Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه آلمان و فرانسه روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن در جمع خبرنگاران در پاریس درباره موضوع ایران و تنش در منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

به گزارش یورونیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: «ما نگران تشدید کنش‌ها و کلمات هستیم. حس می‌کنیم که اعلام اخیر مقام‌های ایرانی درباره احتمال زیر سوال بردن تعهداتشان به برجام نگران کننده بوده و بر این باور هستیم که این تصمیم در راستای منافع ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 لودریان تاکید کرد: «ما در عین حال تصمیم آمریکا به خروج از برجام را نیز اقدام خوبی نمی‌دانیم و بر این باور هستیم که کارزار فشار حداکثری آمریکا در ایجاد تنش‌ها موثر بوده است.»

وزیر خارجه فرانسه افزود: «ما می‌خواهیم تلاشمان را یکدست کنیم و فرآیند غلبه بر تنش را شروع کنیم. هنوز زمان باقی است و امیدواریم همگی آرامش بیشتری از خود نشان دهند. هنوز زمان داریم، اما فرصت اندکی باقی مانده است.»

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در ادامه گفت: «این مساله رفته رفته جدی می‌شود. خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است و ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا اوضاع به جنگ ختم نشود.»

 ماس افزود: «به همین خاطر ما با همه طرف‌ها گفت‌وگو می‌کنیم. به تهران سفر کردم و در عین حال با آمریکایی‌ها نیز گفت‌وگو می‌کنیم. آنچه که اهمیت دارد این است که از ابزار گفت‌وگو برای تنش‌زدایی و رسیدن به راه‌ حل استفاده کرد، ما به این متعهد هستیم.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان ماس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در روابط پاریس - باکو

  وزارت خارجه فرانسه بامداد دیروز از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر‌داد.این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.به نوشته وبگاه«فرانس۲۴»، دراین بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفت‌وگو کرده است.وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی‌کند.طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام فرانسه که سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخوانده، پاریس را به اقدامات ضدباکو متهم کرد.«طرف آذربایجانی بارها به فرانسه گفته که صحبت با زبان تهدید و فشار نتیجه‌ای نخواهد داشت و باردیگر اعلام می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود انجام خواهد داد»، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آیخان حاجی‌زاده است که چهارشنبه در قالب یک بیانیه به اقدام فرانسه که سفیر خود را از باکو فراخواند، اعتراض کرد. باکو در بیانیه خود فرانسه را به اقدامات آشکار و صریح ضدآذربایجانی بعد از جنگ قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ متهم کرده و گفته اقدامات فرانسه در سه سال و نیم گذشته تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان براساس حاکمیت و تمامیت ارضی را به طور جدی زیر سؤال برده و باعث تشدید اوضاع شده است.به گفته باکو، «ابتکارات فرانسه علیه جمهوری آذربایجان در اسناد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر بسترهای بین‌المللی ثابت کرده که ادعای این کشور مبنی بر این که میانجی بی‌طرف است، کاملا بی‌اساس است».
وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که سفیر خود در جمهوری آذربایجان را به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌ فراخوانده است.پاریس همچنین اعلام کرد که بر حمایت از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران