Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@10:44:37 GMT

بروکراسی اداری سدی در برابر اردوهای جهادی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۴۱۵

بروکراسی اداری سدی در برابر اردوهای جهادی

احمد دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح هدیه یک لبخند تصریح کرد: از یک سال و 4 ماه پیش طرح هدیه یک لبخند در‌راستای ارائه خدمات داندانپزشکی به مراکز شبه خانواده که یتیم خانه‌ای زیر نظر بهزیستی استان یزد هستند، آغاز‌شد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد اضافه کرد: در کنار ارائه خدمات پزشکی، در چند ماه گذشته در پرورشگاه شهرستان اردکان اتاق خواب، اتاق بازی، اتاق مطالعه را مورد بازسازی و رنگ‌‌آمیزی قرار دادیم و خدمات دندان‌پزشکی آن در اردوی جهادی اعزامی هفته آتی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در فاز بعدی طرح هدیه یک لبخند در تابستان و مرکز شبه خانواده شهرستان باغ صورت خواهد گرفت. 4 مرکز شبه خانواده شهر یزد، تفت میبد هر کدام 20 تا 30 کودک داشتند.

دشتی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی خارج از استان در ایام تابستان بیان کرد: در تابستان علاوه بر دنبال کردن طرح هدیه یک لبخند، تیم جهادی نیز به مناطق سیل زده کشور اعزام خواهد شد.

این فعال دانشجویی عرصه جهاد عنوان کرد: کادر تیم جهادی دندانپزشکی متشکل از فارغ التحصیلان، رزیدنت یا افرادی است که مشغول گذراندن طرح هستند. البته علاوه بر کادر اصلی برخی از دانشجویان نیز برای کمک رسانی تیم را همراهی می‌کنند. اما تیم آموزشی و زیرسازی شامل دانشجویان رشته‌های پرستاری، مامایی، اتاق عمل و غیره است.

وی بروکراسی اداری را مشکل اصلی برگزاری اردوهای جهادی دانست و گفت: بروکراسی اداری فوق‌العاده دست و پا گیر در دانشگاه علوم پزشکی صدوقی در مقابل اردوهای جهادی قرار دارد و به اسم ستاد فعالیت جهادی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند.

دشتی تصریح کرد: براساس مصوب وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید در هر دانشگاه علوم پزشکی یک ستاد فعالیت جهادی مستقر باشد که بر مجوز دادن به اردوهای جهادی نظارت داشته باشد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد درباره حمایت‌ دانشگاه از اردوهای جهادی گفت: دانشگاه‌ها اصولا حمایت‌های مالی لازم را از اردوهای جهادی ندارند و عدم داشتن بودجه را علت این عدم حمایت بیان می‌کنند. اما در جریان سیل اخیر کانون‌ امید دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین حمایت‌های مالی و کادری را از اردوهای جهادی انجام داده است.

انتهای پیام/

300 / 31 طرح هدیه یک لبخند خدمات پزشکی مراکز شبه خانواده یتیم خانه اردوی جهادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خدمات پزشکی مراکز شبه خانواده یتیم خانه اردوی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود