آنان در هنگام بلایا و حوادثی مانند آتش سوزی و زلزله داشته باشد.

 

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: مرحله کشوری طرح دادرس در مرداد ماه جاری به میزبانی استان تهران برگزار می شود و در این مسابقات برترین های طرح انتخاب می شوند.

 

بابایی چادر زنی اسکان اضطراری، آموزش اطفای حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، پناه‌گیری در مقابل زلزله، امداد و کمک های اولیه را از جمله سرفصل های آموزشی این طرح دانست و بیان کرد: طرح مذکور به مدت ۳۲ ساعت به دانش آموزان پایه هشتم آموزش داده می شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند اوقات فراغت شیراز مجلس دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبی کانون های مساجد شبستان بیرجند سازمان جوانان هلال احمر اراک هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل آموزش و پرورش