Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@03:35:11 GMT

جبهه‌های جنگ به مزارع آمده است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۲۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر جبهه‌های جنگ به مزارع آمده است گفت: جنگ اقتصادی ادامه همان جنگ نظامی است و دشمن می‌خواهد به هر طریقی به اهداف شوم خود دست یابد.به گزارش بلاغ،منصور رضوانی‌جلال در گردهمایی تبیین نقش تشکل‌ها در رونق تولید بخش کشاورزی استان همدان با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی از 21 تا 27 خردادماه برگزار شد اظهار کرد: جهاد سازندگی در گذشته وظیفه مهمی ایفا کرد و در جریان دفاع از کشور در جنگ‌ تحمیلی افتخارات زیادی آفرید به طوری که پشتیبانی و سنگرسازی افتخار جهادگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر جبهه‌های جنگ به مزارع آمده است گفت: جنگ اقتصادی ادامه همان جنگ نظامی است و دشمن می‌خواهد به هر طریقی به اهداف شوم خود دست یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه فرماندهان و سربازان جنگ اقتصادی امروز در این گردهمایی حضور دارند ادامه داد: 117 هزار بهره‌برداری بخش کشاورزی در استان همدان فعالیت دارند و 4.9 میلیون تن تولید بخش کشاورزی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 26 درصد اشتغال و 29 درصد ارزش افزوده استان همدان در بخش کشاورزی است بیان کرد: تشکل‌ها از بهره‌برداران بخش کشاورزی حمایت می‌کنند.

رضوانی‌جلال با اشاره به وجود 500 تشکل بخش کشاورزی در استان همدان افزود: 275 مورد از تشکل‌ها در بخش کشاورزی فعالند و بقیه شرکت‌های مختلفی هستند که به بخش کشاورزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان با چنگ و دندان و با مبارزه با سختی‌ها تولید را انجام می‌دهند در ادامه تصریح کرد: اختتامیه دوره آموزشی مدیریت کنترل کیفی محصولات کشاورزی امروز انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مدیران کنترل کیفی یک دوره هم در اداره استاندارد سپری خواهند کرد افزود: بهره‌برداران کشاورزی در صورت تمایل به تولید محصول دارای علایم کنترل کیفی وارد سیستم شده و درخواست خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان در ادامه با بیان اینکه استان همدان دارای 117 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است اظهار کرد: قرار بود این گردهمایی در هفته جهاد کشاورزی تشکیل شود.

رضا عباسی با اشاره به اینکه در عنوان گردهمایی امروز به شعار سال اشاره شده است ادامه داد: ضرورت رونق تولید و اشتغال در تشکل‌ها و رویکرد آنها در اقتصاد مقاومتی با استفاده از تجارب ملی و استانی نشان از اهمیت موضوع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌های متمادی را با نام‌های اقتصادی نامگذاری کردند افزود: رهبری امسال را به نام رونق تولید مزین کردند.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه با تکیه بر توانمندی‌های مردم توطئه‌های دشمن را پشت سر گذاشته‌ایم ادامه داد: در حوزه اقتصادی با همت مردم و فعالان بخش اقتصادی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف بخش کشاورزی شبانه‌روز برای رفع‌ نیاز‌های اساسی مردم تلاش می‌کنند بیان کرد: فعالیت تشکل‌های بخش کشاورزی را می‌توان به سه مقطع قبل و بعد و شرایط حال حاضر می‌توان تقسیم کرد.

عباسی با اشاره به اینکه برای تشکل‌های بخش کشاورزی اساسنامه‌های دقیق دیده شده تا بتوانند خدمات ارزشمندی به اعضا بدهند بیان کرد: جهاد سازندگی بعد از انقلاب خدمات‌رسانی را شروع کرد و بسیاری از نیاز‌های اولیه مردم برطرف شد.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از تشکل‌های بخش کشاورزی افزود: بخش تعاون باید 25 درصد اقتصاد کشور را تصاحب کند اما در خوشبینانه‌ترین حالت پنج درصد در دست این بخش است.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان با اشاره با اینکه بخشی از تشکل‌ها اقتصادی و بخشی غیر اقتصادی هستند افزود: باید از تشکل‌ها همانند دیگر بخش‌ها حمایت انجام شود چراکه تشکل‌ها بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و بهره‌برداران سرمایه‌های اجتماعی هستند بیان کرد: اگر تولید نسبت به قبل انقلاب از یک میلیون تن به 5 میلیون تن رسیده به منزله این نیست که راه ارتقا وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه امسال در سطح 4 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم، جو و کلزا طرح ارتقای بهره‌وری اجرا شده است افزود: کار بخش کشاورزی فقط زراعت نیست بلکه انواع و اقسام حوزه‌ها را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر تشکل‌ها به وظایف خود به درستی بپردازند از حرکت‌های انجام شده به مراتب فعالیت‌های بهتری حاصل خواهد شد که یک مورد زنجیره تولید نهال اصلاح شده است.

انتهای پیام/89045/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان