Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@10:51:54 GMT

نقدينگي به سمت صنعت و توليد هدايت شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۴۷۶

نقدينگي به سمت صنعت و توليد هدايت شود

خبرگزاري آريا- نقدينگي يکي از مسايل بخش توليد و صنعت کشور است که دولت براي رفع اين مشکل بايد پول و سرمايه‌هاي سرگردان را به اين سمت هدايت کند.
به گزارش آريا؛ سيد عبدالوهاب سهل آبادي در آستانه فرارسيدن 10 تير روز صنعت و معدن اظهار داشت: تسهيلات بانک‌ها بايد در راه توليد و صنعت بکارگرفته شود و پذيرفته نيست برخي از توليدکنندگان به خاطر ديون مالي در زندان بسر ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: رهبري، دولت و وزارت صمت، دغدغه رونق توليد در کشور دارند و بايد شرايط رسيدن به اين مهم در جامعه فراهم آيد.
سهل آبادي افزود: صنعت از گذشته در ايران شکل گرفته و به ويژه پس از انقلاب، شرکت‌ها و شهرک‌هاي صنعتي در کشور گسترش يافته است و به همين دليل مردم به توليد، اشتياق بيشتري نشان داده اند.
وي اظهار داشت: مشکلات و آسيب‌هاي زيادي در راه توليد وجود دارد، مشکل بانک‌ها و سود و بهره‌هاي زياد از مسايل اين بخش است و بايد براي رونق توليد، دريافت اين تسهيلات براي آنان آسان‌تر شود.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: کاهش ارزش پول ملي و مسايل ارزي باعث شد که رسيدگي به بخش صنعت آهنگ کندتري به خود بگيرد و توليدکنندگان و فعالان بخش صنعت را با مشکلاتي روبرو کند.
سهل آبادي افزود: همچنين اعتماد نداشتن به آينده صنعت از مشکلات اين بخش است، زيرا برخي توليدکنندگان نمي‌دانند که مذاکره و تعاملات خود را براساس چه اعتبار و منابع مالي و پولي انجام دهند.
وي اظهار داشت: بايد شرايطي در جامعه فراهم آيد تا اميدواري‌هاي فعالان بخش توليد و صنعت بيشتر شود تا آنان به کار دلگرم‌تر شوند.
نايب رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران اعلام کرد: 3 مشکل اصلي بخش صنعت
نايب رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: ماليات بر ارزش افزوده، بخشنامه ها و وجوهي که سازمان تامين اجتماعي دريافت مي کند از مشکلات بخش صنعت کشور است.
 وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سيد حسن حسيني در آستانه فرارسيدن 10 تير روز صنعت و معدن اظهار داشت: مشکل صنعت کشور فقط نقدينگي نيست و شايد مشکل نقدينگي در استان هايي مانند خراسان رضوي در مرتبه دوم، سوم يا چهارم قرار بگيرد.
وي گفت: مشکل بخش صنعت غير از نقدينگي، سه مشکل اصلي ديگر از جمله ماليات بر ارزش افزوده را هم شامل مي شود که بايد دستگاه هاي ذيربط در رفع آن تلاش کنند.
حسيني به بحث تحريم ها اشاره کرد و افزود: مشکل تحريم ها جدي است و باوجود آنکه سه ماه از سال رونق توليد سپري مي شود اما بايد حرکت جدي تري در اين زمينه آغاز شود.
وي اضافه کرد: براي رونق توليد بايد برنامه ريزي کرد زيرا توليد در يک بازه زماني و فرآيند معيني حاصل مي شود و براساس اين فرآيند بايد توليد شکل بگيرد و در غير اين صورت نمي توان منتظر موفقيت زيادي در اين زمينه بود.
حسيني، ديوان سالاري را از ديگر مسايل بخش صنعت ذکر کرد و گفت: براي رونق توليد بايد اختيار کافي به استان ها داد تا آن ها در اين زمينه مستقل عمل کنند.
وي تصريح کرد: در بخش صنعت استان ها، براي انجام خيلي از فعاليت ها به موافقت مرکز و تهران نيازمند هستند و اين مي تواند روند انجام فعاليت ها را با دشواري روبرو کند.
نايب رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: براي مثال مسايل توليدکنندگان و صادرکنندگان استان هاي گلستان، مازندران، گيلان، تهران و سيستان و بلوچستان با هم تفاوت دارد و نمي توان با يک دستورالعمل نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام کرد.
وي افزود: بايد در اين زمينه به استان ها اختيار کافي داد و بحث تفويض اختيار به استان ها مورد توجه قرار گيرد تا استان ها خود تصميم بگيرند و به طور مستقل عمل کنند.
حسيني تصريح کرد: بخش صنعت به بانک و بهره هاي يارانه اي وابسته است و بايد دستيابي به خودکفايي، بخش توليد را به طور جدي تقويت کرد.
10 تيرماه در تقويم رسمي کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاري شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقدينگي صنعت و توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فزونی با بیان اینکه هفت هزار زنبورستان در سطح استان فارس فعال است، تصریح کرد: صنعت زنبورداری استان فارس در رتبه سوم تولید عسل کشور قرار دارد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیش از ۷۶۰۰ نفر در حوزه زنبورداری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: فعالیت زنبورداری از جمله مشاغل مورد استقبال بهره برداران بخش کشاورزی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری محصولات جانبی دیگری نیز دارد که به بازار عرضه می‌شود، افزود: سالانه بیش از یک کیلوگرم ژل شاهانه، ۳۰۰ تن موم، ۱۸ تن موم و ۶۵ تن گرده گل در این استان تولید و برداشت می‌شود.

فزونی اظهار کرد: شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و ممسنی از مهم‌ترین مناطق زنبورداری استان فارس است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: در سال زراعی گذشته و به دنبال آن طغیان آفات با مشکلاتی در صنعت زنبورداری مواجه بوده‌ایم که امید است در صورت بهبود شرایط اقلیمی و از طرف دیگر با مدیریت بهتر زنبورداران و همچنین بالا بردن فرهنگ زنبورداری و آشنایی کشاورزان و باغداران با فواید زنبور عسل و نقش آن در گرده افشانی، با بهبود تولید در این بخش طی سال‌های آتی روبرو باشیم.

کد خبر 6084387

دیگر خبرها

  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان