Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران گفت: در این دوره، مأموریت و هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه کیفی است. قطعاً توسعه علمی را در اولویت کار خود قرار دهید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه مازندران،  آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران با حضور حسین امید نماینده وزارت علوم و رئیس کمیسیون دائمی آن دانشگاه، روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از دانشگاهیان در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امید در این آیین اظهار داشت: من وظیفه‌دارم هم از طرف خودم به عنوان رئیس کمیسیون دائمی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم در استان مازندران و نماینده غلامی وزیر علوم، از زحمات میرنیا و طالبی رستمی تشکر کنم.
نماینده وزارت علوم و رئیس کمیسیون دائمی با اشاره به مشکلات مالی و تحریم‌های ظالمانه‌ای که کشور با آن مواجه است، خطاب به سرپرست جدید دانشگاه مازندران گفت: من مطمئن هستم با تجربیات و عزت‌نفس و تواضعی که دارید، حتماً از تجربیات گذشتگان بهره خواهید گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه مازندران تنها دانشگاه مادر و جامعی است که در مرکز استان وجود دارد و این مهم، یکی از دلایلی است که توجه استان به این دانشگاه کافی نیست.

امید خاطرنشان کرد: الحمدالله برای پیشرفت این دانشگاه، انسجام لازم وجود دارد. این دانشگاه در سال آینده باید پنجاهمین سال تأسیسش را جشن بگیرد، من تلاش‌های زیادی را به‌ویژه در زمان مدیریت میرنیا برای سامان‌دهی و تبدیل به احسن کردن بعضی از املاک و بنا‌ها شاهد بودم، حتماً نوذری این روند را ادامه خواهند داد، ولی نیاز به کمک استان وجود دارد. اگر این همدلی و هماهنگی میان مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با دانشگاهیان ایجاد شود، دانشگاه می‌تواند جایگاه خودش را حفظ کند و به آنچه در سطح کشور لایقش است، دست یابد.

نماینده وزارت علوم و رئیس کمیسیون دائمی آن دانشگاه در پایان سخنانش ضمن تشکر ویژه از نوذری به جهت پذیرش این مسئولیت، خطاب به سرپرست جدید دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در این دوره، مأموریت و هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه کیفی است. قطعاً توسعه علمی را در اولویت کار خود قرار خواهید داد. شکی نیست که این دانشگاه، نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها هم دارد، ولی همان‌طور که در سیاست‌های وزارتخانه، ماموریت‌گرایی، کمک به دولت برای حل مشکلات، ارائه راه‌حل‌های منطقی جهت ارتقای رفاه و معیشت مردم منطقه پررنگ‌تر است، ان‌شاءالله این مهم در دانشگاه مازندران نیز پررنگ‌تر شود؛ این مسائل جزو سیاست‌های جاری وزارتخانه و مورد تأکید وزیر علوم نیز می‌باشد.

در ادامه کوروش نوذری سرپرست جدید دانشگاه مازندران ضمن خیرمقدم به حاضران و میهمانان مراسم، با ادای احترام به روح پرفتوح امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران، آنان را افرادی معرفی کرد که امنیت بی‌بدیل کنونی را مدیون و مرهون رشادت‌های آن‌هاییم.

نوذری با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته توسط یکی از دانشگاه‌های مشهور آمریکایی برای بیست سال آینده جهان، افزود: ما چالش‌های زیادی داریم؛ هیچ‌کس منکر این چالش‌ها نیست، اما از سربلندی‌های زیادی هم برخورداریم. به‌عنوان نمونه می‌توان به بررسی‌هایی که آن دانشگاه از منظر رشد کیفیت تولیدات علمی انجام داد، اشاره کرد که در افق ۲۰۴۰ میلادی یعنی حدود ۲۱ سال دیگر، کیفیت تولیدات علمی ایران جز ۵ کشور ممتاز دنیا می‌شود. این عزتی است که در سایه انقلاب اسلامی و به برکت انقلاب اسلامی به دست آوردیم.

سرپرست جدید دانشگاه مازندران بابیان این‌که مشارکت اساسی و حداکثری در دانشگاه خواهیم داشت، ادامه داد: اعضای هیئت‌علمی باید محترم شمرده شوند و فراغت خاطر داشته باشند تا بتوانند کار تأثیرگذار و عمیق در آموزش و پژوهش انجام بدهند. دانشجوی دانشگاه مازندران باید از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند درواقع، نقش‌آفرین آینده‌ای بهتر برای کشور باشد. من به این‌ها متعهد هستم محدودیت‌ها را هم می‌شناسم. چون در این حوزه کار کردم و می‌دانم که چقدر تنگ‌دستی‌ها و موانع وجود دارد، ولی با چشم‌باز این مسیر را انتخاب کردم. سرباز وطنم هستم و اعتلای هر گوشه‌ای از این مرزوبوم، هدف مقدسی است که هر تلاشی در آن جهت، وظیفه ملی و دینی‌ام است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشجو و لزوم توجه ویژه به این قشر آینده‌ساز و نقش‌آفرین گفت: سهم دانشجویان در باور و اعتقاد اینجانب در این جایگاه، بسیار پررنگ است و این اعتقاد من است که آن‌ها باید تکریم شوند.

نوذری، به اتاق فکر استان مازندران که دبیرخانه آن در دانشگاه مازندران مستقر است، اشاره کرد و گفت: میرنیا زحمات زیادی برای آن کشیده‌اند. ولی من فکر می‌کنم که باید حضور خود را در جلسات استانی و مجموعه مدیریت شهری، بیشتر و پررنگ‌تر کنیم و انشالله در این مسیر، قدم‌های مفید و مؤثری خواهیم برداشت.

وی به اسناد بالادستی نیز اشاره کرد و گفت: اسناد بالادستی و نقشه راهی داریم که موظف به حرکت در امتداد این نقشه راه هستیم. اما به مزیت‌های نسبی شهرستان بابلسر و استان مازندران نیز توجه خواهیم کرد.

یحیی طالبی رستمی سرپرست سابق دانشگاه مازندران نیز اظهار داشت: از مدت کوتاهی که به‌عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شدم، کوشیدم در مسیر توسعه در تمامی ابعاد گام برداشته و نسبت به ایجاد بستر‌ها و تقویت شاخص‌های ارتقای سطح دانشگاه، با همکاری معاونان دانشگاه و سایر همکاران دانشگاهی، از هیچ کوششی فروگذار نکنم.

رستمی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌گرفته شده در زمان مدیریت ارائه کرد.

سپس حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران بابیان اینکه امروز را، باید یک روز شاخص و به‌یادماندنی در پرونده تاریخ دانشگاه مازندران منظور کرد و دانشگاه مازندران درگذشته چنین روز‌هایی را نیز به خود دیده است، گفت: خوشا به حال آنان که وقتی دوره مسئولیت‌شان به پایان می‌رسد، در پیشگاه خداوند روسفید هستند و کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: هر یک از ما موظفیم بحث‌های سلیقه‌ای را کنار بگذاریم و باوجود تمامی مشکلات و سختی‌ها در کنار هم قرار بگیریم، دست‌به‌دست هم دهیم و به دکتر نوذری یاری رسانیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و به اعتلای دانشگاه مازندران کمک کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با اشاره به آیه‌ای از سوره آل‌عمران بیان کرد: خداوند متعال در این سوره می‌فرماید فلسفه این آمدورفت‌ها، این است که هر کس، در هر موقعیتی که هست، چگونه عمل می‌کند و پرونده خود را چگونه رقم می‌زند و می‌نویسد تا مشخص شود چه کسانی به آن حقیقت واقعی رسیده‌اند چراکه باید مراقب بود تا درست عمل نمود تا از این آزمون، سربلند بیرون آمد.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که برای چهل سال بعدی ما ترسیم‌شده است، خاطرنشان کرد: انشاالله بتوانیم رسالت عظیم خود را به‌درستی، به انجام رسانده و قادر باشیم پاسخ خوبی به خون‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش‌های ۳۰۰ هزار شهید گلگون‌کفن بدهیم و به وعده‌هایی که به شهدا دادیم، به‌درستی عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امسال بر روی شعار سال تمرکز ویژه خواهیم کرد، گفت: کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران تشکیل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید محمود حسینی‌پور امروز در نشست شورای عالی استان، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال جلسه‌ای حضور روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه مازندران برگزار شد و امیدواریم با تکیه بر اقتصاد دریاپایه و با ایجاد کریدور شمال به جنوب بتوانیم اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

 وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه استان نیاز داریم، گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه ابلاغ شده و سیاست دولت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با حوزه کشور‌های cis بوده که مازندران در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.

 استاندار مازندران با اشاره به  فعالیت‌های دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، افزود: لازم است از فرصت‌های استان بهره‌برداری درست کرده و از ظرفیت‌ نخبگان استفاده کنیم.

حسینی‌پور، تصریح کرد: در حوزه علوم دریایی و حمل و نقل دریایی استان مازندران فاقد یک کشتی است و به همین منظور اقداماتی در دست اجراست و در راستای سیاست دولت سیزدهم رونق و تجارت دریایی با کشور‌های همسایه در دستور کار است که برای ساخت 6 کشتی تجاری در مازندران 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزایش تجارت با کشورهای همسایه را سیاست راهبردی دولت دانست و افزود: برای گسترش تجارت با کشور‌های همسایه کشتی‌های تجاری یکی از ابزار‌های تحقق این سیاست به شمار می‌آید.

استاندار مازندران به بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر و تعمیق ارتباطات تجاری مازندران اشاره و عنوان کرد: فعال‌سازی ظرفیت تجارت دریایی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: در سال گذشته کاهش نرخ تورم در استان مازندران را داشتیم و امسال هم در تحقق شعار سال اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت دانشگاه‌های مازندران کارگروه اجرایی شعار سال در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت