Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:49:59 GMT

نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۱۷۳

نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه است

نماینده ولی فقیه استان آذربایجان غربی گفت: نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه بوده و به نوعی قدرت نمایی دین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، (۲۹خرداد)، در جلسه فصلی ائمه استان و ستاد هماهنگی چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه نماد قدرت، ایمان و معنویت در جامعه بوده ولی در جامعه امروزی ما حق مطلب به خوبی ادا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید با راه و روش‌های جدید نماز جمعه را تبلیغ کرده و کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش دهیم، افزود: در این بحث اصحاب رسانه اهمیت ویژه ای داشته که باید در تبلیغ این فرضیه الهی تمام تلاش خود را به کار ببرند.


این مقام مسوول تصریح کرد: در آیات قرآن و احادیث مختلف در رابطه با نماز جمعه بسیار سخن آورده شده بطوریکه حتی اشاره شده زنداییان نیز جهت اقامه نماز جمعه باید با ماموران مخصوص حاضر باشند.


وی با بیان اینکه متاسفانه آنگونه که باید اهمیت نماز جمعه را به مردم نشان دهیم موفق عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: تبلیغ نماز جمعه نیاز یک بسیج عمومی بوده بطوریکه دانشگاه ها، اصحاب رسانه، ائمه جماعت، هیات مذهبی باید تمام تلاش خود را در این میان به کار ببرند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:  با توجه به اینکه حضور در نماز جمعه در زمان غیبت امام عصر واجب تاخیری بوده ولی باید سعی شود که حضور پرشوری داشته باشیم و بعد از پیروزی انقلاب نیز می‌توان مشاهده کرد که چه میزان شهدای محراب داریم که همین امر اهمیت نماز جمعه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند اوقات فراغت شیراز مجلس دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبی کانون های مساجد شبستان بیرجند ایمان و معنویت آذربایجان غربی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمازجمعه این هفته تهران (۷ اردیبهشت) به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونان و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.
این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است که گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمان، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی در این کتاب گنجانده شده است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی درباره جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.
علاقه مندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه کنند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند