Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از مسئولان اداره راه آهن ایالت بلوچستان اعلام کردند: قطار باری که از شهر «زاهدان» راهی «کویته» پاکستان بود در منطقه چاغی دچار حادثه و تعداد ۹ واگن آن از ریل خارج شد.

براساس این گزارش، عملیات تعمیر خط آهن از سوی شرکت راه آهن پاکستان در محل حادثه آغاز شده و از فردا تردد قطارهای باری از خط ریلی ایران به پاکستان از سر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرسودگی خط آهن در پاکستان به ویژه ناهموار بودن ریل در ایالت بلوچستان که مسیر اصلی تردد قطار باری میان ایران وپاکستان است، هر از چند گاهی باعث بروز حوادث برای قطارهای باری دو کشور می شود.

میزان تردد قطار باری میان ایران و پاکستان در سال های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است در واقع بالا رفتن حجم تجارت میان دو کشور، باعث افزایش تردد قطار باری شده است.

افزایش تردد قطارهای باری درشرایطی است که خط آهن کویته - زاهدان به ویژه از کویته تا منطقه مرزی تفتان (در خاک پاکستان) به دلیل قدیمی بودن، دارای اشکالاتی است و نیازمند رسیدگی و انجام کارهای تعمیراتی فوری است.

قطار باری محصولاتی نظیر سیمان مواد شیمیایی و پتروشیمی را از ایران به پاکستان حمل می کند و برخی محصولات غذایی و کشاورزی را نیز از پاکستان به ایران می برد. البته تنوع محصولات صاداراتی و وادراتی میان دو کشور بیشتر از موارد ذکر شده است ولی در شرایط کنونی، بیشتر شامل این اقلام است.

منحنی مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان که در سال های گذشته، بطور مستمر سیر نزولی داشت، پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴، به تدریج روند صعودی خود را آغاز کرد به گونه ای که طی یک سال گذشته، دو کشور شاهد افزایش ۳۸ درصدی در مبادلات تجاری فیما بین بودند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل لطف‌الله بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۹ هزار و ۷۸۱ مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند، گفت: پارسال ۹۲ هزار و ۲۱۶ مسافر از این پایانه تردد کردند که نسبت به سال ماقبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ مسافر ایرانی و ۸۹ هزار و ۹۹۳ مسافر نیز خارجی هستند، اظهار کرد: مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کردند.
وی با اشاره به اینکه پارسال ۲ هزار و ۱۹۸ مسافر ایرانی از مرز بیله‌سوار وارد کشور شدند، بیان کرد: سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۲۰ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار وارد کشور شده و ۴۶ هزار و ۷۷۳ مسافر نیز از این مرز خارج شدند.
مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار همچنین به افزایش ۴۶ درصدی مسافران ورودی خارجی از این مرز اشاره کرد و گفت: پارسال تردد مسافران خارجی خروجی از این پایانه مرزی نیز ۲۹ درصد افزایش داشته است.
بابایی همچنین با اشاره به تردد ۱۳۵ هزار و ۸۹۹ دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار، اضافه کرد: از این تعداد ۷۳ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو وارد مرز شده و ۶۲ هزار و ۳۳۹ دستگاه خودرو نیز از مرز خارج شده است.
وی با بیان اینکه پارسال ۱۳۲ هزار و ۵۱۳ دستگاه وسیله نقلیه کامیون و ۲ هزار و ۳۸۶ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند، ادامه داد: تردد اتوبوس در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • افزایش تعرفه خرید برق از نیروگاههای کوچک مقیاس
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • گلایه شهروندان تبریزی از فرسودگی برخی از معابر در منطقه ۷ + تصویر
  • تکذیب خروج قطار باری از ریل در قطور
  • قطار باری در قطور از ریل خارج نشده است