Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:34:11 GMT

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۲۸۲

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی در این حکم انتظاراتی از معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مطرح کرده که شامل انطباق امور فرهنگی دانشگاه ها با قوانین بالادستی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برون رفت دانشگاه ها از فضای یاس و دلمردگی با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای امید و نشاط، تشکیل سریع کمیته های بین بخشی جهت جذب نخبگان و بررسی راهکارهای فرهنگی و اقتصادی آن، اجتماعی کردن و جامعه محور کردن کلیه فعالیت های دانشگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تقویت آموزش های لازم جهت مهارت زندگی با مردم و خدمت مفید در جامعه برای دانشجویان، احیای اخلاق، چاره اندیشی جهت حل مشکلات رفاهی و معیشتی دانشجویان، دستیاران و حتی اعضای هیئت علمی و برنامه ریزی برای توسعه فضاهای خوابگاهی‌، ورزشی، فرهنگی و تفریحی دانشگاه ها از جمله این انتظارات است.

متن این حکم به شرح زیر است:

«دکتر سیما سادات لاری، باسلام؛

باتوجه به سوابق اجرایی سرکارعالی در حوزه معاونت امور فرهنگی و دانشجویی‌، بدینوسیله بعنوان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید تا با اتکال به خداوند بزرگ و بهره گیری از حمایت فکری و معنوی کلیه صاحب‌نظران و دست اندرکاران درون و بیرون از وزارتخانه و با پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید به انجام امور محوله بپردازید.

انتظار می‌رود موارد زیر مورد توجه ویژه قرار گیرد:

۱- انطباق امور فرهنگی دانشگاه ها با قوانین بالادستی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و بالاخص آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران بیان فرموده اند و مشی اعتدال دولت محترم ضروریست‌. تدوین‌، ابلاغ و اجرای راهکارهای مناسب جهت انطباق عملکردها با موارد فوق الذکر و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط از گام های موثر و اجتناب ناپذیر است.

۲- برون رفت دانشگاه ها از فضای یاس و دلمردگی با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی که بارها مورد انتظار مقام معظم رهبری نیز بوده است و ایجاد جو امید و نشاط با استفاده از راهکارهای معقول و منطبق با موازین شرعی و قانونی یقیناً به بهره وری دانشگاه در عرصه ملی و اثر بخشی مطلوب تر فارغ التحصیلان آن خواهد افزود.

۳- متاسفانه عملکرد سال های گذشته مدیریت حوزه فرهنگ نتوانسته در علقه فرزندان این سرزمین در راستای ماندگاریشان موثر افتد و هر روز شاهد کوچ نخبگان رشته های مختلف دانشگاهی به کشورهای مختلف هستیم‌. این شیوه غم انگیز که فرزندانمان را با خون دل و منابع محدود سال ها تربیت و در زمان ثمردهی تقدیم دیگران کنیم نیازمند واکاوی عمیق و یافتن راهکار مناسب است‌. تشکیل سریع کمیته های بین بخشی جهت جذب نخبگان و بررسی راهکارهای فرهنگی و اقتصادی آن شدیداً مورد نیاز است.

شاید یکی از دلایل اصلی این کوچ بی وقفه و عدم پای‌بندی و ماندگاری در سرزمین مادری در کنار سوء مدیریت های دیگر عدم آشنایی جوانان با دیرینه فرهنگی غنی کشور است‌. دانشجوی ما با کلیه کتاب های مرجع علوم پزشکی جهان آشنا است ولی بزرگان علم و فرهنگ سرزمین خویش را نمی شناسد و این بی خویشتنی، ماندگاری در سرزمین های دیگر را تسهیل می کند.

۴- سال‌هاست که عدم ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و جامعه و دیوارهای سخت بین آنها خسارت های جبران ناپذیری به حوزه های فرهنگی‌، اقتصادی و اجتماعی کشور وارد کرده‌، لذا درآمیختگی دانشگاه و جامعه و اجتماعی کردن و جامعه محور کردن کلیه فعالیت های دانشگاه ها بخصوص در رشته های علوم پزشکی بسیار ضروری و حیاتی است که انتظار می رود بدان پرداخته شود. در این راستا همکاری معاونین آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان ضرورت دارد تا دانشجویان مهارت زندگی با مردم و خدمت مفید در جامعه را بیاموزند.

۵- اخلاق خورشید گرم و فروزانی است که هر لحظه در دانشگاه های ما کم فروغ تر می شود، شاید یکی از دلایل آن از دست رفتن اسطوره ها و الگوهای اخلاقی قدیم در جایگاه اساتید و پیش‌کسوتان دانشگاه ها است که احیای آن گرچه بسیار سخت ولی امکان پذیر است که باید با راهکارهای مناسب بدان بپردازیم.

۶- مشکلات رفاهی و معیشتی دانشجویان‌، دستیاران و حتی اعضای هیئت علمی تاثیر شگرفی در وضعیت علمی دانشگاه ها گذاشته که لازم است سریعاً چاره اندیشی شود.

انتظار می‌رود جهت ارتقاء معیشت ایشان برنامه های زمان بندی شده با اولویت گروه های آسیب پذیر تهیه و ارائه شود و اینجانب در راستای تصویب آن در مراجع ذیصلاح درنگ نخواهم کرد.

ضروری است این برنامه هرچه زودتر با همفکری افراد صاحب‌نظر و قبل از تصویب بودجه سال آتی تقدیم مراجع ذیربط شود. مواردی همچون توسعه فضاهای خوابگاهی‌، ورزشی، فرهنگی و تفریحی دانشگاه ها نیز نیازمند برنامه درازمدت است که ضروری است تهیه و جهت تصویب در مسیر قانونی قرار گیرد.

بی تردید علاوه بر استفاده از منابع عمومی مساعدت ارزشمند خیرین نیز با دعوت و برگزاری جلسات توجیهی با ایشان کارساز خواهد خواهد بود.

توفیق روزافزونتان را در این مسئولیت خطیر از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

دکتر سیما سادات لاری استادیار دندانپزشکی و پیش از این معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است.

وزیر بهداشت همچنین در پیامی از خدمات دکتر محمدرضا فراهانی در طول دوران تصدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقدیر کرد.

کد خبر 4645886

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب وزارت بهداشت حکم انتصاب سعید نمکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان

معاون برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این اقدام با هدف سرویس‌دهی مطلوب‌تر به شهروندان انجام می‌شود.

بهنام جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسیر خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان از شهرک امیریه و هتل پل بوده است که از امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ اتوبوس‌های این خط از انتهای خیابان سپهر به میدان نهم دی انتقال پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به این مصوبه، مسافران خیابان آزادی برای عزیمت به هتل پل باید از ایستگاه میدان گل‌ها استفاده کنند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: شهروندان می‌توانند پیشنهادها یا انتقادهای خود را به شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۶۴۶ ارسال کنند یا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 739770

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • تکذیب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه