Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:19:02 GMT

ورود تورهای گردشگری خارجی آغازی برای توسعه ایلام است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۷۷۵۱

ورود تورهای گردشگری خارجی آغازی برای توسعه ایلام است

ایلام یکی از مناطق بَکر و غنی از جاذبه‌های گردشگری است که مورد اهتمام مسئولان استانی قرار گرفته و رایزنی‌های و اقدامات آنان به نتیجه رسیده و نخستین گروه از تورهای گردشگری خارجی وارد استان ایلام شد تا نوید دهنده توسعه این استان باشد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، صنعت گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی جهان از نظر درآمدزایی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد این صنعت، همواره آثار زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی را به‌دنبال داشته است و می‌‌تواند تاثیر مثبتی بر ایجاد شغل برای مردم، ترویج آگاهی فرهنگی و همین طور کمک به حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های محلی، توسعه زیرساخت‌ها و خدمات مانند بهبود و ایجاد جاده‌ها و فرودگا‌ها با استفاده از درآمد حاصل از گردشگری، کمک به جامعه محلی با پول خارجی وحمایت از جاذبه‌های طبیعی با استفاده از درآمد گردشگری را با خود  برای مناطق مستعد گردشگردی به همراه داشته باشد.

این مهم در استان ایلام که یکی از مناطق بَکر و غنی از جاذبه‌های گردشگری است مورد اهتمام مسئولان استانی قرار گرفته و رایزنی‌های  و اقدامات آنان به نتیجه رسیده و نخستین گروه از تورهای گردشگری خارجی وارد استان ایلام شده است و از آثار تاریخی و منابع بَکر و خدادای طبیعت استان ایلام بازدید داشته‌اند.

ظرفیت گردشگری روستاهای خوزستان در فصل تابستان نیازمند توجه و حمایت استچهارمین جشنواره فرهنگی هنری سیلوانا محرک گردشگری روستایی آذربایجان غربیشهرری دارای ظرفیت بالقوه‌ای برای قطب گردشگری مذهبی استان تهران است

 ورود تورهای گردشگری خارجی به استان آغاز خوبی برای توسعه این صنعت است

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام؛ ورود تورهای گردشگری خارجی به استان ایلام را آغازی بر یک حرکت بسیار خوب در توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: بایست با آماده کردن زیرساخت‌ها و مدیریت خوب تورها زمینه ساز رشد و توسعه استان ایلام در حوزه گردشگری را فراهم آوریم.

استاندار ایلام گردشگران را بهترین مبلغان‌جاذبه‌های استان عنوان کرد و گفت: متولیان و دست‌اندرکاران این مهم را در برنامه‌ریزی‌های خود مد نظر داشته باشند.

وی افزود: برای رشد و توسعه استان ایلام بها دادان به صنعت گردشگری ضروری و این رشد و توسعه موجب ایجاد شغل برای مردم، ترویج آگاهی فرهنگی، کمک به حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های محلی وتوسعه زیرساخت‌های ایلام را فراهم می‌آورد.

برای جذب گردشگران در استان ایلام، در مرز مهران گیت اختصاصی راه‌اندازی شده است

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: به جهت فراهم شدن امکان خدمات‌دهی به موقع و پرهیز از هر گونه مانع برای جذب گردشگران در استان ایلام، در مرز مهران گیت اختصاصی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام بیان کرد: علاوه بر سفر گردشگران خارجی که ظرف 48 ساعت گذشته وارد استان ایلام شده‌اند، در راستای سفر استاندار ایلام و سپس تیم ویژه گردشگری ایشان به کشور عراق و استان‌های نجف اشرف،  المثنی و دیوانیه و عقد قرارداد با بخش خصوصی عراق مبنی بر ورود تورهای گردشگری به  ایلام  نخستین تور 47 نفره گردشگری جهت باردید از جاذبه های گردشگری، اثار تاریخی  ایام تعطیلات عید فطر وارد استان شدند.

وی موثر بودن رایزنی‌های استاندار ایلام در جذب گردشگران خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر بخش‌های استان نیز آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی هستند.

وی وجود مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی را از مهمترین زمینه ها و دلایل توسعه همکاری‌های فی مابین بین ایران و عراق در بحث گردشگری دانست.

تسنیم استان‌ایلام با داشتن طبیعت زیبا، سرسبز و چشم اندازهای منحصربه‌فرد،  وجاذبه طبیعی متنوع و ارزشمند  با تلاش و رایزنی و فراهم آوردن امکانات زیر ساختی می‌تواند از این لحاظ یکی از قطب‌های اکو توریسم در غرب کشور شود واین استان به‌عنوان بخشی از سرزمین پهناور ایران‌، سابقه‌ تاریخی درخشان  توسعه خود را با جذب توریست و گردشگران به منصحه ظهور برساند و ورودورود تورهای گردشگری خارجی به استان ایلام آغازی برای توسعه ایلام است.

انتهای پیام/ح

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سی‌ام فروردین روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است که این روز را به فعالان فرهنگی تبریک می‌گویم. روز گذشته جلسه کارشناسی خوبی در این زمینه برگزار شد و از هنرمندان، نخبگان و فعالان این حوزه تقدیر صورت گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنابع دستی در ادامه بیان کرد: اخبار کذبی منتشر شد مبنی بر خروج ایران از ایکوم (کمیته ملی موزه‌ها)  و ایکوموس (شورای بین المللی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی) صحت ندارد.

(سازمان آموزشی، علمی، و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در راستای عمل به وظایف فرهنگی خود در زمینه صیانت از میراث فرهنگی، در سال ۱۹۶۴ در «دومین کنگره معماران و متخصصان بنا‌های تاریخی» که در شهر ونیز ایتالیا برگزار و به انتشار یکی از مهم‌ترین اسناد جهانی حفاظت از میراث فرهنگی به نام «منشور ونیز» منجر شد، نهادی غیردولتی را تحت عنوان «شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌ها» (International Council on Monuments and Sites) بنیاد نهاد که اختصاراً ایکوموس (ICOMOS) نامیده می‌شود. ایکوموس تنها سازمان غیردولتی جهانی است که برای تحقق نظریه‌ها و روش‌شناسی و فنون حفاظت از میراث معماری و باستان‌شناختی تلاش می‌کند.)

ضرغامی یادآورشد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد و این حوزه ماهیتی غیر دولتی دارد و از سال‌ها قبل به دلیل ماهیت غیردولتی پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی صورت گرفته است.

میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی هدایت مردم به سمت گردشگاه‌های رسمی است، اظهار داشت: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

ضرغامی تصریح کرد: از نظر اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۷۶۴ چادر عشایری داشتیم که بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: چادر‌های عشایری هم سوغات و خوراکی‌های سنتی را ارائه کردند و هم فرهنگ ناملموس را ارائه می‌کنند.

ضرغامی اضافه کرد: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس از نظر اقامت در چادر‌های عشایری در رتبه بالاتر قرار داشتند. روستای سهیلی در قشم اولین مقام در اقامت مردم داشته است همچنین جواهرده رامسر در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش یافته است این در حالیست که هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است؛ در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش